Los bericht bekijken
Oud 7 maart 2010, 21:46
Snoopy1979's avatar
Snoopy1979 Snoopy1979 is offline
Expert member

Standaard Re: vakantie zuidfrankrijk&trouwen met 30 weken! tips/advies?

Ik vind het een goed plan hoor! Ik ben nogal een zeikerd daarin, ik zou het niet durven, maar als jullie het aandurven, lekker doen! Zorgen dat je inderdaad info over het dichtstbijzijnde ziekenhuis hebt, mocht het nodig zijn, dat lijkt me het belangrijkste. En inderdaad goed verzekerd zijn mocht het op het laatste moment onverhoopt toch niet kunnen doorgaan. Denk ook even aan familie die misschien al een ticket hebben gekocht dan .
Met de auto of vliegen.... ik heb geen problemen met auto rijden, zou het urenlang ook wel volhouden. Ik vind het nu alleen wel zwaar worden om telkens boekjes achterom aan Eva te geven, maar dat 'probleem' hebben jullie nog niet . Verder zit ik echt prima in de auto en eventueel kan de rugleuning nog naar achteren. Maar dat is toch per persoon verschillend en dat weet je nu nog niet natuurlijk, hoe je je dan voelt. Toen ik 11 weken zwanger was van Eva zijn we naar Barcelona gevlogen, waren dus maar een paar uurtjes, maar ik hield zoveel vocht vast door het vliegen en werd er helemaal niet lekker door... vooral omdat het in Barcelona warm was, dan raak je het ook moeilijk kwijt. Dus dan zou ik eerder kiezen voor met de auto dan met het vliegtuig. Misschien is het wel handig om het in 2 keer te rijden en dus tussendoor te overnachten.
Ik zou er wel voor zorgen dat je eventueel op locatie ook lekker binnen in de airco kan zitten, mocht het erg warm zijn. En dan 's avonds als het een beetje afkoelt wel lekker buiten. Zorg ook voor een lekker ligbedje voor als je niet meer lekker kan zitten of gewoon even lekker wil loungen. Maar ik vermoed dat je dat ook wel zelf zou bedenken of al had bedacht .
Zelf heb ik dus geen ervaring met vakantie rond de 30 weken zwangerschap, wel zijn we toen ik zwanger was van Eva met 16 weken gaan kamperen in Frankrijk. Gewoon op een luchtbedje in onze tent, ging prima, ook met de warmte. Maar 30 weken is wel een paar maanden verder, dus niet echt te vergelijken.

Veel plezier met de voorbereidingen!

Eva 30-12-2007 (4350gr en 53cm --> 3jr&10mnd16,6kg en 102cm)
Lisa 23-03-2010 (4490gr en 53cm --> 1jr&7mnd 10,1kg en 80cm)
2010-2011: 20 kilo afgevallen!
Op 23 september zijn wij getrouwd!!!
Eva en Lisa 'in gesprek' over de Efteling (filmpje)