Oorspronkelijk geplaatst door fafa
Over cranberry:
Ik ben ook vrij vatbaar voor blaasontstekingen en heb ook en tijdje aangekloot met allerlei cranberryproducten... op een gegeven moment was het soms zo erg dat ik mn plas niet meer op kon houden (26 jaar oud en in je broek plassen... tof!). En maar meer en meer cranberrysap drinken om ervan af te komen; want dat zou helpen... maar het werd maar erger en erger.
Tot ik rigoureus stopte met cranberry. Nu nog steeds wel last van blaasontstekingen af en toe, maar nóóit meer 'incontinent' erdoor.
Dus ik wil je cranberry absoluut niet afraden, want voor veel vrouwen helpt het juist heel goed. Maar als je nou merkt dat je plas ophouden steeds moeilijker wordt, stop er dan mee. Want als ik had geweten dat het bij mij erger werd daardoor, was ik veel eerder gestopt.
|
Eh, ja... Maar je moet een blaasontsteking ook nooit verwaarlozen! Ik laat in zo'n geval altijd mijn urine checken en haal een kuurtje bij de huisarts! Ik zou NOOIT alleen op cranberry vertrouwen! Het gaat er mij om dat je dat naast een kuurtje zou kunnen gebruiken. En als het kuurtje voorbij is, gewoon langer cranberry slikken / drinken om de weerstand in je blaas op te bouwen. Krijg je vervolgens wel weer een blaasontsteking, dan gewoon uiteraard weer je huisarts raadplegen. Cranberry is namelijk geen medicijn om een blaasontsteking te verhelpen.