Uitgerekend 1 t/m 15 november 2018 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Triesje91, 4 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente

    Nou stom van der om daarover te zeiken. Zij moet toch ook weten dat vlekken er niet altijd uitgaan. En een vlek betekend niet dat het nog vies is. Alleen dat de vlek er nietmeer uit gaat.. ik heb ook wel doeken met vlekken hoor
     
  2. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ja dat was dus haar opmerking. Dat ze vroeger wel altijd de vlekken eruit kregen en dat we tegenwoordig niet genoeg moeite doen ofzo en allemaal maar weer nieuw kopen, zoiets. Stomme opmerking vond ik toen ook al. Was ook blij toen zij de deur uit was. :rolleyes: Ze had wel meer stomme opmerkingen vond ik.
     
  3. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Haha hoeven ze hier niet te proberen. Dan doe ik de rest zelf wel. Vorige keer ook geen kraamhulp gehad
     
  4. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.170
    4.233
    113
    Vrouw
    Pffff. Vast nog van de sokken brei generatie.
     
  5. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik zal waarschijnlijk dit keer ook wat minder pikken wat dat betreft. Toen was alles nog nieuw en durfde ik niet zoveel ervan te zeggen.
     
  6. rissie10

    rissie10 Fanatiek lid

    19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Precies dit!
    Ik stuur ze gewoon weg en pik ok niks. Of denk ow laat maar.
    @Amelie stom dat ze daar over zeurt !
    Hier had ik ook zeur... kraamzorg had gezegt je bed is hoog genoeg. En toen kwam de kraamhulp en die zei waarom staat je bed niet omhoog? Ik zeg omdat de kraamzorg zei dat het goed was zo. Ze zei je kan nu snel je bed omhoog doen anders Ga ik je niet helpen. Nee toen moest ik dus met het Ikea trapje op bed klimmen. Lekker als je net bevallen ben zo’n hoog bed! Pff
     
  7. pooh82

    pooh82 Fanatiek lid

    11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Oh zo herkenbaar! Zo'n kraamvrouw waarvan je liever hebt dat ze weer vertrekken. Bij mn dochter had ik er 1 die haar werk echt niet goed deed. Durfde er toen ook niks van te zeggen, maar achteraf had ik dat gewoon moeten doen. Ik had erg last van mn hechtingen down under, zei ze telkens:" nou het ziet er gewoon netjes uit hoor!" Komt de VK om de hechtingen te verwijderen, zegt ze:" jeetje, ik snap dat je pijn hebt, het knoopje van de hechting is helemaal in jr huid gaan zitten!"
    En ik dus maar denken dat ik me aansteldeo_O

    Net een bruiloftsfeest gehad, ben nu wel even klaar met al die verjaardagen/feesten. Wil ook gewoon in mn bubbel blijven haha. Merk dat mn nesteldrang ook aardig op gang is.t liefst gooi ik alle kasten leeg en ga ze helemaal uitzoeken, maar dat probeer ik maar niet te rigoureus te doen haha.
    Ik ga iig lekker mn bedje in nu, proberen maar weer wat uurtjes te maken:rolleyes:
     
  8. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wat stom zeg! Gelukkig was dat bij ons geen probleem. Maar het is heel afhankelijk van wie je hebt. Zou best kunnen dat ons bed nu wel omhoog moet. Wij hebben ook een vrij hoog bed en vorige keer met die hechtingen was het echt hel om elke keer erop en eraf te klimmen. Als ie nu omhoog moet, wordt dat drama met zo'n trapje. Ik snap wel dat dat moet voor de Arbo maar voor de kraamvrouw is het echt niet fijn zo hoog.
     
  9. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Maar natuurlijk wel fijn dat we kraamzorg hebben in Nederland. Vind het toch wel een fijn idee om wat extra hulp te hebben de eerste week. Is toch ook wel een luxe.
     
    qwerty123 vindt dit leuk.
  10. Dominique1991

    Dominique1991 Fanatiek lid

    29 mrt 2016
    2.257
    1.964
    113
    34 weken vandaag ♡ Nog 4 weekjes en toen kwam ons zoontje... Benieuwd wanneer dit kleine meisje gaat komen! Het gaat mij nu niet meer snel genoeg haha..
     
    Reb91, rissie10, Triesje91 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. qwerty123

    qwerty123 Fanatiek lid

    16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    #2051 qwerty123, 23 sep 2018
    Laatst bewerkt: 23 sep 2018
    Ja precies was toen echt onzeker en kwetsbaar. Ze kunnen daar best rekening mee houden dat je je al rot genoeg voelt.

    Ik had een fijne kraamhulp. Heb gevraagd of ze nu weer komt.
     
  12. pooh82

    pooh82 Fanatiek lid

    11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Hebben jullie niet dat gevoel dat je nog van alles wil doen voordat de kleine komt?
    Ik kijk ook echt wel naar haar uit, maar ik ben nu nog zo bezig met alles aan kant te krijgen enz. Dat ik soms in paniek raak bij het idee dat ik bv morgen al ga bevallen.
    Mentaal ben ik er denk ik gewoon nog niet klaar voor!?:$

    Of ben ik hier de enige die nog niet zit te wachten op bevallen :D
     
    qwerty123 vindt dit leuk.
  13. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik heb nog wel wat dingetjes die ik gedaan wil hebben maar ik ga er vanuit dat ik daar nog minimaal 4 weken voor heb. Opzich denk ik dat ik er dan wel echt klaar voor en mee ben dus ik hoop niet dat ik tot 42 weken loop. :rolleyes: Zo rond de 38 a 39 weken mag hij / zij wel komen van mij.
     
  14. Vie87

    Vie87 Fanatiek lid

    17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Ik ben er eigenlijk wel rustig onder. Als het komt, dan komt het. Maakt de baby niet veel uit denk ik, of de ramen gezeemd zijn of niet :p het kamertje is zo goed als af, ik heb een wiegje, ik heb schone kleertjes en doeken etc. Dus mocht t gebeuren komt t goed. Maar ik denk dat ik de 40 weken wel weer aantik dus daarom misschien relaxed haha. Ik denk gewoon niet dat hij eerder komt. Zegt helemaal niks uiteraard.
     
  15. Triesje91

    Triesje91 Bekend lid

    9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    Ik zit er ook echt nog niet op te wachten om nu te moeten bevallen! Wij zitten nog steeds midden in de verbouwing :roflmao: Nog 2,5 week werken en dan verlof. Maak af en toe wel geintjes dat ik een week eerder met verlof ga en dan raken ze een beetje licht in paniek op werk. Geweldig.
     
    rissie10 vindt dit leuk.
  16. rissie10

    rissie10 Fanatiek lid

    19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Ja herkenbaar . Deze week nog 2 daagjes werken en 4 avondjes en de week erna ook. Ik wil alles in me verlof doen. Box neerzetten. Nog wat kleine klusjes in huis. De gordijnen inkorten. Fotoboeken maken. En schuif alles naar me verlof toe.

    En idd de kraamhulp Pff! Aangeven dat ik niet meer zo’n draak wil whahha!
    En een hoog bed is echt niet fijn. Kon wel janken toen! Vind wel fijn dat er wat hulp is. Man gaat de tijd van de kraamhulp ook werken want die was vorige keer helemaal afgemat door dat mens . Doe dit doe dat! Jaja mvr de commandant begrepen!
    Vind dat wel lekker dat hij erna nog 2 weekjes vrij is.
     
  17. Reb91

    Reb91 Actief lid

    18 sep 2018
    104
    320
    63
    Vrouw
    Intensive care verpleegkundige
    Omgeving Haarlem
    Ben ook echt benieuwd naar de kraamverzorgende deze keer.. Vorige keer hadden we echt een super relaxt mens, werden met zn 3en naar bed gestuurd terwijl zij appeltaart ging maken enzo!

    Hier thuis alles wel zo'n beetje rond, vind alleen dat ik nog wat meer kleding nodig heb.. (nooit genoeg haha).. Kleine is wel al helemaal ingedaald eergister gehoord.. Zegt alleen weer niks over wanneer ze komt, al hoop ik dat stiekem wel ..
    Vinden jullie dit herfstweer ook zo'n verademing??? Was die zon zo zat haha. Normaal een echt zomermens.......
     
    qwerty123 vindt dit leuk.
  18. Triesje91

    Triesje91 Bekend lid

    9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    Nee doe mij maar dikke voeten weer hoor! Vind dit echt 10x niks ik ben niet gemaakt voor herfst of winter.
     
  19. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nou! Mevrouw de vlekkenkoningin hier heeft weer vlekvrije, bijna allemaal, witte doeken hoor! De kleertjes en kleedjes liggen in de kast en de kleertjes voor het vluchtkoffertje zijn ook allemaal uitgezocht en netjes per setje verpakt. Kunnen daar geen misverstanden over bestaan straks.
    Kwam er toch achter dat ik een beetje weinig truitjes heb in uni kleur dus ik mag ook weer even shoppen van mezelf. Het begint al steeds meer af te komen. Ik probeer de rest nog een beetje te verspreiden over de komende weken maar ik begin de smaak nu te pakken te krijgen. Dat zal dan vast die welbekende nesteldrang zijn.
     
  20. Vrouwke87

    Vrouwke87 Fanatiek lid

    26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Nee heel herkenbaar! Lichamelijk ben ik er wel aardig klaar mee. Ik wil weer goed vooruit kunnen maar in mijn hoofd Total nog niet toe aan bevallen.
     

Deel Deze Pagina