Los bericht bekijken
Oud 27 juli 2010, 20:16
Athina's avatar
Athina Athina is offline
Expert member

Standaard Re: welke is volgens jullie beter?

ik vond zelf bij de 1e de shantala tub wat fijner. De voordelen van de 'emmer' maar iets meer ruimte voor je armen enzo, om je kindje vast te houden. Ik had beiden gehad overigens, een tummy en een shantala tub.
En verder hadden we ook gewoon een badje.
Als ik alleen was en ze moest plots (luier-lekkage) in bad, dan gebruikte ik de tub dus altijd. Vooral vanwege de kleine hoeveelheid water die er maar in hoefde.

Douchen hebben wij ook vanaf dag 3 gedaan. Die 1e keer was de kraamverzorgster er nog, dus m'n man met z'n zwembroek onder de douche en dan kon de kraamverzorgster helpen waar nodig, omdat we het toch een beetje eng vonden.

Wel sluit ik me aan bij de voorgangers: Douchen is gemakkelijker met z'n 2en. Hoewel het in je eentje ook wel kan, maar dan moet je wat meer voorbereiden , Kindje uitkleden, omslagdoek om en dan in de wipstoel. Zelf uitkleden, douche aanzetten, kindje pakken. Wassen etc. Kindje omwikkelen weer, heel snel zelf grofweg afdrogen of een badjas aan, kindje afdrogen en aankleden en dan zelf nog.. .

Maar oke, als je kindje het prettig vind, is een tummytub prima. Je zou het er altijd mee kunnen proberen. Blijkt in de 1e week, dat je kindje het helemaal niet fijn vind, dan kun je altijd nog een badje bijhalen.

Onze dame pastte trouwens tot haar 1e verjaardag in de tub en naderhand hebben we het niet meer geprobeerd, maar toen zat ze eigenlijk allang in een wasteiltje bij ons onder de douche

27-10-2010 : 3840 gram, 51 cm
20-12-2010 : 4855 gram, 57 cm
03-01-2011: 5240 gram
03-03-2011: 6305 gram 63 cm
06-06-2011: 8000 gram 69 cm
28-07-2011: 8630 gram 70 cm