‘Langdurige’ ziekenhuisopname kind

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Tuttebella, 27 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Onze jongste wordt komende dinsdag voor twee-drie weken opgenomen. Naast dat dit natuurlijk ontzettend sneu is voor haar (en ons, we zien er ontzettend tegenop!), vind ik de praktische kant ook wel lastig..

    Zijn hier mensen met ervaring? Hoe regelden jullie alles?
     
  2. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    We hebben de eerste 8 mnd in het zh gezeten, en daarna nog regelmatig opnames, lange en korte.
    We hadden een soort schema, anders was het niet vol te houden.

    Oudste ging gewoon naar de opvang zoals altijd en op die tijden was ik in het zh.
    Dat was 3x in de week, 2x in de week ging ik niet, man ging dan en weekend ging de oudste mee naar het zh.
    Ze lag 45 min van ons vandaan, soms ook verder weg.
    En lag vooral op de ic of speciale verpleegafdeling.
     
  3. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Geen ervaring, maar ik wil je meisje heel veel sterkte wensen! Ik hoop dat ze gauw weer de oude is. En ook een knuffel voor jou.
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  4. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.487
    24.362
    113
    Geen ervaring, maar wat lijkt dat me moeilijk... Veel sterkte voor jullie en beterschap voor jullie kleine dame!
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  5. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb alleen ervaring met onze oudste toen ze een hele poos in het ziekenhuis lag, maar toen hadden we nog geen andere kinderen. Lastig hoor. Denk toch misschien echt een planning maken van de weken zodat er zo veel mogelijk iemand bij haar kan zijn?

    Ben je zelf wel vrij van je werk?
     
  6. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    En hoe zag dat schema er ongeveer uit? En hoe heeft je oudste dat ervaren?

    Ja heb zelf gelukkig vrij genomen! Vriend z’n werk weet er ook vanaf en stelt zich soepel op, dus dat is ook heel fijn!
     
  7. Ntje

    Ntje Fanatiek lid

    11 nov 2012
    3.689
    76
    48
    Almere
    Geen ervaring maar wil je wel veel sterkte wensen!
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  8. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Lief, Dankjulliewel ❤️
     
    Adje, nizzie86 en Ntje vinden dit leuk.
  9. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Geen ervaring maar heel veel succes en sterkte!
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh jee, waarom wordt ze opgenomen?

    Hier alleen ervaring met een baby van 10 weken oud. Een van ons was er altijd bij, heel soms alleen de verpleging als ik ging kolven en heel soms mijn ouders. Maar ze was de eerste week goed ziek (virus en heftige verborgen reflux) dus ze was ook echt heel zielig. Maar goed jullie dochter zal het ook allemaal niet begrijpen. En je hebt natuurlijk ook nog de andere kinderen. Hier was er altijd iemand met de oudste thuis (ik, mijn man of opa en oma) en de ander bij de jongste. Mijn man werkte toen wel maar minder, ik had toen nog verlof. Ik vond het een heftige tijd, jullie zijn gelukkig wat meer voorbereid, al blijft het naar.
     
  11. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    @Snoopy1979 We gaan een hongerprovocatie doen, wat er eigenlijk op neer komt dat we haar uit gaan hongeren.. even heel bot gezegd. :(

    Wat heftig dat jullie meisje zo ziek is geweest! Ik twijfel of ik m’n moeder en schoonmoeder ga vragen om over te komen (afwisselend van elkaar) voor extra hulp.
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ah ok, maar dus wel in het ziekenhuis? Hier hebben we dat thuis gedaan en na 1,5 dag at en dronk ze alsof ze nooit anders had gedaan :). Dus wie weet hebben jullie maar een paar dagen ziekenhuis nodig ;) Aan de andere kant, ze heeft wel een lastige leeftijd, maar misschien valt het alsnog mee. Ik hoop dat ze snel goed gaat eten!

    Ja het was heftig maar ik was al helemaal kapot omdat ze de maanden ervoor een huilbaby was, dus de opname was eigenlijk ook een opluchting ;). Heb er ook altijd het vertrouwen in gehad dat ze gewoon beter zou worden, wat gelukkig ook zo was :)
     
  13. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Oh wauw, zo snel! Wij mogen het absoluut niet thuis doen.. Moeten wel maandag al halveren met de sondevoeding..

    Oh dat snap ik dan, dat het ergens ook wel een opluchting is. Fijn dat alles uiteindelijk helemaal hoed is gekomen. Hoop dat ik dat binnenkort ook kan zeggen en we het stomme sonde hoofdstuk definitief af kunnen sluiten :)
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij moesten in de middag een sondevoeding weglaten. Na een uur jengelen en een beetje huilen besloot ze toch maar te gaan drinken (appelsap ;)).
    Wij gingen destijds het ziekenhuis uit met sonde, maar wel een blije baby zonder pijn dus wij waren blij :). En dus een half jaar later de sonde eruit. Heb eigenlijk altijd wel het vertrouwen gehad dat het goed zou komen. Jouw kindje gaat het vast ook goed oppakken, ze kan het en nu moet ze alleen even beseffen dat zelf eten en drinken ook een goede optie is :)
     
  15. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.893
    113
    Vrouw
    Geen ervaring. Sterkte de komende tijd!
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  16. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ach wat sneu!! Alvast heel veel sterkte!

    Ik zou alle hulptroepen inschakelen die je kunt regelen... thuis alles zoveel mogelijk ‘normaal’ proberen te houden en daarnaast dat er altijd iemand in het ziekenhuis is (afwisselen). Bijvoorbeeld jij nacht 1 en vriend nacht 2...
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  17. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Hoe oud was jouw dochter toen, toen jullie de sondevoeding gingen afbouwen? En is ze veel afgevallen?
    I. mag tijdens de provocatie max 730 gram (10%) afvallen, wel dubbel want we hebben juist zo ons best gedaan om spekkies te kweken..
     
  18. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Denk inderdaad dat ik de oma’s ga inschakelen..

    Zouden jullie echt elke nacht blijven slapen? In principe slaapt ze namelijk altijd door. Moet ook nog even vragen of dat überhaupt wel mag/de bedoeling is?
     
  19. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.023
    25.491
    113
    Ik zou je moeder vragen om over te komen. Zo kunnen jullie je focussen op de jongste terwijl thuis dan alles gewoon zoveel mogelijk gaat zoals normaal.

    Sterkte, en hopelijk pakt ze het snel op!
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  20. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.600
    113
    Vrouw
    Oh jeetje wat moeilijk!!
    Heel veel sterkte!

    En Wbt slapen, ik zou wel zorgen dat er iemand elke nacht bij haar slaapt, jij,man,oma’s, goede vriendin oid.
    Het ziekenhuis is toch niet hetzelfde als thuis....
     
    Triangel, ellessinia en Tuttebella vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina