Re: Bevallen na keizersnede
Ik ben 3 dagen geleden bevallen van mijn kleine, en heb 2 jaar geleden een keizersnede gehad.
De bevalling is natuurlijk gegaan, ik ben bevallen bij 40 weken en 4 dagen. Ik had een afspraak om in te leiden aankomende week, mij is verteld dat wat ze mogen doen het volgende is:
- Strippen
- Staafjes inbrengen die als ware opblazen als er vocht bij komt, die dan de baarmoedermond open duwt
- En als er ontsluiting is mogen ze je vliezen breken
Tijdens de bevalling die heel snel gegaan is, zijn er meerdere dingen waar ik op moest letten aangezien ik de weeën erg in het littekengebied voelde trekken.
- Geen aanhoudende pijn in en rondom het litteken als er geen wee aanwezig is
- De buik word harder tijdens een wee van de spanning, maar als de wee over is word de buik vanzelf zachter. Ik moest erop letten dat bij en rondom het litteken de buik ook zachter werd.
Mijn keizersnede was met spoed 2 jaar terug. Heb wel gewoon ontsluiting volledig gehad, maar ivm wegvallend hartslag en geen uitdrijving spoedks. Ik moet eerlijk zeggen dat ik best wel een bepaalde angst kende voor het litteken. Maar tijdens de bevalling en de onderzoeken weinig tot geen twijfels/angst heb gezien bij verpleging, verloskundigen en gynaecologen.
Ook tijdens de bevalling niet, het ging allemaal ook wel snel. Had al enkele weken last van voorweeën, en ook 3 cm ontsluiting. Maar de echte weeën begonnen om 10 uur goed door te zetten en om kwart over 1 is meneer geboren.
Voor alle dames die moeten bevallen, succes! Ga ervoor, het komt goed.
|