Schoonmoeder/ouders
Zo stom dat ik me er nu al druk om maak... maar ben zo bang dat als de kleine er straks is, mijn schoonmoeder zich overal mee gaat bemoeien. Dat ze op haar vrije dag hier steeds voor de deur staat etc.
Ze hebben ook al een campingbedje gekocht en tweedehands wippertje (vies ding vond ik het), maar ik wil helemaal niet dat onze kleine daar al zo snel gaat logeren! Pas als ie wat steviger/minder kwetsbaar is misschien, maar het eerste half jaar toch niet... en ook pas als ik het vertrouwen heb dat hij daar veilig is. Ze zijn in mijn ogen soms nogal makkelijk en hebben bijv. een vijver; ik moet er niet aan denken dat de kleine daar in valt!
Natuurlijk wil ik dat de kleine met een opa en oma opgroeit (zelf heb ik geen contact met mijn familie), maar ik heb soms een beetje moeite met ze (mijn man ook, maar toch minder/anders als ik).
Mijn schoonmoeder heeft een rijbewijs, maar vindt autorijden eng. Elke keer als ik bij haar in de auto zit houd ik mijn hart vast! Doodeng haha. Ik wil dus echt niet dat ons kind bij haar in de auto zit...
Ben ik nu zo stom/overdreven?
Ze bemoeit zich nu al zo met me; omdat ik geen moeder heb (of in ieder geval geen contact met haar), denkt ze dat ik altijd maar zielig en ongelukkig ben. Ze behandelt me als een verloren puppy. Een kind. En kan erg opdringerig zijn. Ik heb nu al moeite met haar, laat staan als de kleine er is....
Met mijn man heb ik het al besproken; hij verzekert me dat WIJ de baas zijn, maar hij is niet altijd even sterk tegenover zijn ouders en ik wil ook niet als een zeur overkomen...
|