Re: Tot het einde doorgaan met de MMM? Of stoppen en kiezen voor adoptie?
@Zora, wat fijn dat je uiteindelijk na lang wachten toch zwanger bent geraakt ! Gefeliciteerd ! Als je zo'n uitkomst nou vantevoren zou hebben geweten, dan was de keuze vast niet zo lastig geweest. Als ik nou 100% garantie zou kunnen krijgen op een zwangerschap m.b.v. IVF, zou dat de keuze een stuk minder moeilijk maken. De kans is helaas ook best groot dat het niet het gewenste resultaat oplevert en dan ben je ook weer een jaar (of zoiets) en een hoop onzekerheid en verdriet verder. Lastig lastig...
De dingen die je beschrijft herken ik helemaal ! Kan me heel goed voorstellen dat je afziet van adoptie, als je een bio-kindje krijgt. Er zijn al zoveel aspirant-adoptieouders die dolgraag een kindje willen. Misschien dat ik in geval van een eerste bio-kindje, nog wel zou overwegen om een tweede kindje te adopteren. Maar mochten we twee bio-kindjes krijgen, dan zou ik denk ik van adoptie afzien. In dat geval zou ik het een ander gunnen, die zelf geen kinderen kan krijgen. Maar dit is uiteraard een keuze die ieder voor zichzelf moet maken.
Mag ik vragen hoe jij de IVF/ICSI hebt ervaren?
Groetjes, Lien