Re: Schoonmoeder/ouders
Mijn schoonmoeder zegt gewoon doodleuk tegen me zwangere schoonzus dat het eerste kleinkind speciaal is en daarna is het niet meer zo speciaal. Me schoonzus vindt het jammer dat ze niet enthousiater is maar dat kan ze niet omdat het niet haar eerste kleinkind is. Doe dan alsof! Vind het erg kwetsend want mijn zoon is haar eerste kleinkind en wil niet dat hij straks als koning behandeld wordt. Mijn schoonmoeder doet juist weer niks zonder mijn toestemming, ook heel irritant. Voor dat ze op vakantie gingen was ze bij ons. Thomas deed iets wat hij niet mag en ik zei tegen hem 'nee Thomas dat mag niet'. Zegt ze tegen mij 'ooow ik mag straks ook nee tegen hem zeggen'? Heb haar heel raar aangekeken.
Mijn schoonouders zijn ook vreemde mensen kan er wel een boek over schrijven. Op het begin was ik gewoon heel voorzichtig met Thomas en ze vonden dat ze hem niet genoeg zagen en konden vasthouden. Wist ik veel zeg dat dan! Van me schoonzus hoorde ik dat ze zo kwaad was dat ze niet meer wilde oppassen en toen ik ze daarmee confronteerde zeiden ze niks! Ik neem nu bewust afstand en ga er ook niet meer eten elke zaterdag. De schoonzussen en zwagers begrijpen het alleen niet (hebben nog geen kinderen) dus ben ik vaak de boos doener.
Mijn schoonmoeder zegt ook constant dat ze alles haat, winkelen, zwemmen noem het maar op. Ik ga dat dan ook niet met haar doen! Vind het al erg genoeg als ik met me mam moet winkelen die geen zin heeft.
|