Los bericht bekijken
Oud 18 april 2009, 12:51
guppie81 guppie81 is offline
Expert member

Standaard Re: Zijn producten wel zo veilig en gezond voor jou en je kind?

Wilma ben het helemaal met je eens! Ik koop dus ook alleen Nederlandse spullen voor mijn tuin en voor in mijn vaas!

Ik ben van mening dat het meest duurzaam is om Nederlandse produkten te kopen en dat doe ik ook zoveel mogelijk. Ik ga regelmatig naar een boer om groente en fruit te kopen, dat is er helemaal geen trasport en opslag geweest, hoe milieuvriendelijk!
Toevallig zijn mijn vader en mijn man bezig met een soortgelijk bedrijf, maar dan wel veel professioneler dan een hoekje in de schuur. Gaat binnenkort open gelukkig!
Ik scheidt ook al mijn afval en wacht geduldig tot we in de gemeente ook pastic gaan inzamelen. Ik wijs mijn leerlingen regelmatig op het scheiden van afval en hergebruiken van plastic flesjes. We zijn al begonnen met die petflesjes inzamelen op school en ik breng dat na school weg.

Maar buiten dat alles trap ik niet in biologisch groente en fruit. Mijn oom is ook bioboer (voor een deel, omdat het meer opbrengt) dus je kunt mij niet veel wijs maken wat dat betreft. Websites zijn lang niet altijd betrouwbaar en de overheid is wat mij betreft helemaal geen objectieve informatiebron. Daar wordt regelmatig informatie achter gehouden, al liegen ze dan niet...
(ik ga overigens niet in op dingen die ik weet uit het wereldje van mijn familie, dat vind ik prive)