16-30 september 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mi2017, 4 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oh ik denk dat dat verlullen mij ook nog gaat overkomen haha!

    Ik wil wel weer proberen bv te geven. Afgelopen keer 14 maanden ruim volgehouden. Enige was dat kolven me uiteindelijk zo ging tegenstaan... daar zie ik wel weer tegenop, kolven!
     
  2. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Ik ben al 4 a 5 kg bijgekomen, vind dat best wel moeilijk, heb nog nooit zoveel gewogen. Maarja, dat hoort er bij he!

    Ik ga flessenvoeding geven, borstvoeding geven is niet voor mij weggelegd :)
     
  3. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Hier nu 3 kilo bijgekomen in totaal. Viel me eigenlijk nog mee, mijn buik was zo gegroeid dat ik dacht dat het zeker meer was haha.

    Ik ga borstvoeding proberen. Of Ja, mee starten dus. Maar heb zo'n horror verhalen gehoord dat ik ook heel duidelijk heb aangegeven bij de vk dat ik het alleen blijf doen als het bevalt, ik wil er absoluut heen lijdensweg van maken! Zij raadde aan toch te kijken voor een kolf. Lenen of huren kon ook. Daar ben ik nu dan maar eens naar aan het kijken.

    Controle was helemaal goed. Bij het hartje luisteren, oh dat is een schop, en dat ook en dat ook. Jeetje das wel een drukke. Hmm ik begin me er nu toch wel een beetje zorgen om te maken, haha er zegt nooit iemand goh wat een lekker rustige baby! Nu 15 juni weer en daarna zouden de groeiechos alweer gaan beginnen. Wat gaat het allemaal snel!

    Ik ben wel nieuwsgierig naar de mama's die al kindjes hebben, zijn ze er al erg mee bezig? Hier geen eigen kindje maar wel een nichtje, die nu ineens zindelijk werd want de luiers moeten naar de baby! Haha :D
     
  4. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    ♥ UITGEREKEND OP ♥:

    16 september (2)
    Polkadot1987 - 30 jaar - 2e kindje
    Noukies24 - ? jaar - ? kindje

    17 september (1)
    Melissiie - 27 jaar - 2e kindje

    18 september (3)
    Annii - 30 jaar - 1e kindje
    Yent - 29 jaar - 2e kindje
    Mstvns - 22 jaar - 2e kindje ♥

    19 september (2)
    Boelie88 - 29 jaar - 2e kindje
    Estherbdb - 26 jaar - 2e kindje

    20 september (1)
    Lisjeee - 27 jaar - 1e kindje

    21 september (2)
    MommyLovesU - 28 jaar - 3e kindje
    Eerstewondertje - 28 jaar - 2e kindje

    22 september (3)
    Anna009 - ? jaar - 3e kindje
    SkyA - 22 jaar - 1e kindje
    Hope01 - 28 jaar - 1e kindje

    23 september (1)
    Druifje12 - 26 jaar - 1e kindje ♥

    24 september (3)
    Premiemama - 26 jaar - 3e kindje
    Elraange - 35 jaar - 4e kindje (waarvan 1 engeltje)
    Soof2018 - 28 jaar - 2e kindje ♥

    25 september (0)

    26 september (3)
    Nahlatje - 24 jaar - 2e kindje
    Lovebabys - 29 jaar - 1e kindje
    Relax - 32 jaar - 3e kindje

    27 september (2)
    Meliflua - 25 jaar - 1e kindje
    Rica - 31 jaar - 4e kindje

    28 september (2)
    Desse - 30 jaar - 1e kindje
    Bezige bij - 28 jaar - 2e kindje

    29 september (2)
    capturethemoment - 31 jaar - 3e kindje
    TigerAngel7 - ? jaar - ? kindje

    30 september (0)

    Eerder uitgerekend:
    14 september - Dide - 28 jaar - 2e kindje
    15 september - Nanoe2 - 2e kindje

    ---------------------------------------
    jongen(6) | meisje(2) | verrassing(2) | onbekend (19)
    ---------------------------------------

    Vlindertjes:
    Sweetdreams - 4.3 wk
    Isabelletje14 - 5.4 wk
    Marinda83 - 6.5 wk
    Elianora - 8.3 wk

    Afspraken:
    16 mei
    Nahlatje - 20 weken echo gyn
    22 mei
    Nanoe2 - controle vk
    29 mei
    Eerstewondertje - controle vk

    1 juni
    Nahlatje - uitgebreide echo UZA
    SkyA - controle + echo gyn
    15 juni
    Nahlatje - controle + echo gyn
    Druifje12 - controle vk
    26 juni
    Eerstewondertje - 3D/4D pretecho

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.

    Wil je in de Facebook-groep? Stuur een privébericht naar Nahlatje met jouw naam en e-mailadres.
     
  5. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Mijn baby is nog te klein om te begrijpen dat hij een broertje krijgt.
    Hoef ook niets uit te leggen dus:p
    Vind het wel pittig zwanger zijn en een baby van 10 maanden.
    Heb alleen rust als hij slaapt. En je kan nooit langer blijven liggen als je slecht hebt geslapen.
    Nu is hij ontzettend makkelijk, maar alsnog kost het je veel energie.

    @Druifje12 wbt dat bv geven alleen als het lukt.
    Dat zei ik bij Sam ook. Maar vond het zo fijn om te doen en dan je hormonen erbij.
    Ben uiteindelijk gaan kolven zodat hij alsnog borstvoeding kreeg. (Spoot er bij mij uit zodra hij aanhapte en hij kon het niet voor drinken, dus was tig keer aan happen per keer en dus kapotte tepels). Na 2 weken alsnog gestopt omdat ik opgegeten werd, maar toch. Altijd gezegd dat ik niet zover wilde gaan en dan alsnog....
    Hoop dat jij consequenter kan zijn :roflmao:
     
  6. melissiie

    melissiie Actief lid

    31 mei 2016
    225
    51
    28
    Vrouw
    De horrorverhalen van borstvoeding herinnert men zich natuurlijk ook altijd beter.

    Ik heb 8 maanden bv gegeven en nog nooit een tepelkloof gehad. Dus het kan ook anders :)
    Je moet vooral een instelling hebben van ik zie wel hoe het loopt. Niets moet alles mag :)
     
  7. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    @melissiie klopt!
    En bij mij was het doel van kolven om mn tepels te laten genezen en hopen dat mn toeschietreflex iets minder sterk werd en daarna gewoon weer aan de borst drinken.
    Alleen trok mijn lijf het dus niet.
    Maar we gaan het gewoon weer opnieuw proberen :D
     
  8. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Hier ook nog geen kindjes thuis. Maar ben kleuterjuf en de kleuters beginnen nu goed te zien dat ik zwanger ben en stellen hier veel vragen over, dat vindk best wel leuk :)
     
    Nanoe2 vindt dit leuk.
  9. Estherbdb

    Estherbdb Actief lid

    5 mrt 2016
    123
    42
    28
    NULL
    NULL
    Al een poosje niet meer hier geschreven...
    Alles gaat goed, de kleine kan ik flink voelen schoppen. Helaas blijft de misselijkheid aanwezig. Mijn dochter begrijpt nog niet zoveel van een broertje of zusje maar mijn groeiende buik is wel heeeel interessant. Ik ga weer borstvoeding geven, heb 14 maanden mijn dochter gevoed en ben gestopt vanwege de zwangerschap.
     
  10. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    @Nanoe2 en @melissiie inderdaad horrorverhalen blijven langer hangen. Waarschijnlijk ga ik echt niet zo consequent zijn als ik nu zeg. Vk begon al over lactatiekundige en ze komen zelf om de dag langs om te kijken hoe het gaat. En als iemand 3x zegt dat het beter is, stop je ook niet zo gemakkelijk meer hè.. zeker met de kans op allergieën.
    Hoop dat ik vriend een beetje kan instrueren consequent voor mij te zijn en een beetje op mijn grenzen te letten.

    @SkyA ook leuk hè die kleutertjes!

    @Estherbdb gelukkig dat alles goed gaat! Wel rot van je misselijkheid, zeker dat het nu nog aan houd.. we hopen toch altijd dat het na 12 weken langzaam over gaat..
     
  11. Eerstewondertje

    Eerstewondertje Fanatiek lid

    16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Hier 15 weken BV gegeven. Zonder problemen eigenlijk. Gaan er nu ook weer voor.

    Hier net weer gewogen. Nog 0.7 onder start gewicht. Dus zijn op weg.

    Ons zoontje is 27 maanden. Geeft de buik kusjes enzo. Erg leuk! En als ik vraag waar is de baby wijst ie naar mn buik.
     
  12. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Druifje12 over bv: ik heb geen borstontstekingen gehad, geen spruw en geen kloven. Raakte wel kilo’s kwijt (gelukkig maar) en dat was prima!!
    Hier dus alleen maar positief, en wil je het gaan proberen zeker doen! Is inderdaad alleen maar goed, zeker de eerste weken. Oh ja, ga je ervoor, alvast lanoline in huis halen! Heel fijn voor je tepels (verzachtend na het voeden) en niet schadelijk voor baby’s!

    Onze uk is 1,5 nu, lijkt het een beetje te gaan beseffen nu, dat er wat gaande is, want ik krijg natuurlijk wel een abnormaal dikke buik haha. Maar betwijfel of hij doorheeft een broertje of zusje te krijgen.
     
  13. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    @Boelie88 bedankt voor de tip. Heb lanoline erbij op het lijstje gezet. Waar kan ik zoiets krijgen?

    Onze achterburen hebben sinds vandaag 2 schapen in de tuin... Ik ben met stomheid geslagen o_O
     
  14. melissiie

    melissiie Actief lid

    31 mei 2016
    225
    51
    28
    Vrouw
    Zelf maken met de schapen van de buren :roflmao::roflmao::roflmao:

    Haha. Even op Google zoeken, de merkloze is prima. Degene zogenaamd alleen voor borstvoeding is stuk duurder
     
    Boelie88 vindt dit leuk.
  15. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    :roflmao::p

    Wat melissiie zegt idd, merkloze kan ook prima. Had zelf de Purelan die je bij drogist kunt halen.
    En als je bv gaat geven is het niet erg als er een van de eerste keren een lactatiekundige meekijkt, kijkt ook of baby goed aanhapt, of misschien tong- of lipbandje goed zit en niet te kort is etc.:thumup:
     
  16. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Vanaf vandaag heeft die kleine gewoon een kansje als hij geboren wordt!
    Altijd wel weer een fijne mijlpaal!
    Maar hij mag van mij nog wel even een week of 15 ofzo blijven zitten :)

    Hoe voelen jullie je nu allemaal?

    Hier weinig klachten nog steeds. Alleen banden beginnen steeds meer zeer te doen.
    Buik groeit ook zo hard!!
     
    SkyA vindt dit leuk.
  17. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Ja is een grote mijlpaal! Maar onze baby's mogen allemaal nog tot in september blijven zitten!

    Hier alles goed. Gisteren een speenkoord met naam besteld, dus de naam voor ons meisje ligt nu helemaal vast.

    Heb niet echt kwaaltjes, alleen kan ik echt niet tegen deze warmte...
     
  18. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Ah speciaal hè! Ik moet nog een klein weekje wachten. Maar inderdaad, hopelijk blijven ze allemaal tot september zitten!

    Hier ook een hard groeiende buik. Maar zit ook helemaal van voren, je ziet van achter niks. Bandenpijn neemt ook nog niet af, maar gelukkig ook niet verder toe.

    Warmte heb ik ook last van... normaal hou ik ervan, maar nu... Pfff...

    @SkyA wat Leuk!! Hier nog geen stap verder richting een naam... zo lastig!!
     
  19. Eerstewondertje

    Eerstewondertje Fanatiek lid

    16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    @SkyA Wat fijn dat jullie definitief de naam hebben !
    @Druifje12 gelukkig neemt de bandenpijn (nog) niet verder toe. Hopelijk blijft dat zo. Je ziet bij mij nu ook weer niets van de achterkant, alles zit netjes aan de voorkant.

    Wat betreft de warmte, is niet fijn, zit veel binnen en moet opletten met werken dat ik niet flauwval. Vanmiddag even vragen of dat door de warmte kan komen, of misschien door lager ijzer of iets.

    Hier moeten we nog tm vrijdag wachten, dan ook de magische 24 weken grens! Voelt toch als een mijlpaal.
     
  20. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Ik voel de baby precies al 2 dagen wat minder, zou dat kunnen van de warmte?
    Voel ze wel af en toe eens, maar normaal voel ik ze veel meer!
     

Deel Deze Pagina