‘Langdurige’ ziekenhuisopname kind

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Tuttebella, 27 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.632
    10.531
    113
    Ik kwam ook even spieken om te kijken hoe het gaat!
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.964
    7.895
    113
    Vrouw
    Tuttebella vindt dit leuk.
  3. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Zo lief meiden, hoe iedereen meeleeft!!

    I. doet het goed! Wel heeft ze duidelijke voorkeuren qua eten, daar zijn ze nu hard mee aan het werk. Ze eet liever gepureerd eten en liever geen warm eten haha. Nooit geweten ook dat een ‘baby’ (eigenlijk is het een dreumes natuurlijk) zó eigenwijs kan zijn.

    Vandaag zijn we officieel begonnen aan stap vier. Wel krijgt ze extra eten aangeboden met extra kcal erin (die yoghurtjes) omdat ze op haar max van afvallen zit. Die vind ze gelukkig wel erg lekker. Denk dat ik de vlag uithang zodra ze voor het eerst een beetje aankomt weer, tot nu toe valt ze dus alleen maar af (nu alleen nog maar kleine beetjes gelukkig).
    Het moment dat de sonde eruit mag komt nu ineens steeds dichterbij! En ook het moment dat we haar zelf weer een keer mogen voeden!


    @maliro Ik vind het vrij pittig moet ik zeggen. Sowieso omdat je wereld zo klein wordt in het ziekenhuis en ik ben niet zo goed in stil zitten, ben graag bezig met dingen. Ook merk ik nu pas hoe heftig ik de eerste paar dagen heb gevonden, als ik er aan terug denk stromen de tranen over m’n wangen terwijl ik normaal best een ijskonijn ben.

    @Sophy Heb ik een discussie met de arts over gehad haha. Hij wilde idd weer bijvoeden via de sonde, ik wilde verder. Dus nu als compromis krijgt ze extra kcalrijke voeding. Even aankijken hoe ze het daar op doet. Nu afwachten tot ze voor het eerst een paar gram aan gaat komen.

    @pietje1987 Vond het heel lastig om I. alleen te laten. Maar heb het idd toch gedaan, de aupair heeft er een nachtje geslapen en oma en vond het heerlijk om even thuis te zijn en ook met de andere meiden te knuffelen. Hangt er een beetje vanaf hoe lang we nog moeten blijven, maar wil het dan zeker nog een keer doen!
     
    nizzie86, Dubbelgeluk, Sophy en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat jullie nu bij stap 4 zijn! Pittige tijden zeg voor jullie een respect voor jou! Lijkt me zo moeilijk om je jongste zo te zien en te moeten 'kiezen' tussen je kinderen. Enerzijds bij I willen zijn anderzijds heb je nog 3 kinderen thuis. Gelukkig een lieve au pair en oma die bij springen :thumup::D

    Lieve I, ga zo door met eten. Begin eens met aankomen en zorg dat de sonde er snel uit mag. Dan kun je lekker gauw naar huis naar je zussen toe. Die zullen jou zeker missen! :)
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  5. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ik vind dat je het hartstikke goed doet hoor!! En het lijkt mij vreselijk om haar dan achter te laten, maar met de au pair of met oma is dat toch prima? Je andere meiden hebben mama ook nodig :)
    Ik zal duimen dat ze vandaag weer lekker gaat proeven en proberen!
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  6. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Wat een ontzettend pittige tijd zeg. Maar wat knap dat I nu toch begint te eten. Ik duim dat ze goed doorzet en vandaag of morgen wat aankomt!
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  7. maliro

    maliro Niet meer actief

    Je doet het goed hoor! Hier genoeg opnames gehad van mn dochter en mezelf, en het breekt altijd op. Huilen is gezond :) sterkte voor de komende tijd en probeer lief te zijn voor jezelf
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  8. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Wat fijn dat het de goede kant op gaat. Het moet ontzettend zwaar zijn voor jullie gezin.

    Waarom mogen jullie haar niet zelf eten geven maar doet het ziekenhuispersoneel dit?
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  9. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Bekijk bijlage 581644 I. heeft haar sonde eruit getrokken en we mogen het proberen zonder! Kans is groot dat ie er weer terug in moet, maar toch!:D
     
    Koekie1, Nescio, NiekeKris en 18 anderen vinden dit leuk.
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ah lekker hè zo zonder sonde! Best kans dat ze misschien wel beter gaat eten, zo'n slangetje voel je toch best wel zitten. Een nicht van mij heeft 5 jaar terug ivm ziekte een sonde gehad en ze vond het zo'n vervelend gevoel, vooral met slikken. Zal voor zo'n kleintje hetzelfde voelen.
    Hier moesten destijds de pleisters vervangen worden van de sonde, maar het eten ging zo goed dat we de sonde toen eruit hebben getrokken :oops:. Had een paar dagen later al een afspraak bij de kinderarts staan en die vond gelukkig dat we een goede beslissing hadden gemaakt :)
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  11. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Lekker zo zonder sonde. Hopelijk mag hij eruit blijven. Die extra calorievoeding hebben ze ook in een soep. Misschien wil ze dat eens proberen ihkv variatie? Gaat hartstikke goed hoor als ik het zo lees :) hoe lang denken ze nog dat ze moet blijven?
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  12. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Kinderbijvoeding is anders als die voor volwassenen. En in de kindervariant bestaat er geen soep. Alleen yoghurt en drankjes.

    TS wat doen jullie het goed! Stapje voor stapje krijgt ze het hopelijk helemaal door.
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.653
    21.159
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Duimen dat ie er niet meer in hoeft!!!
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  14. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Een stille meelezer maar wat doet jullie meisje het al super! Nu doorzetten hoor kleine meid! Heel veel succes en ik duim dat de sonde eruit kan blijven!
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  15. Afkes 10tal

    Afkes 10tal Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Misschien dat ze zonder sonde nog beter gaat eten.

    De tweede week alweer.
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  16. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Eh jawel dat bestaat wel. Dat hebben we hier jarenlang gebruikt.
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  17. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Knappe I! :thumup::thumup::thumup:
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  18. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Dan ben ik erg benieuwd naar een merk oid, in mijn werk ben ik ze nog niet tegen gekomen namelijk en het zou soms best ideaal zijn. Zover mij bekend zijn de soepvarianten niet geschikt voor kinderen <3, dus zou graag meer weten!
     
  19. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.143
    15.211
    113
    Tuttebella vindt dit leuk.
  20. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Ik ga het navragen :)
     

Deel Deze Pagina