❤️ Februari/Maart 2018 mama’s ❤️

Discussie in 'De mama's' gestart door Meiske2015, 20 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boebels

    Boebels Bekend lid

    24 jun 2016
    826
    462
    63
    Pfff herken het gevoel hoor kimjoy. Kun je de kleine niet even een paar dagen uit logeren sturen zodat jullie kunnen opladen? Want je frustraties hebben ook uitwerking op de kleine waardoor die nog onrustiger word.

    Dikke knuffel!!!’
     
    Kimjoy vindt dit leuk.
  2. roever

    roever Niet meer actief

    Ohh.... ik ben juist enooooorm happy met het feit dat wij een stapje terug doen.. (financieel) manlief aan het werk en ik heerlijk thuis zorgen voor het huishouden, kindjes lekker zelf op zien groeien en opvoeden en lekker leuke dingen doen tussendoor!
    En oef oke...ik vind het zwaarrrr af en toe,maar ben er ook enorm trots op! :)
    Afgelopen week was zo'n week die wel iets minder had gemogen haha

    Oudste aan de antibiotica kuur voor 7 dagen (door hond gebeten)
    Maar wow!!!! Wat raken ze daar van aan de schijt zeg! :eek: bij elke poepluier zat hij er onder :(
    En paar nachten ook nog met m onder de douche gemoeten... en lag hij weer te slapen,kwam ons jongste telg weer, of sloeg de hond aan, of ging manlief naar zn werk of kwam thuis haha....
    Mijn dagen beginnen ook dagelijks rond de klok van 5 o_O

    Ik heb wel echt vanaf 18.30 de hele avond voor mezelf! :D beide kindjes gooi ik op bed, en tot 12en geen omkijken na!

    En zoals nu.... echt mega genieten dat ik elk moment vd dag van dit verdomd lekkere weer genieten kan!
    Zo ha einde happpyspam! :rolleyes:
     
    Powerwoman vindt dit leuk.
  3. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Ik weet niet meer wanneer ik hier voor het laatst had geschreven en wat ik dus al had verteld.
    Maar T. is 2 mei geopereerd. De operatie is goed gegaan. Hij heeft wel 3 nachten op de IC gelegen omdat zijn linker hartkamer nog niet goed functioneerde. Hier kreeg hij medicatie voor (normaal is het meestal 1 nacht op de IC). In totaal hebben we 10 nachten in het ziekenhuis gelegen. Nu doet zijn linkerhart kamer het weer goed. Maar hij moet nu nog gewoon herstellen van de operatie. Dat heeft tijd nodig. Hij heeft nog steeds zijn sonde en drinken aan de borst gaat nog steeds moeizaam. We hebben contact met een lactatiedeskundige en een pre logopedist. Van haar mogen we geen flesje meer oefenen omdat dat heel slecht gaat (al kokhalzen wanneer de speen zijn tong raakt). Borst gaat iets beter maar eigenlijk ook dramatisch. We wegen voor en na een voeding en hij drinkt dan over de gehele dag zo'n 65-90 ml. Aangezien hij 490 in totaal moet krijgen, hebben we nog een hele weg te gaan. De rest van de voeding gaat dus via de sonde. Hij groeit op dit moment wel wat meer. Vanochtend woog hij 3605 gram. We zitten nog steeds onder de -2.5 lijn. Ik hoop dat we daar snel op gaan komen.
    Verder huilt hij erg veel, veel krampjes ook en spuugt hij hele voedingen uit.
    Ergens had ik gehoopt van, nu we sinds vrijdag weer thuis zijn uit het ziekenhuis, dat het in eens allemaal weer helemaal goed zou gaan. Maar ik zie nog steeds een ontevreden mannetje, die veel kreunt en huilt. Ook zijn ademhaling vind ik nog niet top en hij is nog steeds erg benauwd.
    Vrijdag hebben we nacontrole in het ziekenhuis. Ben benieuwd. De hersteltijd van de operatie staat toch op 6 weken dus die tijd moeten we hem natuurlijk ook geven. Het is morgen pas 2 weken terug. Ik zou het wel fijn vinden als hij wat beter leert drinken nu.

    Gisteren zouden we gebeld worden door de klinisch geneticus over het vcf syndroom. Zitten we de hele dag in spanning, worden we kwart over 4 gebeld met de mededeling dat de uitslag nog niet binnen is. We waren zo boos! Ik was zo zenuwachtig, wist niet meer waar ik het zoeken moest... Nu hebben we vrijdag weer een belafspraak staan. Hopelijk is de uitslag dan wel binnen.

    We zitten dus nog steeds in de achtbaan. Zelf heb ik op het moment allerlei spanningsklachten. Zoals heel nerveus en zenuwachtig gevoel in mijn buik, vaak aan de diarree, slecht slapen, moe.. mja... Hopelijk helpt de tijd en kunnen we binnenkort dan eindelijk eens gaan beginnen met genieten!
     
  4. brocante

    brocante Bekend lid

    27 aug 2013
    645
    811
    93
    Potverdikkie jongens, wat een achtbaan!
    Knap dat jullie, ondanks alles, nog goed positief blijven.
    Hopelijk hebben jullie ook geniet momentjes, dat gun ik jullie zo.
    Heel veel sterkte met de kleine man. Hopelijk gaat alles snel beter en voelt de kleine zich rap goed.
    Duimen draaien voor een goede uitslag. Denk goed aan jullie zelf, er is vast wat hulp mogelijk.
    Knuffel!
     
  5. brocante

    brocante Bekend lid

    27 aug 2013
    645
    811
    93
    Na het verhaal van @Pitahaya voelt het een beetje tegennatuurlijk om mijn vraag te stellen.

    De kleine hier slaapt de nachten best goed. Vaak van 21:00 tot 5:00/6:00.
    Ik zou het zo fijn vinden als hij sochtends iets langer zou slapen. Hij krijgt borstvoeding.
    Ook zou ik overdag een dutje in zijn bedje fijn vinden. Hoe bouw je een slaapritme in? Of is dat bochten creëren die niet gewenst zijn?
     
  6. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Jeetje wat heftig!! Zoek je hulp voor jezelf?
     
  7. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ik ga eind juni weer werken. Heb wel weer zin in maar vind moeilijk op zo'n mooie periode af te sluiten met de wetenschap dat t nooit meer terug komt :(

    Kleine drinkt om 19u en dan weer om 5u en slaapt dan verder tot 8. Heerlijk

    Liggen er nog meer kindjes ingebakerd overdag? Ze draait ingebakerd op dr buik dus is niet meer veilig. Zonder inbakeren geprobeerd maar dan is ze zo wild! Jullie tips? Snachts slaapt ze op dr buik maar overdag pakt ze dat niet
     
  8. Lena1982

    Lena1982 Niet meer actief

    Hoi Kimjoy, ik weet niet precies wat er aan de hand is want ik kan het niet terug vinden maar ik voel echt zo met je mee. Wij hebben ook een donkerzwarte wolk beleefd wekenlang maar het is nu helderroze!!!!! Felroze zelfs.
    En dit komt omdat de kinderarts zag hoe wanhopig ik was en heeft Lieke toen direct opgenomen. 5 dagen later kregen we een compleet ander kind terug. Het was vreselijk haar daar te laten en voelde me de slechtse moeder op aarde toen ik met man en peuter op Koningsdag over de markt liep zonder haar maar nu is alles top. Kun je niet een opname bespreken?
     
    Kimjoy vindt dit leuk.
  9. Lena1982

    Lena1982 Niet meer actief

    Dit wilde ik nooit horen en geloven maar geloof er nu heilig in!!!!! Ik kon de verpleging wel een tik verkopen toen ze dat zeiden tijdens de opname (jaja, ik was erg ver heen) maar oh wat hadden ze gelijk!
     
  10. Lena1982

    Lena1982 Niet meer actief

    Hoi Brocante, wij hebben een slaaptraining in het ziekenhuis tijdens de opname gekregen en onze kleine slaapt iedere dag volgens het boekje nu. Even in prive bericht?
     
  11. Lena1982

    Lena1982 Niet meer actief

    Ik wou dat ik iets voor je kon doen, ook al ken ik je niet. Wij zitten ons allemaal zorgen te maken over slaapritmes (snap wat je bedoelt Brocante) en andere in jouw ogen onbelangrijke zaken.
    Weet wel dat ik het echt heel erg vind, je hoort te genieten nu!
    Duimen mee vrijdag dat alles in orde is, hopelijk een goed bericht dan.
    Tot die tijd: veel digi knuffels
     
  12. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Neehoor meiden, jullie dingetjes mogen er ook gewoon zijn.

    Mijn zoontje slaapt al door. Haha. Dat is dan wel weer zo. Nu is dat niet goed natuurlijk want hij komt niet zelf voor voedingen en met zijn gewicht heeft hij het nog enorm nodig.

    Ik zal het vrijdag meteen laten weten.
     
    kimmmmmm vindt dit leuk.
  13. Myhappyfamily

    Myhappyfamily Fanatiek lid

    28 okt 2016
    3.676
    1.204
    113
    Vrouw
    @Pitahaya jeetje wat heftig nog allemaal. Denk ook een beetje aan je zelf al is het nu allemaal nog moeilijk.
    Hopelijk vrijdag de uitslag. Ga duimen dat alles inorde is.
     
  14. Kimjoy

    Kimjoy Bekend lid

    8 jul 2015
    989
    541
    93
    Jemig meid wat heftig voor jullie! Ik denk vaak aan jullie!

    Dan mag ik mezelf gelukkig prijzen!!
     
  15. Kimjoy

    Kimjoy Bekend lid

    8 jul 2015
    989
    541
    93
    Wij gaan morgen staan op een opname ter observatie! Morgen doe ik wat uitgebreider naar iedereen reageren! Nu net thuis na een lange eerste werkdag! Stiekem vond ik het best fijn om even niet tussen het gekrijs te zitten
     
  16. Baloo

    Baloo Actief lid

    23 okt 2012
    430
    672
    93
    Vrouw
    #896 Baloo, 16 mei 2018
    Laatst bewerkt: 16 mei 2018
    Hi meiden!
    Iedereen inmiddels een beetje gewend aan de kindjes?
    Ik lees heftige verhalen hier.. veel sterkte voor diegene die dat zo hard nodig hebben :(
    Bob is vandaag 12 weken. Ze woog vanmorgen 4895gr en is 58cm lang. Ze doet het hartstikke goed. Enorm veel aan het brabbelen en spelen onder de babygym. Ik merk wel veel verschil met haar broer. Die was destijds met 12 wkn 6300gr en 62,5cm en veel actiever en drukker.
    Ons meisje is lief, rustig, lacht de hele dag en ze is zo ontspannen.. ook snachts slaapt ze als een roosje en ze pakt een speentje en ook een fles gekolfde voeding om de dag. Het is genieten hier!
     
    Maralena, Myhappyfamily, kimmmmmm en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Fijn weer geen meldingen gehad vanaf maandag o_O

    @kimmmmmm hoe heeft je zoontje het gehad op de psz?

    @Tann wat fijn dat het zo goed gaat!!
    Inderdaad heftige bevalling geweest maar gelukkig hebben jullie het allebei een plekje kunnen geven.
    En flink mannetje is H.ero al! 60cm :eek:

    @Kimjoy vervelend :( slaapt de kleine zo slecht?

    @roever geniegen hé! Thuisblijfmama zijn :)
    Ik vind het ook wel pittig maar zo mooi om alles mee te maken!
    Wel heftig zeg de oudste gebeten door een hond. Niks ernstigs?

    @Pitahaya wat een verdrietige situatie nog steeds :( vind het zo knap dat je de bv doorzet!! Respect daarvoor!
    Hopelijk kan T. het drinken uit de borst blijven volhouden. Ook al zijn het maar kleine beetjes. Zijn toch bijzondere momentjes.
    Verschrikkelijk dat jullie de hele dag in de stress hebben gezeten en dan nog steeds geen uitslag hebben! Hopelijk vrijdag dan goed nieuws.
    Gaat de sondevoeding ‘s nachts niet door?

    @brocante het gaat hier eigenlijk allemaal vanzelf. We proberen niks aan te leren zeg maar. Ze heeft zelf het ritme goed opgepakt.
    Maar tot 06.00 slapen is heel netjes toch?
    En zou gewoon proberen een slaapje in hef bedje :) misschien ook wel fijn voor jou.

    @mams1 ja handig dat draaien :D
    Misschien lakentje er overheen spannen? Dan zal draaien ook niet zo makkelijk meer zijn denk ik.

    @Baloo ah wat heerlijk!
    Gezellig he dat brabbelen :roflmao:
     
    Baloo en kimmmmmm vinden dit leuk.
  18. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Bij ons gaat het goed!
    E. is zo’n heerlijk meisje ❤️
    Groeit volgens mij als kool en ontwikkeld zo snel.
    Ze is nu 12 weken en rolt al 3 weken van rug naar buik en weer terug.
    Ze duwt haarzelf helemaal vooruit als ze op de buik ligt. Zo grappig :roflmao:
    En ligt de hele dag gezellig te brabbelen.
    Ze slaapt ook nog eens heerlijk. Van 20.30 tot 08.00/09.00 :thumup:

    En dan hebben we nog onze peuterpuber :|
    Die is ff pittig op het moment! Gezellig eigenwijs zullen we maar zeggen haha.
     
    Lena1982 en Baloo vinden dit leuk.
  19. Tann

    Tann Fanatiek lid

    25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Zooo wat een heerlijke slaap tijden zeg wauw. Ik maak geen dooslapers volgend mij gaga. Dochter was 4 maanden toen ze van 23.00 tot 6 uur half 7 ging slapen. H.ero slaapt ook nog echt niet door. Nu ook 2e sprongetje en merk dat hij dan echt sneller om de fles vraagt. Hij slaapt van 19.30 uur en kont dan meestal rond 11 uur weer voor een fles en dan echt weer om 3 uur. Tissen 5 en 6 uur uur standaard wakker met krampen ofzo. Ineens dan mega mopperen. Heel apart en is elke dag. Mag niet klagen over zijn slapen hoor want als ik hem in bedje leg slaapt hij. Ook overdag. Hij zit nog in de puckababy piep en heeft deze echt nodig. Heb de mini al in huis en hoop dan langzaam af te kunnen bouwen want kdv is niet heel blij met de puckababy. Zonder is hij gewoon mega onrustig en maakt dan hazeslaapjes.
     
  20. kimmmmmm

    kimmmmmm Actief lid

    4 sep 2014
    310
    298
    63
    NULL
    NULL
    Lief dat je t vraagt...

    Nou volgens mij wel leuk...
    Wegbrengen ging snel en makkelijk hij bleef wel de hele tijd vragen aan de juffrouw mama halen morgen mag die weer in de middag twee uurtjes nu weet hij dat ik wegga dus ik ben benieuwd
     
    Meiske2015 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina