Uitgerekend 1 t/m 15 november 2018 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Triesje91, 4 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dominique1991

    Dominique1991 Fanatiek lid

    29 mrt 2016
    2.257
    1.964
    113
    Best gek om te lezen al die kleintjes... Mn zoontje is nu 1.5 jaar en slaapt ook moeilijk in... om 7 uur in bed en om 9 uur slaapt die nog niet. Dit was eerder nooit een probleem. dacht aan een fase. Ook wil die nooit geknuffelt worden door papa. Alleen maar door mama... Dacht dat is vast omdat die mij gewoon vaker ziet, maar gek is het wel...
     
  2. Vrouwke87

    Vrouwke87 Fanatiek lid

    26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Normaal is mijn dochtertje helemaal niet zo aanhankelijk. Kan geen min stilzitten dus knuffelen doet ze normaal nauwelijks. Ja als ze ziek is. Of als papa thuis komt heel eventjes. Zo enorm anders ineens sinds een goede week. KDV of oma’s merken niks aan haar. Ik dan weer wel als ze naderhand thuis is bij mij. Hopelijk is het een fase en gaat het weer voorbij
     
  3. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik kijk echt uit naar de bevalling. Deels omdat ik de kleine graag wil ontmoeten, deels omdat ik het zwanger zijn nu wel echt zwaar begin te vinden maar vooral omdat ik het gewoon iets fantastisch vind en de spanning eromheen ook. Ik ga er in ieder geval met goede moed in en heb er alle vertrouwen in dat mijn lichaam dit kan. Uiteindelijk weet je toch nooit hoe het loopt natuurlijk, maar ik ben er klaar voor. Hopelijk mag ik een bevalling hebben die in ieder geval zo dicht mogelijk bij mijn bevalplan blijft (thuis in bad). Ik zou het wel erg vinden als ik, om wat voor reden dan ook, geen keuze meer zou hebben om thuis te bevallen.
     
    qwerty123 en Reb91 vinden dit leuk.
  4. rissie10

    rissie10 Fanatiek lid

    19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Goed hoor @laurazoey dat je stopt!
    En het is idd een last van je schouder. Ik
    Zou ook blij zijn met me verlof. Idd lekker de laatste dingen doen en even lekker niks!!

    En idd me dochter slaapt ook slechter. Tenminste ze gaat wel gewoon slapen. Maar steed super vroeg wakker . Normaal altijd 7 uur maar sinds 2 maanden ofzo ineens om 6 uur . Of half 5 ofzo. En wil dan melk. Soms ook niet meer slapen Pff. Dus zou kunne dat het er mee te maken heeft aangezien jullie kindjes het ook allemaal hebben.
     
  5. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Hier kan ik geen verschil merken in slaapgedrag van de kinderen. De jongste is al een drama sinds hij 6 maanden was. Ben net weer 2 weken consequent in het naar bed brengen en het gaat al beter.
    Hij is sowieso een kind dat aan mij hangt.

    Welkom @Reb91! Lijkt me heel apart om een bevalling te zien/mee te maken aan de zijlijn. Ik ben 3x bevallen, maar nog nooit een bevalling gezien in het echt.

    Ik kijk ook uit naar de ontmoeting met ons kindje. Ben zo benieuwd hoe het eruit ziet! Zo'n zin in knuffelen met de baby! En ben dat zwanger zijn onderhand ook zat...
    Wel ben ik erg blij als ik weet waar ik aan toe ben, wordt het toch een gewone bevalling? Of een keizersnede? Heel irritant dat niet weten waar ik aan toe ben. Ik tel de dagen tot maandag af, dan krijg ik als het goed is uitsluitsel er over.

    Net is de stoffeerder geweest. We gaan toch nog de trap en overloop opnieuw laten bekleden. De vloerbedekking van nu is ca 45 jaar oud en ziet er echt niet meer uit. Is ook gewoon vergaan. Hij kan, als we het eens zijn met de prijs, het volgende week zaterdag al leggen. En hij is in 1 dag klaar. Zou ik echt blij mee zijn!
     
    Reb91 en laurazoey vinden dit leuk.
  6. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Lijkt me ook best gek dat je straks misschien gewoon weet op welke dag je je kindje gaat ontmoeten.
     
    Dominique1991 vindt dit leuk.
  7. Dominique1991

    Dominique1991 Fanatiek lid

    29 mrt 2016
    2.257
    1.964
    113
    Sowieso... vraag ik mij vaak af... Wat wordt de datum van haar verjaardag... hoelang duurt het nog? etc etc... blijft spannend als je dichterbij komt
     
    qwerty123 vindt dit leuk.
  8. pooh82

    pooh82 Fanatiek lid

    11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Hier met een naar gevoel van de VK gekomen vanmiddag.
    Vorige week vrijdag groeiecho, was helemaal goed (oké, t is een flinke meid, maar mn andere 2 kids waren dat ook)
    Nu wil de VK toch volgende week nog een groeiecho doen en moet ik dat drankje drinken en prikken voor zwangerschapssuiker.... t maakt me toch een beetje onzeker! Zeker aangezien mn zoontje na zn geboorte even in het ziekenhuis moest blijven omdat zn bloedsuikerwaarde iets te laag was. Hij kreeg toen lepeltjes suikerwater.

    Ik ben nogal een zoetkauw en voel me nu dus ook ineens erg schuldig dat ik hier niet een beetje rekening mee heb gehouden.:$ben er gewoon een beetje onzeker van...bah:(
     
  9. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik snap dat je je schuldig voelt, dat zou ik ook hebben, maar het zegt zo weinig. Ook diegenen die op hun suikers letten kunnen ineens uitschieters hebben. En ik met mijn te hoge bmi en ook zoetekauw heb perfecte waardes terwijl ze bij mij op voorhand al denken dat ik wel zw diabetes móet krijgen.
    Wacht even af want als je andere kindjes ook flink waren kan het ook onschuldig zijn. En anders kan je ook nu nog op je suikers letten. Ik at voor de zwangerschap maximaal 25 gr koolhydraten per dag. Moest echt afvallen. Het deed veel goed voor mij. Mijn cyclus werd ook ineens heel stabiel. Je leest veel dat dit type levensstijl helpt bij zw diabetes
     
  10. qwerty123

    qwerty123 Fanatiek lid

    16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Snap ik os nooit leuk als je extra onderzoeken nodig hebt en er misschien wat met de kleine is. Het is goed dat ze je zo in de gaten houden.
     
  11. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Vervelend @pooh82 ! Ik ben ook zo'n zoetekauw.
    Ik zat toevallig net even te zoeken op zw.diabetes. Ik heb ineens al een paar dagen vreselijk dorst namelijk en ik weet dat dat een teken van diabetes kan zijn. Maar las toen dus ook dat je een verhoogde kans op zw.diabetes hebt als je eerder een kind gekregen hebt die meer dan 8 pond was.
    Ik wilde nu ff weer een dagcurve doen zodat ik het uit kan sluiten. Ik weet dat deze baby ook weer groter dan gemiddeld is... Hopelijk heb ik het mis.
     
  12. rissie10

    rissie10 Fanatiek lid

    19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Snap je nare gevoel. Maar het hoeft niks te zeggen. Hier deden ze een suiker test met drankje. Terwijl er geen aanleiding voor was. Bij me dochter niet eens hoeven doen. Vond het zo’n onzin. En als je echo goed was zou ik me niet druk maken meid.

    @wiedeltje hier ook een zoetekauw! Eet bijna alleen maar zoet. Maar soms ook dagen steeds dorst. Wist niet dat dat Op suiker kon duiden. In me achterhoofd ergens wel. Maar totaal niet aangedacht.

    @Amelie @Dominique1991 hier ook zo benieuwd naar de kleine en de datum die het gaat worden. En de ontmoeting met zusje hihi!
     
  13. pooh82

    pooh82 Fanatiek lid

    11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Mn andere 2 kids zijn geboren met 3875 gr en 4345 gr dus ik baar nu eenmaal grote kinderen denk ik haha.
    Mn man heeft diabetes type 1 dus ik ben vanochtend zelf met zijn glucosemeter aan de slag gegaan.
    Vanochtend was het nuchter 5.1 en een tijdje na mijn ontbijt 6.0
    Volgens mij is dat vrij netjes...
    Maandag staat de afspraak gepland voor het gevreesde drankje. Ben erg benieuwd wat daar uit komt.
    Stom dat je door zoiets gelijk zo onzeker wordt gemaakt! Terwijl het niet eens zo hoeft te zijn. Normaal drink ik mn thee met 1 schepje suiker maar die heb ik nu maar even achterwege gelaten:D
     
    qwerty123 vindt dit leuk.
  14. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Klinkt idd als prima waardes voor zover ik weet hoor :)
     
    qwerty123 vindt dit leuk.
  15. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Zijn inderdaad prima. Mijne was vanmorgen een tijdje na het ontbijt 5.6. ga er voor nu maar weer vanuit dat het gewoon prima is.
     
  16. Vie87

    Vie87 Fanatiek lid

    17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    @pooh82 niet te druk maken hoor! Snap het wel, maar wacht het maar even af joh. Je baart zo te horen gewoon grote kids inderdaad!

    Ik ben ook erg benieuwd naar de bevalling en ons kindje!

    Zo ook weer naar de verloskundige. Ik hoop dat ze kan voelen of hij inmiddels goed ligt. Kans wordt immers steeds kleiner dat hij nog draait.
     
  17. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Snap wel dat je je druk maakt @pooh82. Maar jezelf niet te veel kwalijk nemen hoor. Je kan niet alles uitsluiten, dan zou je helemaal niks meer mogen eten of doen.

    @wiedeltje ik heb ook steeds ontzettende dorst maar ik wist niet dat, dat daarop kon duiden.

    Mijn verloskundige heeft er nog niks over gezegd ook al verwachten ze een groot kindje. Maar ons dochtertje was ook aan de maat (3845 gram) dus zal wel bij ons horen denk ik. Zo te horen zit ik niet echt te wachten op dat drankje. :rolleyes: Ik word toch al zo snel misselijk laatste weken, zeker als ik te veel in 1 keer drink, wat weer niet helpt tegen de dorst. o_O Ik eet wel heel veel zoetigheid, normaal gesproken al maar in de zwangerschap nog veel meer. Ik weet dat het niet goed is maar toch moet ik het eten.

    Misschien een beetje naïef maar ik dacht dat je zelf ook veel aankomt als je zwangerschapsdiabetes hebt? Dat valt bij mij nog mee dus ging er vanuit dat ik geen risico loop. :oops:
     
  18. pooh82

    pooh82 Fanatiek lid

    11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Ja die behoefte aan zoetigheid heb ik dus ook de hele dag door:rolleyes:
    Qua gewichtstoename blijft het bij mij ook altijd binnen de perken, dus daar zou ik het ook niet aan gemerkt kunnen hebben. Volgens mij ben ik met mn 2 andere zwangerschappen zo rond de 12 kilo aangekomen....en nu zit ik op 10 dus nog 5 weekjes en dan zal ik ook wel weer rond de 12 uitkomen.

    Nog 5 weekjes zeg....wat vliegt de tijd!

    @Vie87 ik ben benieuwd hoe de kleine in je buik ligt!

    Bedankt voor jullie geruststellende woorden, ik moet zeggen dat ik door de glucosemeter ook al wel gerustgesteld wordt (net 4.5 gemeten)
     
    Dominique1991, Amelie en laurazoey vinden dit leuk.
  19. Vie87

    Vie87 Fanatiek lid

    17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Ik heb ook veel trek in zoet hoor en ik heb echt geen zwangerschapsdiabetes!
    Qua wat je aangekomen bent is het ook netjes toch? Ik ben ook rond de 10 kg aangekomen tot nu toe. En veel dorst hebben is ook gewoon iets wat bij de zwangerschap hoort volgens mij.

    Hij ligt goed! :D
    Erg blij mee hoor.
     
    Amelie en laurazoey vinden dit leuk.
  20. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Wat fijn dat hij goed ligt!!

    Hier trek in van alles. Elke dag weer anders.

    Voor zover ik weet zegt hoeveel je zelf aankomt niet veel over zw diabetes. Het gaat volgens mij echt om het geschatte gewicht van de baby. Maar mijn ervaring is dat dat het ook echt is. Een schatting.

    Hier geweest voor de kinkhoest. Ze zei dat er heel veel zwangere vrouwen kwamen op het moment. Ik ben (ondanks mn tattoos) doodsbang voor bijvoorbeeld bloedprikken en dus vaccineren blijkbaar ook. Dus had een zweet aanval. Nóg erger vind ik het als mn kindje een vaccinatie krijgt. Ik ga dan bijna van mn stokje en kan hem niet eens fatsoenlijk troosten. Moet echt altijd iemand meenemen haha
     

Deel Deze Pagina