Oorspronkelijk geplaatst door Nieke84
Hallo,
Ik heb in april te horen gekregen dat ik een lichtere vorm van PCO heb. Nu zei de gyn dat we nog even moesten blijven proberen en als we na de zomer niet zwanger waren dat we terug mochten komen. Het zaad van mijn vriend is onderzocht en dat is goed. Nu een paar maanden later zijn we nog steeds niet zwanger en begin ik steeds meer te denken dat het ons zo niet gaat lukken. Ik heb alvast een afspraak gemaakt voor eind september bij de gyn (afzeggen gaat beter dan later nog maken). Ik hoop dat deze niet meer nodig zal zijn, maar ben er bang voor.
Mocht ik naar de gyn moeten wat zouden dan de volgende stappen kunnen zijn?
Ik ben nu voor het eerst aan het tempen. Heb al 2 maanden ovutesten gebruikt dus dit is de 3e maand (temp nu dus en doe ovutesten). Zit vandaag op dag 14 en nog geen ei te bekennen.
|
Hallo Nieke, ook voor jouw welkom!
Wat spannend zeg, weer terug naar de gynaecoloog. Weet je de meeste vrouwen en koppels worden met dat smoesje naar huis gestuurd...kan er af en toe zo kwaad om worden! Als het al een jaar niet lukt en je hebt lichte PCO...wat het dus moeilijker maakt waarom geven ze je dan niet net dat zetje zodat je niet zo lang hoeft te wachten en dus langer terug moet komen.....
In ieders geval, zouden de eerste stappen kunnen zijn.
Dat ze zoals Sjaan je cyclus op gaan volgen, ik weet niet of je een eigen cyclus hebt of helemaal niet menstrueerd?
In ieders geval bij mijn allereerste bezoek werd er een echo gemaakt (inwendig) en naar mijn eierstokken en baarmoeder gekeken of alles daar goed was. Dan werd er nog een klein lichamelijk onderzoek gedaan (uitstrijkje) borstonderzoek. En daarna moest ik bloed laten trekken.....wel 16 buisjes!! Dat gingen ze onderzoeken op hormonen...en chlamydia en hiv....dus alles eigenlijk.
En daarna zal er wel een gesprek komen wat je ervan verwacht...wat je wil...en wat volgens hun het beste is. (je hebt al een eerste gesprek gehad waarin ze zeiden probeer nog een tijdje...) Dus denk dat je dat over zal slaan en dat je gewoon meteen geholpen gaat worden.
Ga op je strepen staan!! Zeg gewoon ik wil het nu, en als jullie me niet helpen ga ik naar een ander ziekenhuis...(dat kan en mag!)
Mogelijk mag je met clomid beginnen, een lage dosis omdat je lichte PCO hebt...en zal je in de gaten worden gehouden met dus echo's vanaf ongeveer dag 10 van je cyclus....tot aan je eisprong. Als je zelf een eisprong hebt doen ze verder niets...dan blijft het voor jouw om te klussen

Als dat niet het geval is kan je ook prechnyl toegedient krijgen...dat helpt met de eisprong.
Mocht je nog meer vragen hebben, je kunt gewoon hier alles in de groep gooien hoor. Er zijn geen domme vragen..enkel onwetende vragen!!
Groetjes,
Miranda