♡ De laatste 10 weken! - afteltopic

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Florina, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Van harte aan alle nieuwe mama's. Ik lees nog steeds mee maar het lukt me niet om op ieder te reageren! Leuk om te lezen dat er weer kleintjes bijnzijn gekomen. Maar wat een heftige bevallingen komen hier voorbij!
     
    Pioenroos92, Tuttebelleke en Essje vinden dit leuk.
  2. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Leuk dat je nog meeleest! Hoe gaat het met kleine O en jullie? Is het allemaal een beetje te doen - zit je hoog op een blauwe wolk? :)
    De bevallingsverhalen waren inderdaad heftig de laatste weken. Hopelijk gaan wij overige dames een droombevalling tegemoed :D
     
    Nyna87 en Essje vinden dit leuk.
  3. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.474
    3.841
    113
    Vrouw
    Hoera! Een lekker rustig momentje voor zp!

    @Blosje89 Oh inderdaad ja. Ik zou er flink van balen als het er met dat termijn nog niet zou zijn. Hopelijk hou je het een beetje vol. Kan nooit lang meer duren!

    @Essje Nog steeds last van (rug)weeën of is het rustig gebleven?

    Ik heb mijn bevallingsverhaal nog niet gedeeld, dus voor de geïnteresseerden:

    Dinsdagochtend zouden we ons om 7 uur moeten melden op de verloskamer voor een inleiding i.v.m. de langdurig gebroken vliezen. Maandag op dinsdag nacht had ik weer weeën en de verloskundige van het ziekenhuis had gezegd dat ik nu moest bellen als ik ze 1 uur lang om de 5 minuten had (ipv het eerder genoemde 2 uur lang). Ik heb de weeën thuis even aangekeken (bang dat het eventueel weer af zou zwakken) en uiteindelijk toen ik liep te ijsberen tijdens een wee heb ik toch maar gebeld. We konden komen.

    Om kwart over 5 kwamen we aan. Toen we de auto parkeerden kwam er een meisje aangereden dat ik nog ken van de middelbare school. Een vriendin van haar ging ook bevallen. Ze probeerde hele gesprekken aan te knopen over hoe het nu met me ging. Super aardig natuurlijk, maar op een gegeven moment toch maar gezegd dat het op 't moment niet zo heel lekker ging, dus dat ik wat minder kletserig was.

    In de verloskamer aangekomen, heb ik me op het bed geïnstalleerd. Op de muur tegenover het bed hing een grote plaat met een afbeelding van strand, schelpen en zeesterren. Met het idee dat de ontsluiting beter zou gaan als ik me zou ontspannen (dat had ik overal gelezen) ben ik 'wijd-arms en -beens' gaan liggen en zei ik in mezelf 'ik doe de zeester'. Mijn vriend deed z'n best om het gezellig te maken met een praatje, maar heb tegen hem gezegd dat ie lekker op z'n telefoon mocht gaan zitten, want dan voelde ik me beter :D

    Om half 7 kwam de verloskundige om te toucheren. Ik had al 6,5/7cm. Ik hartstikke blij natuurlijk! Ik kon de weeën prima hebben als zeester en dit betekende dus dat het best snel ging. Ze gingen de kleertjes alvast klaarleggen dus ik zat in m'n hoofd al uit te rekenen hoe lang het ongeveer nog zou duren; 3 cm ontsluiting = 3 uur + 1/1,5 persen, dus rond een uur of 11 zouden we ouders zijn.

    En toen... De weeën werden wat heftiger en het was druk op de verloskamers. Tot 9 cm ging het prima. Toen bleek tijdens toucheren dat er nog een rand stond die ik in verschillende houdingen op moest gaan vangen: op m'n zij, op een stoel en ik was helemaal uit mijn goede doen. In mijn beleving duurde die laatste cm ook ontzettend lang en het enige wat ik kon doen was zachtjes huilen.
    Na weer toucheren stond nog steeds een rand, weliswaar alleen aan de voorkant, maar hij stond er nog. Ik heb weeënopwekkers gekregen om de persweeën op te wekken, want die bleven uit.

    Toen ik eindelijk mocht gaan persen, dacht ik dat het een bevrijdend gevoel zou geven; je hoort immers vaak dat vrouwen het zo ervaren. Ik vond het erg(!) naar om te persen terwijl je duidelijk voelde dat je bekken uit elkaar werd geduwd; dit deed zeer en om dan moedwillig door te blijven persen, lukte me moeilijk.

    Na een uur persen was madam ook nog helemaal niet gedaald; bij het persen kwam ze wel iedere keer verder, maar ze schoot weer net zo hard terug naar haar beginpositie. De gynaecoloog is erbij geroepen om te kijken hoe nu verder. Madam was niet te groot om natuurlijk geboren te worden, dus hij wilde het nog even aankijken. Wel kreeg ik 'pers-tips & tricks', omdat ik schijnbaar gewoon verkeerd perste. We zouden het nog een half uur tot driekwartier proberen, daarna zou het een tangverlossing worden.

    Ik had baat bij aanmoediging tijdens het persen, dus mijn vriend, de verloskundige en de kraamhulp moedigden me met z'n drieën aan. Het leek wel een voetbalwedstrijd :D
    Na driekwartier persen was madam wel dieper gezakt, maar nog steeds niet erg diep (er was nog geen hoofdje zichtbaar op een top van een wee). De verloskundige wilde nog ... fundus expressie (weet niet of het zo heet?) proberen, dus op de top van wee kwam de kraamhulp op mijn buik duwen om er voor te zorgen dat ze niet meer terug zakte.
    De gynaecoloog werd toch op mijn verzoek maar geroepen om te helpen, want ik raakte uitgeput. Het was echter flink druk op de verloskamers en hij was bezet. De weeënopwekkers stroomden nog vrolijk het infuus binnen en ik was er helemaal klaar mee. Ik wilde niet meer, maar de weeën bleven komen. De verloskundige merkte op een gegeven moment dat er een armpje naast het hoofdje zat. Er werd een verdoving gezet voor de knip en daarna ging het vrij snel; ik moest persen, het hoofdje stond, er werd geknipt, er werd iets met madams armpje gedaan (misschien niet eens in die volgorde, dat weet ik eerlijk gezegd niet eens).. en toen was ze er na dik twee uur persen om 13:45.
    Wat een opluchting!

    Daarna zijn we keurig opgevangen door de verschillende kraamhulpen van het ziekenhuis. Ik was zo blij dat het achter de rug was. Toen de verloskundige aan de kinderarts vroeg of ze extra aandacht aan het armpje en het sleutelbeentje wilde besteden (was er niets gebroken of uit z'n fatsoen getrokken) en of ze wilde kijken of madam geen zuurstoftekort heeft gehad, kreeg ik pas door dat het best een heftige uitdrijving is geweest. Toen later mijn eigen verloskundige op controle kwam en hoorde dat de tang er bijna aan te pas was gekomen, wisselde ze een bedrukte blik uit met de kraamhulp.
    Het was dus eigenlijk best een heftig gebeuren, besefte ik later pas. Ondanks dat, kijk ik er toch positief op terug; we zijn er zonder al te veel kleerscheuren van af gekomen en iedereen maakt het goed.

    Het was wel echt heel anders dan dat ik me had voorgesteld overigens! Maar het resultaat mag er zijn :)
    Lang verhaal, maar leuk ook voor mezelf om een keer op te schrijven.

    Ook leuk: mijn vriend zei de dag na de bevalling dat hij de bevalling eigenlijk wel 'leuk' had gevonden. Toen ik hem hierop vragend aankeek, vertelde hij schaapachtig dat hij bedoelde dat hij het mooi vond om elkaar van een andere kant te hebben gezien en te merken dat we de bevalling echt als team hebben doorstaan. Hij heeft me echt door het persen heen geloodst, zonder hem was het me niet gelukt. Wat dat betreft moet ik hem dus wel gelijk geven en was de bevalling inderdaad 'leuk' :)
     
    Florina, Pioenroos92, Ladylola en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Essje

    Essje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Jeetje tuttebelleke is inderdaad wel heftig geweest hoor! Maar al met al gelukkig goedgekomen en nu een wolk van een baby:)

    Nee hier waren na een warm bad de rugweeën weer weggetrokken helaas, vannacht wel weer wat voorweeën gehad, maar nog niet het echte werk:rolleyes:
     
    Pioenroos92 en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  5. Mutsefruts88

    Mutsefruts88 Niet meer actief

    @Tuttebelleke heerlijk omschreven! Haha. Wat een ramp om zo lang te moeten persen. Maar, gelukkig is ze er! :) Gefeliciteerd! En geniet ervan.

    @Blosje89 hopelijk mag jij ook snel bevallen!
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  6. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    @Tuttebelleke Wat een verhaal, ondanks dat het pittig is geweest heb ik het met een glimlach gelezen. Gelukkig is alles goed met jullie en wat mooi dat je vriend in heeft gezien hoe bijzonder het was om echt sàmen te doen!
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  7. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Ik zou echt in paniek raken als t woord -tang- valt :eek:

    Of zou je dan zo in je bubbel zitten dat je t niet mee krijgt?

    Toch fijn je positief terugkijkt op de bevalling...

    En nu op die wolk!
     
  8. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.474
    3.841
    113
    Vrouw
    Op dat moment had ik een keizersnede ook prima gevonden eerlijk gezegd. Erg vermoeiend om zo je best te doen en er nauwelijks vooruitgang in zit. Mij maakte het in ieder geval niet zo heel veel meer uit, ik wilde gewoon heel erg graag geholpen worden.

    Bedankt voor de complimenten dames! Fijn dat het leuk was om te lezen (ondanks de lengte) :)
     
    Poolvos, Pioenroos92, Ladylola en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @Tuttebelleke phoe heftig wel zeg!
    haha en dat van de voetbalwedstrijd herken ik van de vorige bevalling, grappig dat dat dan zo goed werkt he
    Fijn dat je zo terug kijkt op de bevalling!

    @Nina Sanders Wat leuk dat je af en toe nog meeleest!
    Hoe gaat het met t kleine mannetje en met jullie?


    Morgen 38 weken en dan ook weer naar de vk. Ben benieuwd, denk dat alles wel weer goed is hoor.
    Vandaag kwam ik de tante van mijn man tegen en die zei dat het niet lang meer ging duren.
    Waarop ik zei dat het nog ongeveer 2/3 weken zou duren, maar ze bedoelde dus echt niet lang meer omdat mijn gezicht tekent? Ik weet niet wat ze bedoelde maar miss dat ik een dikke kop heb gekregen ofzo haha

    Alles is ieder geval aan kant en toen ml thuis kwam zei hij ook wel dat het mocht gaan gebeuren, hij was er klaar voor!
    Ik op zich ook wel, ben reuze benieuwd.. en stiekem ook wel af en toe 'bang' voor de bevalling.

    Maar gezien ik echt 0.0 voorwerk heb deze keer verwacht ik dat het echt nog wel een tijd gaat duren.
     
    Tuttebelleke, Nyna87 en Essje vinden dit leuk.
  10. Essje

    Essje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Grappig he dat soort opmerkingen, hier zei mijn schoonmoeder het ook tegen me. Je buik zit wel heel erg laag, duurt niet lang meer! Nou zal mij benieuwen:p
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Met ons gaat alles goed. Kleine O. is zó lief, we zijn echt ontzettend verliefd op hem! Wel af en toe wat aan het hannesen qua voeding omdat hij in het begin veel moest spugen. We gebruiken nu johannesbroodpitmeel door de voeding heen. Helpt goed! :)

    Met mij ook alles goed al werd het me van de week even te veel. De eerste weken ga je maar door en geef je niet toe aan je vermoeidheid. Ik reed na een week alweer auto. 3u slaap per nacht ging me prima af, ik heb een geweldige zoon en ik voelde me prima. :$
    Maar dan opeens gaat je man weer werken en sta je er alleen voor. Rust nemen is iets waar ik niet goed in ben maar alle slaaptekorten, hormonen en onzekerheden breken je toch wel op. Afgesproken met mijn man dat ik, als ik dat wil, meer om hulp vraag en ook af en toe zelf iets ga doen. Ook al is dat een boek lezen of andere loze activiteiten, meer rust nemen dus. We genieten met volle teugen van O. die alweer bijna vier weken is.

    Dus mijn gouden tip aan jullie: neem alsjeblieft voldoende rust want ook al voel je je (fysiek en mentaal) prima zoals ik, je kunt gewoon níet alles perfect doen en je lichaam(!) heeft ook rust nodig om te herstellen! :roflmao:;)
    En verder lekker genieten en jezelf gelukkig prijzen met jullie wondertjes!
     
  12. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Fijn dat het nu zo lekker gaat nina! En ja rust nemen is moeilijk als je zelf graag een bezig bijtje bent. Heel herkenbaar, maar je komt jezelf vroeg of laat tegen!
    Dus de eerste 2 weken goed kramen! Fijnndat je nu een aantal afspraken hebt gemaakt, wel hulp vragen he! Want de komende maanden blijven intensief en helemaal als je straks weer moet werken

    Oooh tuttebelleke wat begon je ontspannen en wat een zure nasleep, althans heel herkenbaar. Die laatste rand/cm was hier ook. Heel vervelend dat je dit zelf zo moest opvangen en heftig lang geperst zeg!
    En hier toen ze na 1.5u zeiden oke nog 10 min en anders moet ik knippen met vacuum. Aubbbb please doe wat! Idd een spoed ks was ook prima geweest. Je bent zo uitgeput dan. Heb jij je kleintje wel erna nog lang bij je gehad en rustig kunnen genieten?

    Nou donut wie weet. Hier zeggen ze ook je buik hangt zooo laag en is zo groot, jij haalt de 40'weken niet hoor. Nou ja hope so :)
     
    Tuttebelleke, Nina Sanders en Essje vinden dit leuk.
  13. kim2306

    kim2306 Fanatiek lid

    23 mrt 2015
    1.534
    142
    63
    Nou bij deze zo goed mogelijk mijn bevallingsverhaal

    Om 8.45 braken mijn vliezen spontaan maar weeen bleven nog weg vk is geweest heeft me buik gecontroleerd en hartje geluisterd van de kleine en mocht als de ween kwamen na een uur om de 4 a 5 min bellen om 13:00 begonnen de weeen en om 15:00 gebeld omdat ze regelmatig waren de vk weer langs geweest en gekeken was t mooo verstreken stond alleen nog wat naar achter en al 3cm onsluiting dus aardig vlot. Om half 6 zou ze terug komen na een half uur dat ze weg was werden de weeen zo heftig en kreeg ik een weeenstorm geen rust meer gehad als hij afzakte begon de volgende al was om 5 uur helemaal kapot na anderhalf uur alleen maar weeen en geen tussenpauze om half 6 vk er weer onsluiting gekeken zat ik op 5cm en vroeg ze wat ik wou omdat ik t heel zwaar had en toch medisch naar t ziekenhuis gegaan een maal daar in tijd van checken en aankomen in ziekenhuis 1 wee verwijderd van 8 cm in 20 min tijd dus pijnstilling kreeg ik niet meer en werd onder de douche gezet. Na nog geen 10 min kreeg ik persdrang en moest die nog wel wegpuffen toen ze ging checke dus in 10 min naar de 10 cm gegaan maar moest m toch eerst proberen zoveel mogelijk naar beneden te puffen uiteindelijk mocht en kon ik ze echt niet meer weg puffen en mocht persen uiteindelijk was t bij mij allemaal te smal om m eruit te krijgen en kreeg ik nog 2 persweeen de kans m met alle kracht eruit te krijgen maar t was allemaal te smal dus kreeg ik een knip en uiteindelijk was hij er bleek ik er ook maar 34 min over gedaan te hebben.

    Ikzelf vond t persen een opluchting maar denk dat dat kwam doordat ik zo weeenstorm had gehad en dit toch een soort van anders voelde moeilijk te beschrijven maar ook ontzettend vermoeiend.
    Enige wat wel ff spannend was was de placenta want die wou niet gynaecoloog heeft m na 25 toch los gekregen maar infuus lag al klaar om me naar ok te brengen dus was achteraf ondanks dat ik graag thuis wou bevallen toch blij dat ik in ziekenhuis was

    Zo lang verhaal sorry maar geprobeerd t zo goed mogelijk neer te zetten
     
    Oceanna, Florina, Poolvos en 7 anderen vinden dit leuk.
  14. Essje

    Essje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    @kim2306 jeetje dan toch al met al snel gegaan! Snap dat je achteraf gezien was blij was dat je in het ziekenhuis was:eek: lijkt me trouwens heel erg heftig zo'n weeënstorm!
    Nu lekker genieten van je kleintje!:)
     
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Mijn buik hing ook zeer laag. Op maandag had ik een controle bij de vk en woensdag is O. geboren.
    Ik denk overigens echt dat het mijn lichaam is geweest die het niet goed verder aan kon. Mijn buik was zo verschikkelijk groot, huid stond onder zware spanning en had het gevoel dat mijn buik open zou knappen. Ik voelde de striae in mijn huid scheuren en fysiek kon die buik gewoon niet nóg groter worden. Tel daar enorme jeuk bij op (jeuk is nóg erger dan pijn, afschuwelijk). Mijn lichaam zei bij 38+2 dus dat het genoeg was.
     
    Essje vindt dit leuk.
  16. Pioenroos92

    Pioenroos92 Fanatiek lid

    28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wow meiden, wat een bevallingsverhalen! Wat zijn jullie sterk geweest! Ik vond erg leuk om te lezen, zie het helemaal voor me:rolleyes:

    Bedankt voor de tip @Nina Sanders! Mag je trouwens dat jhbpm vanaf de geboorte geven?

    Hier een rot nacht gehad met een hoop voorweeen. Ik dacht even dat het begonnen was:oops: Maar nu alleen nog een zere buik. Straks naar de verloskundige.
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  17. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Oh wauw kim! Jeetje gelukkig was je in het ziekenhuis! Fijn dat het toch binnen 34 min is gelukt en ze je niet nog een uur hebben laten aanklooien. Hier idd 1,5u voordat ze dachten ze komt door het bochtje we doen de knip...

    @Nina Sanders jaa alleen ben jij zeer slank compact en ik heb genoeg curves. Bij mijn dochter was mijn buik nog groter door het vele vruchtwater. Die kwam er met moeite uit bij de inleiding met 38.5. Dus heb er een hard hoofd in dat ze eerder dan 39.3 komt. En de jeuk ja helaas begint dat ook weer hier. :cry:
     
  18. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Nou niet vanaf de geboorte meteen. Ene kind heeft meer last van reflux dan het andere. Jbpm verdikt de voeding, waardoor het minder makkelijk de slokdarm in pendelt. Daardoor kost het ook meer moeite om het uit de fles te zuigen. Na een week of 2/3 weet je of het nodig zal zijn.

    Jammer van de voorweeen.
     
  19. Essje

    Essje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Pfff mijn buik doet zo'n zeer van al die harde buiken en voorweeën, hij staat gewoon de hele dag strak:( voelt helemaal strak en beurs aan, zo pijnlijk! Ben ook niet zo groot dus die kleine word door die strakke buik constant klem gedrukt tussen Mn ribben en de onderkant waardoor ik aan beide kanten dan pijn heb, er is gewoon geen ruimte meer:o: Begin het een beetje zat te worden hoor:( ook dat slechte slapen door de voorweën/pijn en jeuk pfff... hoop zo dat ze binnenkort komt:oops:
     
    Poolvos en Nina Sanders vinden dit leuk.
  20. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Wat een indrukwekkende bevallingsverhalen dames!
    Vind het fijn om ze te mogen lezen... zoiets bijzonders lijkt me!

    @Essje , vervelend dat je zon last hebt! Hopelijk zetten de voorweeen ook iets in gang...
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina