Re: ik wil adopteren
Ik wil toch ook even reageren. Mijn gevoel is eigenlijk ook dat mensen die ongewenst kinderloos zijn eerder in aanmerking zouden moeten komen voor adoptie. Daarmee bedoel ik niet dat mensen die al kinderen hebben niet zouden mogen adopteren, maar vanuit ons MMM perspectief, jaren vechten voor een kindje, zoveel teleurstellingen en dan het adoptieproces in, weer jaren wachten en vechten en dan komt er een mama die zelf relatief snel zwanger kan raken een adoptiekindje halen terwijl een ander na jaren knokken nog met lege handen aan de zijlijn staat.
Het zijn ook vooral de emoties die hier in dit topic spreken Alev84 ik hoop dat je dat begrijpt. Ik merk uit jouw berichtjes dat je je hierin kan vinden en ik denk dat je de reacties begrijpt en dat vind ik al heel wat. Ongetwijfeld zal je goed nagedacht hebben over adoptie en je hebt ook gelijk er zijn zoveel kindjes die een goed thuis kunnen gebruiken, maar de regering van veel landen en zware procedures (die er natuurlijk ook niet voor niets zijn) houden het tegen.
Heb je weleens nagedacht over pleegzorg? Hier in Nederland zijn ook heel veel kindjes die een warm nestje kunnen gebruiken. Soms tijdelijk, soms tot ze op eigen benen kunnen staan.
Succes! En voel je niet persoonlijk aangevallen meid.