Los bericht bekijken
Oud 31 mei 2010, 09:56
Nicoletta's avatar
Nicoletta Nicoletta is offline
Vip Member

Standaard Re: Tot het einde doorgaan met de MMM? Of stoppen en kiezen voor adoptie?

Lieve Lien, ik ben iemand die bewust gestopt is en gekozen heeft voor pleegzorg. Het is zover gegaan dat we geeneens behandelingen hebben ondergaan omdat het echt zo goed voelde.
Inmiddels ben ik een trotse pleegmamma en ik kan je zeggen, we hadden geen betere keuze kunnen maken. Hoe meer wij over pleegzorg lazen hoe meer wij het gevoel kregen dat het echt iets voor ons is. Als ik jouw verhaal zo lees, neem je geen overmoedige besluiten en denk je goed na. Kom bij ons meelezen en stel alle vragen die je hebt!! Ook mag je me altijd pb'en. Op dit forum ga ik niet heel diep in op onze pleegzorgsituatie omdat we voorzichtig zijn ivm herkenbaarheid.

Kortgezegd waarom wij geen adoptie doen maar pleegzorg;
1. Indien gewenst mag van ons de band met het biologische gezin blijven bestaan. Sterker nog, wij stimuleren zelfs deze band.
2. Het traject van Pleegzorg gaat vele malen sneller
3. Je hebt zeggenschap over de problematiek waar je wel of niet mee om kunt/wilt gaan.
4. Adoptie kost belachelijk veel geld en dat geld kun je vast ergens anders aan beter besteden.
5. Vaak (dat ligt wel aan de organisatie en de mensen met wie je samenwerkt) is er ook begeleiding indien nodig.

wat voor ons wel positief aan adoptie is:
1. Je hebt zekerheid dat een kindje bij je zal blijven tot aan het moment van uithuisgaan.

Wij hebben al die feiten en gegevens naast elkaar gelegd en zijn uiteindelijk zelfs voor de meest onzekere vorm gegaan; "crisis pleegzorg". Echt, het was het waard!

Wij hebben niet voor de MMM gekozen omdat de 'natuur zei' dat het niet grote kans op succes zou worden. Dat klinkt enorm zweverig en geitenwollensokken maar dat is het eigenlijk niet. Ik heb vijf miskramen gehad en vond dat het toen echt wel duidelijk was dat het gewoon niet ging werken. Ik ben geen voorstander van al die behandelingen om kost wat het kost een kindje van jezelf te moeten krijgen met evt alle gevolgen van dien (je relatie op spanning, een kindje met een handicap etc). Echt een kindje van niet je eigen genen ga je ook van houden!! Heel veel zelfs.

Trotse pleegmamma!

Ons laatste vlindertje is op Kefalonia weggevlogen en precies twee jaar later en exact op dezelfde uitgerekende datum ben ik opnieuw zwanger en gaat het goed! Wow wonderen bestaan!