klacht oxxio
In juli 2006 zijn wij van Eneco overgestapt naar Oxxio, voor 3 jaar. We hebben zo'n slimme meter laten plaatsen en ons maandbedrag werd vastgeld op € 104,- voor een 2-persoonshuishouden in een appartement.
Na ruim een jaar verder te zijn ben ik in november 2007 gaan bellen, ik had nog geen jaarafrekening gekregen, waar die dus bleef was mijn vraag. Hierop kreeg ik het antwoord dat de meterstanden waren opgenomen en dat het 8 weken zou duren voor dit administratief verwerkt zou worden en ik mijn jaarafrekening zou krijgen. Even geduld dus. Inmiddels januari 2008, nog steeds niks ontvangen, weer oxxio gebeld, ook met de mededeling dat ik mijn termijnbedrag omhoog wilde hebben, omdat ik niet teveel wil terugbetalen. Advies van de medewerkster: wacht even uw afrekening af, misschien krijgt u wel geld terug. Goed, wij wachten weer af. Volgens dezelfde mevrouw zou ik binnen 8 weken mijn afrekening krijgen. Je raadt het al, wederom niks ontvangen. In april weer gebeld en wéér kreeg ik te horen dat ze ermee bezig zijn en dat het onderweg is.
Vorige week, inmiddels juni 2008, mijn man een mail gestuurd naar Oxxio dat het van de zotte is dat je moet smeken om je afrekening, je maandbedrag niet kan verhogen en maar niks hoort. Reactie: uw klacht is in behandeling genomen, binnen 8 weken krijgt u bericht.
Vandaag: de jaarafrekingen komen binnen, voor gas en elektra: BINNEN 5 DAGEN WORD EN TOTAAL BEDRAG VAN MIJN REKENING GESCHREVEN VAN € 2000,-.
Nu geloof ik best dat wij bij moeten betalen, ons maandbedrag is aan de lage kant, maar wij zijn met zijn tweetjes en zijn vaak van huis, werken allebei onregelmatige diensten, dus ook 's avonds vaak weg, maar goed, ik vind € 2000,- een schrikbarend hoog bedrag.
Dus ik gelijk naar oxxio gebeld en de oh zo begripvolle medewerkers zijn het met me eens dat dit schandalig is, maar het enigste wat ze kunnen doen is een betalingsregeling treffen, ik word doorverbonden naar de desbetreffende afdeling. Sta een kwartier (!) in de wacht en tenslotte krijg ik weer een andere medewerker die een regeling met me afspreekt. Het maandtermijn gaat uiteraard ook omhoog, conclusie: bijna € 400,- per maand kwijt aan oxxio.
Terwijl dit steeds door mijn hoofd spookt ga ik het internet op en kom op een site van de consumentenbond en lees klacht, na klacht, na klacht. Nu heb ik spijt dat ik zo snel een regeling heb getroffen en vraag me af of ik het kan aanvechten, ik heb nl geen controle van dit verbruik, wie zegt me eigenlijk dat dit waar is?
Ik bekijk net de "slimme meter" en noteer de standen van het electriciteit, maar kan het niet goed controleren omdat de datum van de afrekening is gemeten tot 30-3-2008.
Mijn vraag is, kan dit zomaar? Kan dit kloppen en moet ik dit bedrag gewoon betalen? Of zou het kunnen dat er iets niet klopt en is er een instantie die mij zou kunnen helpen?
ik hoop dat er iemand is die me kan helpen!