Los bericht bekijken
Oud 31 augustus 2010, 15:22
Babel44 Babel44 is offline
Elite member

Standaard Re: ervaringen met: placenta iets buiten de baarmoedermond

Nou gatver, ik heb ook een laagliggende placenta, lag 1,5 cm voor de uitgang langs met 20 wk, en met controle op 28 wk en vandaag, net dus, (32wk6d) bleek hij nog steeds op 0-2mm van de uitgang te liggen. De norm is 2 cm!

Voor het einde van de echo hoorde ik dus dat het een keizersnede wordt, en deze is nu al gepland ook! Blijkbaar beslissen ze dat nu, omdat er toch geen/nauwelijks kans meer is dat hij nu nog optrekt. Betekent ook dat ik ineens niet meer bij de vk loop maar wordt "overgenomen" door het zh. Het is zo plotseling en zo snel allemaal.

Hier had ik geen rekening mee gehouden, oa vanwege alle positieve verhalen hier en van een vriendin over optrekkende placenta's . Moet wel zeggen dat ik er aangedaan en verdrietig van ben, het gevoel het zelf te willen doen, de bevalling te willen meemaken, dat het je uit handen is genomen, dat ze eerder komt terwijl het al zo snel gaat allemaal, etc.

Natuurlijk zijn er ook positieve kanten aan: je wordt er niet plotseling mee geconfronteerd, hoeft geen 24 u of meer pijn te lijden van weeen, etc etc. Maar dat vind ik even niet zo relevant allemaal.

Sorry, wil geen domper zetten op jullie goede hoop dat het allemaal mee zal vallen, maar het is misschien niet onverstandig ergens rekening te houden met de kans dat je voor dezelfde "geen keuze" komt te staan als ik!

Kleurige kleertjes, kijk in mijn album!