“Help, mijn baby rolt om!” (Slapen)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Paris91, 19 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.341
    1.248
    113
    Vrouw
    Sinds afgelopen vrijdag kan mijn baby omrollen!
    Hartstikke vroeg al.

    Ze draait vooral van haar rug naar haar zij, maar af en toe ook naar haar buik. Leuk vind ze het niet, ze begint dan te huilen. Terugdraaien lukt haar zelf nog niet.

    Slapen gaat hierdoor een stuk lastiger.
    Ze lag namelijk altijd ingebakerd, omdat ze nog geen controle heeft over haar armen, en hier ontzettend mee maait.
    Nu ze kan rollen moesten we daar ineens mee stoppen, want dat mag dan niet meer.
    Maarja, nu maaien die armpjes weer...

    De combinatie van
    • omrollen
    en
    • geen controle over de armpjes.
    zorgen er voor dat ze moeilijker in slaap komt en blijft.

    Kan ik nog iets doen om haar rustiger te houden? Of is het een kwestie van wennen.
    Mag inbakeren écht niet? Ik heb aerosleep.
    Wanneer krijgt een baby controle over de armen?

    Alvast bedankt.
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Nee echt niet! Bedenk eens als je zelf strak in een deken gewikkeld zou zijn, je armen en benen niet kan bewegen en dan op je buik gerold word terwijl je nog niet zo veel kracht in je nek hebt dat je die heel goed omhoog kunt houden.

    Het is alsof je een hulpeloze schildpad op zn rug legt en en dan een kussen op z’n gezicht legt. Echt niet doen dus!

    Ik zou overwegen om te kijken of ze op haar buik wil slapen. Wordt ook afgeraden maar dat zou ik wel aandurven. En anders is het helaas even een kwestie van wennen. Voor haar en voor jou.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier duurde het 1,5 week en toen kon ie ook terug rollen van buik naar rug.
    Vanaf toen sliep meneer op z'n buik of zij, en maaide hij ook niet meer.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  4. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.729
    2.509
    113
    Vrouw
    Ik vond dat ook erg lastig met onze dochter. Wij hebben een slaapzak met armen eraan aangedaan, van de hema bijvoorbeeld zit lekker strak. Dat gaf ook geborgenheid. En een lakentje strak instoppen en haar armpjes daaronder. Enige nadeel, met rollen kunnen ze daar ook weer onder komen. Dus liefst helemaal niets in bed dan.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  5. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Waarom inbakeren niet nooit veilig is omdat als je kindje verslikt in spuug of braaksel het lichaam niet optimaal kan bewegen om het omhoog en eruit te krijgen dan is omrollen en op je buik slapen nog veiliger ;)
     
    kleinepien en Paris91 vinden dit leuk.
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.045
    113
    Als ze kunnen rollen is inbakeren helaas geen optie meer. Hier een dochter die ook erg liep te maaien, ivm vaccuumpomp en reflux mocht zij van mij niet op dr rug (initieel vanuit t ziekenhuis mocht t ook niet) dus zij lag in een stabilisatiekussen (wordt afgeraden maar wij zijn er getrained in). Echter toen ging ze beginnen met rollen ook dat ding er uit moeten halen. T maaien bleef nog wel ff. In eerste instantie groot verzet want ze kon wel heen maar nog niet terug en was razendsnel met omdraaien. Ik legde dr goed en nog niet bij de deur (2 passen) en ze lag alweer om. Paar heftige nachten gehad en de vierde dag kon ze ook weer terug, maar die is niet meer van dr buik af te krijgen. Die heeft buikslapen ontdekt en sindsdien is dat t helemaal.

    Enige wat je kan doen is een slaapzakje, maar met dit weer nog zou ik zelf even wachten totdat je kleine de terugrol ook redelijk gecontroleerd kan maken, zou voor mijzelf iets prettiger voelen omdat een slaapzakje dingen wat moeilijker maakt en voor nu even een pyjama met voetjes gebruiken. (neem degene met drukkers in beiden benen, bespaart je een aardig gehannes met aan en uittrekken en evt een snelle luierwissel die van de hema bevallen hier nog t beste)
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  7. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.245
    113
    3 maanden is niet heel vroeg toch? Gewoon normaal?

    Inbakeren is idd geen optie meer.
    Je kunt haar op haar buik laten slapen als ze dat wil. Kan ze zich al opdrukken om haar hoofdje te draaien?
    Ik denk zelf dat het afwachten is totdat ze beter wordt in rollen en beter begrijpt dat ze armpjes heeft die kunnen bewegen, haha.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  8. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.341
    1.248
    113
    Vrouw
    Ja, dat kan ze!

    Ik twijfelde over dat inbakeren omdat ze in die puckababy afbouw zak ligt, en die niet heel strak is, omdat ze daarin ook op haar handjes ging sabbelen.

    Ik kreeg ook de tip om aan beide kanten onder het matras een opgerolde handdoek te leggen? Zodat ze niet kan omrollen. Iemand ervaring daarmee?
     
  9. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou niet beginnen met handdoeken etc. Ze moet gewoon leren terug te rollen.
    Inbakeren is nu gewoon geen optie meer. Wij hebben zoontje nog een poos op schoot in de houdgreep gehad, tot ie diep sliep. Dan legden we hem in bedje.
     
    Ysabella en Paris91 vinden dit leuk.
  10. MHV

    MHV Actief lid

    10 feb 2013
    435
    30
    28
    Nee wat al is gezegd niks tegen willen houden. Het is zoals het is.
    Hier moest mijn zoontje ook enorm wennen zonder ingebakerd te liggen. Maar nu gaat het prima.
    Heeft echt tijd nodig.
     
    Ysabella en Paris91 vinden dit leuk.
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.045
    113
    Inderdaad gewoon laten gaan. Het is even vervelend vanwege de onrust maar hoe eerder je kleine snapt waar die handjes en armen voor zijn en dat kan controleren hoe beter het is voor o.a. zelfredzaamheid. Mocht je er nog niet mee begonnen zijn, probeer een spelletje met een hydrofiel washandje en leer je uk dingen van t gezicht afhalen. T wordt uiteindelijk gewoon kiekeboe maar je hebt dan twee voordelen, kiekeboe is goed tegen verlatingsangst (komt meestal met een maand of 10) en dingen gecontroleerd weghalen van t gezicht geeft weer voordelen mbt veiligheid als ze doorkrijgen dat je beddengoed los kan trekken. Je moet dan nog steeds wel nadenken uiteraard over waar je je bedje mee opmaakt maar t voelt voor jezelf beter en het is een mooie motorische oefening. Wij begonnen ook met een maand of 3 al hoor. Gewoon spelenderwijs.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  12. gemini020

    gemini020 Actief lid

    28 sep 2014
    444
    57
    28
    Kijk eens naar Magic Merlin sleepsuit, kan je in ieder geval bestellen via Engelse Amazon, en zippadee zip oid. Die zijn om de overgang te versoepelen. Merlin sleepsuit mag je gebruiken totdat ze daar in kan rollen, dat duurde bij ons nog wel maanden. Zippadee zip zijn de armen vrij en mag je blijven gebruiken. Weet alleen niet of je die in NL kan vinden
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  13. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.341
    1.248
    113
    Vrouw
    Wat een leuk idee! Ik doe dat wel altijd na het badderen wanneer ze in de XL hydrofiel ligt, maar dat kan natuurlijk veel vaker.
     
  14. udition

    udition Actief lid

    1 dec 2015
    129
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja, zipadeezip vonden wij echt fantastisch!! Werkte enorm goed, kan je in Nederland krijgen bij babbababy.nl
     

Deel Deze Pagina