❤️ Februari/Maart 2018 mama’s ❤️

Discussie in 'De mama's' gestart door Meiske2015, 20 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Wat vervelend! Hopelijk gaat het snel beter.

    Hier neemt het huilen ook toe! Behalve als ze bij me ligt.

    @LolaJames Heerlijk zo’n draagzak! Mag ik je nog even ongevraagd advies geven? Zijn kontje mag nog iets zakken zeg maar over de band heen. Hierdoor maakt zijn ruggetje een natuurlijke houding/bolling. Nu lijkt het alsof hij teveel in een geforceerde houding zit.
    Vaak helpt het op de ‘heup’band iets hoger te doen.

    En dames!! Ik wil niks meer lezen over het feit dat jullie in de oude garderobe passen!!
    Hahahaha grapje... maar wel heel erg jaloers.
    Ik moet nog 6/7 kilo kwijt en sta al 2 weken stil.
    Met de oude kilo’s erbij nog 12....
    ik geef borstvoeding maar voor de kilo’s helpt het niet.

    @mams1 wat voor dieet volg jij?
     
    Babbelboxje vindt dit leuk.
  2. Kimjoy

    Kimjoy Bekend lid

    8 jul 2015
    989
    541
    93
    Hier de dag na de bevalling alweer oude gewicht en garderobe! Nu 3 kilo onder startgewicht! Maar ga vanaf volgende week weer op mijn voeding letten! Kleine hier ook weer onrustig veel huilen en bij me willen liggen weet af en toe niet waar ik het zoeken moet! Hihi tussen de huilbuien door gaan we samen in ons bed slapen want dan kan ik toch nog me rust pakken! Morgen weer naar cb voor de gehoortest ik ben benieuwd naar zijn gewicht!
     
    Babbelboxje vindt dit leuk.
  3. Powerwoman

    Powerwoman Actief lid

    24 jun 2017
    453
    569
    93
    Vrouw
    Whahahaha nou troost je bij mij ook niet. Ik moet er dus nog 10. :cool: Toch past m’n broek dicht gek genoeg. En ja ik kan dan ook nog ademen. Maar m’n buikvet zit er nog fijn hoor. Bij de oudste hielp die borstvoeding ook niet. Moest het gewoon zelf doen. Nou nu dus weer ben ik bang. Of misschien gewoon iets minder snoepen zou ook kunnen :rolleyes:
     
    Babbelboxje vindt dit leuk.
  4. LolaJames

    LolaJames Bekend lid

    5 nov 2014
    694
    181
    43
    Dat mag je zeker! Dank je wel! Ik vond hem ook wat laag hangen en had inderdaad de heupband wat hoger gedaan. Ga zaterdag naar een draagconsult inloopuurtje. Alles even goed af laten stellen.
     
    Mir78 en Draaikont vinden dit leuk.
  5. LolaJames

    LolaJames Bekend lid

    5 nov 2014
    694
    181
    43
    Otis is vandaag mega onrustig. Denk krampjes. Zo zielig. Zo hard heb ik hem nog nooit horen krijsen. Ook niet veel geslapen.... Geef hem veel buikmassages en gebruik veel de kipkep. Infacol geef ik ook maar doet volgens mij niks...
     
  6. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Is die kipkep wat? Zat er ook naar te kijken.
    Draagzak doet ook wonderen of helpt dat niet voor Otis met krampjes?
    Zodra ik die kleine in de doek doe wordt ze rustig en valt ze in slaap.

    O super zo’n draagconsult! Zal voor jezelf (nog) fijner voelen als alles goed is afgesteld.
     
    Baloo vindt dit leuk.
  7. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Hier ook een onrustige baby en wat ben ik blij dat ik gisteren die tula heb opgehaald.
    In de draagzak en binnen 5 minuten valt de kleine man in slaap en je hebt je handen toch nog vrij voor andere dingen.
    Ookal moet ik nog wel wennen aan de draagzak , ik doe nog heel voorzichtig met bukken enzo haha
     
    Mir78 en Baloo vinden dit leuk.
  8. LolaJames

    LolaJames Bekend lid

    5 nov 2014
    694
    181
    43
    Die kipkep is fantastisch. 2,5 jaar geleden voor mijn dochter gekocht en nog steeds blij mee! Ligt echt op het hele buikje. Niet te zwaar, blijft lang warm.

    Ik ben nu met hem op de bank geploft. Slaapt alleen maar in mn armen. Slopend dit soort dagen.
     
    Draaikont vindt dit leuk.
  9. Mir78

    Mir78 Bekend lid

    21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Wat naar zeg! Zie je buiten het huilen nog andere dingen waar hij last van heeft, bijvoorbeeld dingen die kunnen wijzen op koemelkallergie ofzo?

    Misschien helpt inbakeren?
     
  10. Mir78

    Mir78 Bekend lid

    21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Wat is het doel van het extra kussen tussen wieg en bed? Kan de kleine daar niet met gezicht tegen komen? Juist kussens zijn gevaarlijk naast baby's . Sorry als je het vervelend vind dat ik het vraag, zeg het dan gerust.
     
  11. Mir78

    Mir78 Bekend lid

    21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Hier val ik ook vaak met de kleine in slaap na diverse (mislukte) pogingen mijn man wakker te krijgen om haar terug te leggen. Snap wel dat je het eng vind. Doordat mijn oudste dochter reflux heeft sliepen we noodgedwongen samen om in ieder geval iets te kunnen slapen. Ik ben me toen gaan verdiepen in hoe dit veilig te doen. Het is beter om juist niet in het midden te leggen. Mannen slapen vaak een stuk vaster. Google eens op " maternale houding" dan kom je op een veilige slaaphouding waarbij je met je arm voorkomt dat de kleine tegen het kussen kan komen en met je benen voorkom je dat de kleine naar beneden zakt. En zorg dat je kindje niet onder het dekbed ligt ( te warm tot 2 jaar) maar onder een eigen dekentje.
     
  12. Mir78

    Mir78 Bekend lid

    21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Wat prachtig al die foto's van de kleintjes en de foto's met de grote broers / zussen met de kleine.

    Hier ook zo een trotse grote zus, echt zo lief om te zien hier gek ze op haar zusje is... Het is Bente voor Bente na, en ik ben een plek opgeschoven in belangrijkheid . Voor ze naar gastouder of psz gaat eerst Bente een knuffel en kus en dan pas mama, en als ze thuiskomt met een werkje of iets, eerst moet haar zusje alles zien. Echt te schattig.

    Gewicht...Wordt wel jaloers van mensen die onder hun startgewicht zitten. Die luxe heb ik niet... En bv zou zoveel helpen. Heb mijn oudste 15 maanden gevoed maar niks gewichtsverlies daar heb ik nog keihard voor moeten werken. Of ik mijn oude kleren al pas weet ik niet , nog niet geprobeerd want de rand van spijkerbroek is op het litteken geen pretje.

    Onze meiden, oudste wil elke dag even knuffelen in bed :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Melon, Baloo, Powerwoman en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Mir78

    Mir78 Bekend lid

    21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Mmm, hij draait de foto maar krijg 't niet aangepast. o_O
     
  14. Babbelboxje

    Babbelboxje Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Super al die fotos!! En al die verhalen over passende kleding haha. Ik loop nog lekker in pyjamabroeken. Ook lekker stuwing. They are huge!

    Heb hier 5 stappen terug gedaan voor mijn gevoel. Mezelf voor vandaag volledig bedrust verplicht. Waar ik eerst nog makkelijk rondliep, loop ik nu met behoorlijk pijn. Zelfs uit bed komen om M.ika zijn speentje te geven kost me 10 minuten dus ben zo blij met mijn man nu, maar voel me wel lullig dat hij nu echt overal voor eruit moet. Al zegt hij dat het echt niet erg is en dat ik moet herstellen.

    M.ika ligt nu op mij te slapen. Hij is snachts erg onrustig, stuk meer als overdag. Dat vind ik wel erg moeilijk
     
  15. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ik volg koemelkvrij dieet vanwege de allergieën hier. Dus veel koek cake chocolade kaas etc kan ik niet eten ;)
    Ik vul dit aan met veel eiwitten. Dus noten, kipfilet etc
     
    Draaikont vindt dit leuk.
  16. roever

    roever Niet meer actief

    @Mir78 met t idee dat zl niet tussen mn bed en wieg in kan rollen :(
    Hij ligt er ook niet direct tegenaan.


    Na gisteren weer een dag met weinig slaap heb ik het gisteravond heel anders aangepakt.
    Ging gepaard met veeeel tranen (van mij)

    7uur samen naar boven gegaan en hem gevoedt.
    Daarna heb ik m lkkr ingepakt in een warme wikkeldoek en zodra ik tekenen van vermoeidheid zag hem snel in zn eigen wiegje gelegd.
    5 minuutjes... meneertje begint te jammer en later wat te brullen.
    Ik heb met tranen in de ogen in mn eigen bed gelegen... het voelde zo dubbel.
    Na 12 minuutjes is hij als n blok in slaap gevallen... net als mij!
    De hele nacht heeft hij in zn eigen bedje geslapen en kwam om de 2,5 tot 4 uur voor n voeding. Na de voeding weer terug in zn bedje, huilen en slapen.
    In de loop vd nacht werdeb zn huiltjes steeds minder heftig en korter.

    Het is misschien niet de liefste manier... maar uiteindelijk komen we zo toch beiden voldoende aan ons slaap!
    Vanmorgen haalde ik er een relaxte mannetje uit zn bed en tot nu toe is hij ook echt tevreden!
    Half uur terug gevoedt en m nu in zn wiegje beneden gelegd... en jawel, het lijkt erop dat hij aardig rustig in slaap valt! :)
     
    Mir78, Melon, Meiske2015 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. brocante

    brocante Bekend lid

    27 aug 2013
    645
    811
    93
    Goed gedaan meid. Jij kent baby het beste. Als dit werkt is het een dikke prima toch? Misschien huilde hij van vermoeidheid. Fijn dat jullie hebben geslapen.

    Gisteren nacontrole gehad bij VK. Alles zag er prima uit. Wijkende wond is dicht. Ik mag weer konijnen en in bad :D. Dat bad heeft mijn voorkeur momenteel, haha.
    Hameren ze bij jullie ook zo op anticonceptie? Gisteren werd er voor de derde keer naar gevraagd en ik kreeg ook een stapel folders mee.
    Wij gaan voor condooms. Met mijn PCOS en borstvoeding is de kans al klein, dan volstaat een condoom vast genoeg voor dit moment :).
     
  18. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Voor degene waar bij het huilen toeneemt; ga naar osteopaat! Bij de eerste groeispurt kunnen ze erg gespannen worden en het helpt enorm
     
  19. roever

    roever Niet meer actief



    Konijnen???? Hahahaha


    Ja, en eerlijk is eerlijk.... een baby zijn huilen 24/7 willen tegenhouden is ook niet geheel gezond denk ik... het is hun enige uitlaatklep en manier om dingetjes te verwerken. ..
    Net als wanneer wij onze gevoelens te lang opkroppen..worden we ook zeker niet gelukkiger en ontspannerer van.

    Ja die anticonceptie is wat.... alsof we allen teenmoms zijn die ongepland zwanger raakten! Haha

    Hier ook maar gewoon condooms, voorlopig zal het een stuk rustig zijn/worden dan voor de kids haha!

    Vanmiddag lekker met mn beide mannetjes op pad!
    Eergisteren de jongste 3uur met me meegedragen in mn doek,en wat dingetjes gedaan. Wat een genieten is dat zeg! T enige wat me momenteel beetje tegenhoudt is de angst omtrent lichaam... maar misschien maar beter ook. Als ik "los" ga , ga ik vaak ook echt los!:roflmao:

    Jullie nog plannen?
     
  20. Boebels

    Boebels Bekend lid

    24 jun 2016
    826
    462
    63
    Hier weet ik echt niet wat ik wat betreft anticonceptie moet.
    Condooms werkt gewoon niet voor ons. De pil krijg ik niet meer in mijn systeem. Heb hem zo lang niet geslikt...en ik voel me er niet fijn bij. Enige voordeel dat ik zelf kan bepalen wanneer en of ik ongesteld word. Spiraal klinkt prima maar ben bang dat het zorgt voor vaak en onregelmatig bloedverlies. Voordeel is dat het ook weg kan blijven. Maar dat weet je niet van te voren.
    Man wil wel een knip. Maar ja vind ik ook weer erg definitief. Ik ben wel klaar maar wat als we uit elkaar gaan oid en hij wil nog een kindje met nieuwe partner. Je weet maar nooit hoe het loopt natuurlijk.
    Dus vind het best lastig een definitieve keuze te maken.
     

Deel Deze Pagina