Oorspronkelijk geplaatst door DeeLighT
Hoi Madre,
je start met tempen op de eerste dag van je menstruatie. Tempen doe je elke ochtend, zodra je wakker bent en het liefst rond hetzelfde tijdstip. Dus voor dat je je bed uit bent. Meest betrouwbaar is rectaal, als je maar altijd op dezelfde manier tempt. Als je eisprong geweest is zal de dag erna je temperatuur gaan stijgen. Bij sommige dames schiet de temp omhoog met 3 tienden, bij anderen klimt ie langzaam op. Als je temperatuur 3 dagen achtereen hoger is, dan kun je er van uitgaan dat je ei geweest is. Voorbeelden kun je zien in onze grafiekjes. Als je zwanger bent blijft je temp hoog, anders gaat hij omlaag na een dag of 14 en wordt je ongi.
Ovutesten: kijk in de bijsluiter, daarin staat vaak precies wanneer je moet testen bij welke cycluslengte.
Groetjes en Succes!
|
DeeLighT,
Bedankt voor de uitleg. Momenteel gebruik ik al ovulatietesten maar blijkt dat k elke keer me ei mis en daarom dacht k dat temp ook een goeie idee was. Maar als k pas na 3 dagen merk dat mijn ei geweest is, dan ben k al laat, tog? K dacht dat k door te tempen ook van te voren kon weten wanneer mijn eisprong eraan komt. Is het niet zo?
09/09: 20weken (geslacht bekend)

2nd week of January 2012: baby girl