16-30 september 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mi2017, 4 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Ik duim alvast mee dat de echo helemaal goed is!

    Ik heb ook zo’n spuit gekregen en krijg die na de bevalling inderdaad nog eens!
    Toen ik in het ziekenhuis lag heb ik ook zoveel prikjes gekregen. Voor mijn infuus hebben ze 4x moeten prikken en na 3 dagen werkte die niet meer goed dus moesten ze weer opnieuw prikken, weer 2x haha!
     
  2. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    @Druifje12 gelukkig kun je dinsdag al terecht!
    Hoef je niet zolang in spanning te zitten.
    Hoop op gewoon een goede uitslag en dat het een verkeerde meting was!

    Hier geen angst voor naalden.
    Prik regelmatig zelf dieren en alles wat er in mij gespoten wordt interesseert me ook niet.
    Heb ook mooie bloedvaten, dus ze prikken ook altijd meteen goed :)
    Vandaag weer even gekeken met de echo op mn werk en hij lag mooi met zn hoofd in mn bekken. Best diep ook wel, dus hopelijk blijft hij nu zo liggen!
     
    Nahlatje en SkyA vinden dit leuk.
  3. melissiie

    melissiie Actief lid

    31 mei 2016
    225
    51
    28
    Vrouw
    Ja ik bleef gewoon bij de verloskundige gelukkig.

    Wow. Die van mij draait nog rondjes nanoe. En er zit maar twee dagen verschil tussen ons :roflmao:
     
  4. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Haha nou zaterdag lag hij nog in stuit hoor :roflmao:
    Dus ben benieuwd, maar lijkt me wel fijn :cool:
     
  5. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    @SkyA we worden langzaam speldenkussens haha!

    @Nanoe2 leuk weer een echo!! Duimen dat hij goed blijft liggen!

    Volgens mij draait die van mij ook nog rondjes haha. Woensdag met hoofdje beneden dus benieuwd of dat dinsdag ook nog zo is!
     
  6. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Bij mij nog steeds in stuit en denk niet dat ze veel draait. Ik voel altijd het hoofdje rechts zitten, rug vanonder en voetjes rechts. Soms zit er een voetje helemaal tegen mijn lies. Als ik er dan wat tegen druk, verlegt ze haar voetje haha!
     
  7. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Hier vooral billen tegen mn ribben aan.
    En je dan even lekker uitstrekken, auw :confused:
     
  8. melissiie

    melissiie Actief lid

    31 mei 2016
    225
    51
    28
    Vrouw
    Ik zit bij een centuring pregnancy groep. Van de week heeft 1 van de meiden haar kindje verloren. Heel heftig om te horen als je zelf zwanger bent :cry:
     
  9. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Jeetje @melissiie wat heftig!! Zomaar uit het niets? Heel veel sterkte, wat vreselijk!
     
  10. melissiie

    melissiie Actief lid

    31 mei 2016
    225
    51
    28
    Vrouw
    Ja. Abrupte placentaloslating.. lijkt me verschrikkelijk om mee te maken..
     
  11. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Wow wat heftig!!

    Ben ook zo blij als dit kindje gezond geboren wordt en alles goed gaat!
    Mn buik is soms zo onrustig en pijnlijk dat ik het soms ook wel eng vind, je weet nooit.
     
  12. Eerstewondertje

    Eerstewondertje Fanatiek lid

    16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    @melissiie Wat heftig!

    @Druifje12 spannend, hopelijk morgen een betere meting. En valt t mee.

    Hier een druk weekend achter de rug, dagje Soldaat van Oranje en dagje Dolfinarium.

    Vanmiddag weer bij de VK geweest, alles goed, alleen nog een dwarsligger (hoofd rechts, stuit links). Met 33 weken maakt de VK nog een groeiecho. En dan kan ik over naar de Gyn met 35 weken daar de eerste afspraak, heb ik net de verwijzing voor meegekregen, even afwachten wanneer zij bellen, anders bel ik donderdag zelf.
     
  13. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Net terug van de echo. In principe maakte ze zich niet veel zorgen. Beentjes zitten nu bij de kleinste 20 van de 100. Ik moet over 2 weken terug om zeker te weten dat de beentjes wel goed blijven groeien en niet volgende week bij de 20 kleinste van de 1000 zit. Ze hebben ook in principe vrijwel alle afwijkingen met hoge waarschijnlijkheid kunnen uitsluiten, behalve een vorm van dwerggroei. Dat lijkt mij echter minder waarschijnlijk dan gewoon genetisch een wat kleiner kindje en dat gaf ze zelf ook wel aan.

    Het buikje was wel wat aan de grote kant, maar nog in het gemiddelde. Die combinatie met dat nu ik zwangerschapsdiabetes heb, maakt dat het zo kan zijn dat de placenta niet meer goed werkt maar je dat met groeiecho's niet meer kan zien omdat de baby wel (te) hard kan groeien door de hoge suiker. Vanaf nu dus iedere week een echo om de doorbloeding van de placenta en de navelstreng te meten.

    Ik mag niet meer terug naar de verloskundige. Moest donderdag wel nog voor een anti d injectie en die haal ik wel nog daar.

    Al met al ben ik redelijk gerust gesteld. We hopen maar dat alles (de benen, de suiker, de placenta, enz) goed blijft gaan!
     
  14. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Is wel goed nieuws he! Hopelijk blijft inderdaad alles onder controle, ik duim mee! Maar je wordt goed opgevolgd, dus dat is wel fijn he.
     
  15. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    @Druifje12 goed nieuws dus!
    Fijn dat ze je extra in de gaten blijven houden!

    @SkyA hoe is het met jou nu?
     
  16. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Lief dat je het vraagt! Ben de dagen aan het aftellen tot we weer op controle mogen en dat ik hopelijk weer wat meer mag!
    Verder weer zo goed als geen bloedverlies meer en buik is rustig. Alleen verlies ik soms veel slijm en ook vd morgen op het toilet ineens een hele prop.. maar weet niet of dat de slijmprop al kan zijn?
     
    Nanoe2 vindt dit leuk.
  17. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    @SkyA gelukkig in ieder geval geen bloedverlies meer en een rustige buik! Slijm heb ik niet veel last van, maar ik weet ook niet of je de slijmprop nu al kan verliezen.. wanneer is de volgende controle?
     
  18. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Volgende controle is volgende week vrijdag, 27juli.
     
  19. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Geen idee of dat je slijmprop is.
    Deze groeit wel gewoon weer aan.

    Maar ik verlies ook enorm veel slijm, de ene dag meer dan de andere.
    Heel smerig, maar soms echt hele klonten en slierten...
    Had ik bij mn vorige zwangerschap ook.

    Aftellen naar volgende week!
    Wel fijn, ben je ook bijna 32 weken, toch weer een stuk veiliger!
     
  20. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Ja, een vriendin van mij is ook zwanger en die zegt ook dat ze regelmatig slijm verliest, dus zal wel normaal zijn. Zal het vrijdag dan wel eens vragen aan de gyn! En inderdaad al 32 weken dan, toch al een mooie termijn! Ben benieuwd of ze zich nu vroeger zal aanmelden dan uitgerekend of toch gewoon lekker blijft zitten!
    Heb ook wel vaak steken, vanonder aan buik.. maar kan ook van mijn darmen zijn denk ik, van de ijzerpillen...
    Jij al bijna 32 weken!
     

Deel Deze Pagina