Los bericht bekijken
Oud 2 september 2010, 09:02
Miertje82's avatar
Miertje82 Miertje82 is offline
Junior Member

Standaard Re: Prikkelbaar darmsyndroom en zwanger

Hier nog iemand met spastische darmen. In het begin had ik er juist veel minder last van en kon ik goed naar de wc . Sinds 20 weken is dit omgeslagen (nu 31 weken zwanger). Tegen obstipatie helpt het om extra vezels in te nemen. Bij de apotheek hebben ze dit in vorm van poederzakjes met sinaasappelsmaak (redelijk te doen) maar nog beter is om Colon Clean (natuurlijke vezels, heel erg vies...) te halen bij het reformhuis. 's Ochtends en 's avonds innemen met veel water en dan wordt de ontlasting heel zacht en makkelijk en veeeeel minder pijn in de darmen. Verder toch veel op voeding blijven letten: dingen als appels, champignons, chocola, kool e.d. zijn echt funest. Op internet staat een hele lijst van wat je beter kunt laten staan. Ik vind champignonsoep zo lekker, maar het resulteert altijd in erge buikpijn, dus eet het helaas met mate... En laatste tip: na het eten een stukje (rustig) lopen (of de was doen of zo). Beweging zorgt ervoor dat je eten eerder en beter verteert. Werkt ook goed tegen maagzuur! Dus niet meteen na het eten gaan liggen. Op je linkerzij liggen is het beste voor je maag als je pijn hebt. En mocht je echt last houden: je kunt bij apotheek en drogist Okugest halen. Dit is homeopathisch, mag tijdens de zwangerschap en werkt ook tegen pijn in buik en darmen!