16-30 september 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mi2017, 4 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Hmm dat vind ik ook vreemd. Gyn op vakantie en dan 3 weken niks.. Hopelijk kan je schoonzus nog iets betekenen. En anders bellen inderdaad.
     
  2. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Hier vandaag de glucose test gehad. Net gebeld over de uitslag en die was afwijkend. Nuchtere meting en die na 1 uur waren goed, maar die na 2 uur te hoog. Moet zeggen dat de test me ook echt wel tegenviel, werd er gewoon niet lekker van..

    Nu een verwijzing naar de gynaecoloog en afspraak morgen al. Weer een echo en daarna een afspraak. Ze wisten nog niet of ik weer terug kon naar de verloskundige of niet, dat moet de gynaecoloog aangeven.

    Moet zeggen dat ik er van geschrokken ben. Hoop dat het morgen meevalt.
     
  3. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Weet je ook hoeveel hoger?
    Hopelijk kun je gewoon bij de vk blijven en is het op te lossen met alleen voeding!


    Hier net weer controle gehad, alles was goed.
    Uitslag van hb en ferritine was ook binnen. Hb is 8,2 dus goed hoog.
    Ferritine is gezakt van 17 naar 14, dus die is echt te laag.
    Nu echt weer iedere dag ijzer slikken en hopen dat hij stijgt.
    Wbt moeheid, als ik met verlof ben en mn ferritine gestegen is, is er kans dat dat iets beter zou moeten gaan.
     
  4. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Was na 1 uur 7, dus dat was goed. Maar na 2 uur 10,1 en mocht maximaal 8,5 zijn. Nuchter weet ik de waarde niet. Heb ook geen idee of 10,1 veel te hoog of licht verhoogd is. Maar de afspraak morgen had wel spoed..
    Vind het wel gek dat alleen de 2e uitslag afwijkt. Zou toch verwachten dat dan na 1 uur ook al verhoogd is. Daar ga ik morgen wel nog naar vragen.
    Wel afgelopen vrijdag groeiecho gehad en de baby is niet te groot. Dat scheelt wat met me zorgen maken gelukkig.

    Ik duim voor jou dat het ijzer gaat helpen! Zo moe zijn is niet leuk! Hoe lang moet je nog tot je verlof?
     
  5. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Mmm, echt afwachten dus hoe en wat morgen...
    Gelukkig dat de baby gewoon normaal groeit, dat is wel het belangrijkste!

    Ik moet nog 3,5 week. Alls bij elkaar nog 10 halve dagen (van 10 tot 4).
     
  6. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Ja echt even afwachten. Ik hoop vooral dat ik weer terug mag naar de vk en niet bij de gyn moet blijven.. Maar goed, wat moet dat moet.. we gaan het zien.

    Ohh das echt aftellen dan!! Maar goed ook :thumup: op naar weer wat meer energie! Ik duim!

    Ik moet nog 16 dagen, maar tussendoor wel 3 weken vakantie nog haha, dus eigenlijk nog 31.
     
    Nanoe2 vindt dit leuk.
  7. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    @Druifje12 hopelijk mag je bij de vk blijven! Heb ook geen idee of dat veel te hoog is die waarden, zeker vragen. Veel succes!

    Ik neem ook ijzer want had ook een tekort!
    Ik tel de dagen af naar de volgende controle...
     
  8. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    @SkyA heb je nog contact gehad met het ziekenhuis?
    Of moet je gewoon echt 3 weken wachten in totaal?
     
  9. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Ik had maandag terug wat bruinig verlies, dus ben terug langs het ziekenhuis gegaan voor controle (enkel een monitor) en alles was goed.. heb ook gezegd dat ik het best lang vond wachten nu... maarja.. ondertussen nog iets langer dan 2 weken wachten!
     
    Nanoe2 vindt dit leuk.
  10. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    @SkyA gelukkig dat alles goed was! Lijkt me heel erg schrikken als je dan weer bruin verlies krijgt!! Nog 2 weken... hopelijk blijft het die 2 weken rustig!

    Hier vandaag in het ziekenhuis geweest. 1 afwijkende meting betekend zwangerschapsdiabetes. Nu moet ik komende week 4 dagen een dagcurve meten. We gaan proberen het met een dieet onder controle te krijgen. De kans dat dat lukt is wel groot, aangezien alleen de 2e meting niet goed was. Dat was volgens hen niet vreemd, dan is dat laatste beetje net teveel zo legde zij uit. Moet naar de diabetesverpleegkundige en de diëtist. Over 2 weken terug en dan moet het onder controle zijn. Zo niet, dan aan de medicatie.

    Verder hebben ze een echo gemaakt. Kans met zwangerschapsdiabetes is op een te grote baby. Nu was alles gemiddeld, behalve de beentjes. Die waren vorige keren ook wel wat korter maar nog wel in het gemiddelde. Nu onder het gemiddelde. Staat los van de diabetes, dit was echt een nevenbevinding. Ben nu doorgestuurd voor een GUO, maar plannen was een probleem in verband met vakanties. Ze gaan kijken of ze ergens plek kunnen maken en zo niet word ik doorgestuurd naar een ander ziekenhuis waar wel plek is. Ze gaf aan niet te verwachten dat ze wat vinden, maar dat die GUO voor de zekerheid is. Daar houd ik me dan maar aan vast...

    De hele molen in dus. Mocht over 2 weken alles goed blijken mag ik waarschijnlijk terug naar de verloskundige. Al blijven ze de groeiecho's dan wel in het ziekenhuis doen... voor nu dus even die 2 weken afwachten, echo's, metingen... En dan weten we meer.

    Het stelde me wel gerust dat de gynaecoloog aangaf dat ik er zelf niks aan kon doen. Daar heb ik me wel flink druk om gemaakt wat ik dan verkeerd heb gedaan.. Waarschijnlijk gewoon pech en aanleg..
     
  11. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    @Druifje12 lijkt dus gelukkig mee te vallen.
    Zou fijn zijn als dieet alleen helpt!

    En hebben jullie beide ook korte benen of niet?
    Want ergens zijn dat soort dingen ook wel aanleg lijkt me?

    Bij ons zoontje waren de benen echt ver boven gemiddeld lang, maar wij staan zelf ook op stelten, dus vonden ze het niet vreemd.
     
  12. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Hopelijk kan het door op je eten te passen onder controle worden gehouden. En maken ze zich dan zorgen over de kleinere beentjes? Moet je daarom extra groeiecho’s hebben? Veel succes en sterkte, alles zal wel in orde komen!
     
  13. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    @Nanoe2 ja wij zijn allebei niet lang. Ook allebei geen lange benen. Beentjes waren op de vorige echo's ook niet zo lang, wel nog in het gemiddelde maar dan aan de onder lijn. Nu dus er onder. Maar de vorige metingen wilde ze niet mee vergelijken omdat zij die metingen niet zelf gedaan hebben..

    @SkyA de groeiecho's zijn in principe vanwege de zwangerschapsdiabetes. De GUO vanwege de beentjes. Maar als de beentjes niet zo kort waren geweest hadden de groeiecho's wel bij de verloskundige gemogen als ik terug mag. Nu dus niet.

    Wat ik lees zijn korte beentjes een softmarker voor down. We hebben wel de nipt gedaan en die was negatief. Toch maak ik me wel zorgen, want die is niet 100% betrouwbaar natuurlijk.. Ik probeer me er maar aan vast te houden dat wij ook allebei niet lang zijn en het vast gewoon erfelijk is. Mijn moeder zei dat ik ook steeds heel klein werd geschat vroeger en bij het cb ook altijd onder de curve zat.. En er moet natuurlijk ook gewoon een laagste 5% zijn, dat is ook niet allemaal te wijten aan afwijkingen..
    Pfff ik hoop dat de GUO nu snel kan...

    Vanmorgen was m'n suiker 6,1. Dat zit net boven aan de goede grens gelukkig. Eens zien wat het straks doet, heb gewoon ontbeten zoals altijd een ben benieuwd of dat nog kan nu. Ik ga zo maar gewoon werken, geeft ook wat afleiding..
    Pfff maandag was er nog niks aan de hand. Hoe snel alles dan zo op zn kop kan staan..
     
  14. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    @Druifje12 Ja ik snap dat je je zorgen maakt daarover! Maar zoals je zegt kan het ook gewoon erfelijk zijn als jullie wat kleiner zijn!
    Ik duim alvast dat alles goed verloopt!
     
  15. melissiie

    melissiie Actief lid

    31 mei 2016
    225
    51
    28
    Vrouw
    Probeer je vooral niet druk te maken.
    Bij mij zoontje heb ik precies hetzelfde mee gemaakt. Niemand die ook maar kon vertellen wat het kon zijn. Waardoor je dus gaat googlen en de ergste dingen tegenkomt. Ik ben toen van de gewone echo naar gynaecoloog echo gegaan. Die meette ook de benen te klein. 2 week(heel lang met stress) later was er niets aan de hand. En zei hij verkeerd gemeten waarschijnlijk de eerste twee keer of groeispurt. Mijn zoontje is nu groot voor zijn leeftijd.

    Wat ik probeer te zeggen. Blijf vooral rustig en niet teveel op internet kijken :)
     
    SkyA vindt dit leuk.
  16. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Ik had vd morgen terug wat meer bruinig verlies en had naar mijn schoonzus gestuurd. Die had geregeld dat ik even een echo kreeg van de gyn van wacht, aangezien de mijne op vakantie is.
    Alles was helemaal goed met ons baby’tje. Het bloedverlies kan nog een tweetal weken duren, zolang het geen helder rood is kan het geen kwaad!
    Nu zijn we gerust en is het dus aftellen tot de volgende echo over 2 weken!
     
    Nanoe2 vindt dit leuk.
  17. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    @SkyA jeetje dat is weer schrikken. Gelukkig dat de echo goed is! En fijn dat je nu weet dat het nog 2 weken kan duren en ook wanneer het niet goed is. Al blijf ik voor je duimen dat het nu gewoon gestopt is en niet meer terug komt!

    @melissiie dankjewel! Ik probeer me zo min mogelijk druk te maken. Ben ook maar gestopt met googlen. Hoor ook veel dat die metingen vaak niet kloppen. Of wel steeds te klein gemeten worden maar dan uiteindelijk na de bevalling dat het allemaal wel meevalt. Daar probeer ik me maar op te focussen in plaats van op Google haha.

    Gisteren prima waarden geprikt. Vanmorgen 6.6 dus dat zou wel wat hoog zijn voor nuchter. Even afwachten wat ik nu nuchter mag hebben. Gisteren nog gebeld omdat ik nog niks over de GUO gehoord heb. Ze bellen als het goed is vanmorgen terug. Ze hadden zelf pas de 31e plek dus wordt waarschijnlijk toch het academisch ziekenhuis hier in de buurt. Vind ik niet zo erg eigenlijk, anders is er dalijk bij hun toch weer iets en moet ik alsnog door naar het andere ziekenhuis. Dan maar liever gelijk.
     
  18. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    @SkyA gelukkig was de echo goed!
    Ook fijn om te weten dat het nog 2 weken kan aanhouden.

    @Druifje12 fijn dat je waarden gisteren goed waren, misschien valt het mee.
    En red je het met door op je voeding te letten!
    Hopelijk is er ergens anders eerder plek!
     
  19. melissiie

    melissiie Actief lid

    31 mei 2016
    225
    51
    28
    Vrouw
    http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/kleine-ledematen-3-weken-groeiachterstand.622717

    Dit was mijn topic destijds
    Meeste mensen die reageerde hadden al een afwijking bij 20 weken echo.
     
  20. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Dankjewel!! Dat stelt me wel wat gerust.
    Ik herken het wel die onduidelijkheid. Ik duim maar dat het op de volgende echo gewoon weer in het gemiddelde ligt. Mocht jij na de goede echo weer helemaal terug naar de verloskundige? Of bleven ze de echo's echt in het ziekenhuis doen?

    Echo is komende dinsdag. Alles bij elkaar weer zeker een halve dag ziekenhuis. Hopelijk is dan alles goed.

    Verder vandaag gebeld dat de bloedgroep van de baby positief is. Daar krijg ik donderdag en na de bevalling een spuit anti d voor. Ik moest er wel bijna om lachen, wat ze me aan de ene kant in spuiten loopt er aan de andere kant gewoon weer uit met al die prikken hahaha. Wel goed om van mijn angst voor naalden af te komen :)
     

Deel Deze Pagina