16-30 september 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mi2017, 4 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    @Nanoe2 is het gelukt om alles in orde te krijgen?

    @Eerstewondertje heb je het idee dat de baby gedraaid is? Ik duim dat de controle morgen goed is!

    @SkyA hoe gaat het met jullie meisje? Lukt het drinken goed?

    Hier gisteren best wel last van m'n buik gehad. Niet echt pijn, maar ongemakkelijk gevoel. Steeds harde buiken. Verder geen vocht of bloedverlies en de baby was druk, dus niet gebeld. Nu weer rustig, maar als het terug komt bel ik vandaag maar wel denk ik. Ik vind het lastig wil, wil niet onnodig bellen en dat weer alle alarmen af gaan, maar wil ook niet te laat zijn als er wel wat is! Nou ja, belangrijk is dat de baby lekker beweegt, dus daar houd ik me gewoon maar een beetje aan vast. En maak ik me toch zorgen ga ik bellen.

    Ik zit me nogal te bedenken over het plannen van de inleiding haha. Zou ik daar zelf ook invloed op hebben welke dag het word? Las dat het lang kan duren, afhankelijk van de rijpheid van de baarmoedermond.
    In de week dat ze willen inleiden zijn er nogal wat dagen dat ik het jammer zou vinden. Veel verjaardagen en gun ons kruimeltje eigenlijk ook wel een eigen dag haha. Zouden ze daar rekening mee willen houden? En eventueel bmm al willen checken om beetje te kunnen inschatten of het een dagen drama gaat worden of dat ze gelijk kunnen inleiden?
    Haha ik ben nogal een controle freak merk ik! Aan de ene kant blij met de inleiding, juist omdat het dan gepland word. Lekker praktisch. Aan de andere kant met wat ik lees kan het zoveel kanten op dat je gewoon nog niks weet haha.
    Ik probeer het maar los te laten haha, wellicht dat ik het morgen of woensdag toch al vraag :p al zal die gyn ook wel denken heb je haar weer hahaha!
     
  2. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Als je twijfeld gewoon bellen, liever een keer teveel dan te weinig!

    Ik denk dat je wel kan overleggen, maar of ze er echt rekening mee houden weet ik niet.
    Kan ook zijn dat ze datum prikken en dat die dag afdeling propvol ligt, dan word je ook verplaatst meestal.
    Bespreek het en wie weet!

    Hier is alles eindelijk klaar!
    Alleen mn koffer nog verder inpakken :)
     
  3. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Spannend voor jullie dat die baby nog in jullie buik zit, gek dat onze baby al meer dan 3 weken om de wereld is!

    De borstvoeding begint goed te lukken en ook het flesje gaat al super. Vanaf ma of di mag ze alles volledig drinken, nu krijgt ze nog af en toe sondevoeding (3x per dag). Hopelijk mag dan donderdag ofzo haar sonde er uit en mogen we na het weekend naar huis! Maar we zien wel... haar gewicht heeft ze al.

    Heel veel succes jullie, nog een paar weekjes en jullie baby komt ook piepen! Hier is het wiegje besteld! Dat komt deze week aan, dan snel nog installeren!

    Best spannend die inleiding, wnr je een datum weet kan je echt beginnen aftellen!
     
    Nanoe2 vindt dit leuk.
  4. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @SkyA , fijn dat ze het zo goed doet zeg! Super hoor!

    @Nanoe2 wanneer gaan jullie officieel verhuizen?

    @Druifje12 weet je al meer over de inleiding?

    @Eerstewondertje hoe gaat het bij jou en stuitligging?

    Hier vandaag eerste dag van verlof ingegaan, lekker hoor! Nu ff genieten van de ‘rust’ zover dat gaat met een rondrennende dreumes haha.
    Gek, mijn zoontje was 2,5 week te vroeg, ben zo benieuwd wat deze uk gaat doen. Als die dat ook besluit is dat dus over 1,5 week haha. (Mijn ticker loopt een dag achter zie ik haha, ben vandaag dus 36 weken, maar geen zin meer om aan te passen.. hihi)
     
    Nanoe2 vindt dit leuk.
  5. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    @Boelie88 heerlijk verlof!
    Gaat je kindje nog wel naar een opvang of echt 7 dagen thuis nu?

    Wij gaan 16/17 november echt over. 1 november de sleutel.

    Heb echt al de hele avond harde buiken.
    Begin einde van de middag, ging over in voorweeen, gaan douchen en toen weer harde buiken.
    Snel gaan slapen en hopen dat het dan een beetje afzakt.
     
  6. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    @Boelie88 vandaag overlegd en volgende week woensdag gaan we het plannen!
    heerlijk verlof! Knap dat je tot 36 weken hebt doorgewerkt!
    Gek hè dat we er al bijna zijn. Dat het dan nog anderhalve week is tot wanneer je zoontje is geboren. Al tekenen dat er iets begint?

    @Nanoe2 das ook niet fijn zeg, steeds zo'n onrustige buik. Hopelijk slaap je wel goed!

    Vandaag weer CTG en echo gehad. Alles prima. De echoscopisten zaaide weer lichte paniek, de doorbloeding was echt wel afwijkend. Ze wilde alleen met vorige week vergelijken maar die meting was niet betrouwbaar. 'Ja de dokter verteld dan wel hoe en wat verder'. Ik was al bang dat het echt verslechterd was, maar het was gelukkig gewoon stabiel.
    Ook een foldertje meegekregen over de inleiding. Gek idee dat de baby echt al bijna komt! Spannend!
     
    Nanoe2 vindt dit leuk.
  7. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    @Druifje12 fijjndat het tot nu toe nog steeds goed is!!

    Hier gewoon meteen weer onrustig buik.
    Ben echt pas net uit bed, maar weer harde buiken, zere buik.
    Hoop toch niet dat dit zo blijft tot de bevalling...
    Heb ook nog een dreumes die aandacht wil enzo...
     
  8. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Phoe jeetje @Nanoe2 dat is niet fijn! Hopelijk zakt het dalijk wat.. En inderdaad dat het niet zo blijft, dat zijn geen fijne laatste loodjes!
     
  9. Eerstewondertje

    Eerstewondertje Fanatiek lid

    16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    @Nanoe2 wat vervelend die onrustige buik.
    @Boelie88 geniet nog even van de rust.
    @Druifje12 Spannend, en dan heb je na volgende week gewoon een datum !
    @SkyA Gek he, onze baby's nog in de buik en jullie meisje al 3 weken oud. Wat goed dat het nu zo goed gaat en jullie nu bijna richting huis mogen.


    Hier afgelopen maandag bij de VK geweest en de baby is weer gedraaid naar hoofdligging! Super blij natuurlijk want zo blijft de kans op een geslaagde vaginale bevalling erg groot ! Morgen moeten we naar de gynaecoloog.
     
    Nanoe2 vindt dit leuk.
  10. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Nanoe2 , ja zoontje gaat idd 2,5 naar kinderopvang, vandaag alleen maar gestofzuigd en vluchttas grotendeels ingepakt.
    Heerlijk!

    Vervelend voor jou overigens, die harde buiken, misschien toch al wat voorwerk aan de gang?

    @Druifje12 ja is zeker gek, zeker ook spannend dat je bijna een datum hebt wanneer dan!

    @Eerstewondertje wat fijn dat ie teruggedraaid is!
     
    Nanoe2 vindt dit leuk.
  11. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het dames?

    Hier afgelopen weekend wat bloeddrukschommelingen gehad, gisterochtend te hoog. Zo begon het ook ineens bij mijn zoontje tijdens vorige zwangerschap, uit het niks hoge bloeddruk, week later was ie er. Gelukkig later weer gezakt toen ik tijdje ff op bank had gehangen. Dus komende tijd even in de gaten houden zegt vlk. Ook best veel druk down there laatste dagen. Ben benieuwd!
     
  12. moonchild

    moonchild Fanatiek lid

    28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    @SkyA wauw gefeliciteerd met jullie kleine meisje!

    @ alle andere dames : Heel veel succes de laatste weken! Nog maar heel even:).
     
  13. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Hier het weekend prima doorgekomen. Gisteren de 36 weken gehaald! Heb wel af en toe wat steekjes en krampjes. Alleen maar goed volgens de gyn want de baby is al wat aan het indalen. Scheelt weer met de inleiding straks.

    Vandaag ook weer prima door de keuring gekomen haha! We hebben alleen echt geen maandag ochtend baby, lag weer te slapen haha. Maar had ook te maken met de tijd dat ik op gestaan was, aldus de verpleegkundige. Bloeddruk was bij mij echt wel aan de lage kant. Word met de controle lager. Aan de ene kant fijn, maar haar advies tegen duizeligheid was zout. En dan ga ik nog meer vocht vasthouden, dus toch maar niet teveel dan.

    Oh wat spannend @Boelie88! Gelukkig dat je bloeddruk wel weer daalde. Met hoeveel weken is je zoontje geboren? Ik duim dat de baby in ieder geval nog 3 daagjes blijft zitten!

    @SkyA hoe doet jullie meisje het? Zijn jullie thuis?

    @moonchild dankjewel! Gaat bij jou ook alles goed?
     
  14. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat vervelend @Druifje12 dat je bloeddruk zo laag is, hopelijk komt ie met wat zout wat meer op peil.... vraag het me wel af of dat nou echt werkt maar oke.

    Mijn zoontje is geboren met 37.4 toentertijd, maar begon een week voor geboorte dus te rommelen met bloeddruk ook... uiteindelijk ben ik toen dus ingeleid (ook icm langdurig gebroken vliezen).
    Hopelijk blijft het nu oke en kan het gewoon ‘natuurlijk’ gaan allemaal zonder inleiden.

    Wanneer wist jij nou wanneer je ingeleid wordt, dat was deze week ook toch?
     
  15. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    @Boelie88 Hmm nee dat is niet fijn hoe het de vorige keer gegaan is. Hopelijk blijft je bloeddruk vanaf nu gewoon goed. En inderdaad dat het dit keer gewoon natuurlijk gaat!
    Viel de inleiding vorige keer je tegen? Hoe deed je zoontje het na de geboorte? Moest je in het ziekenhuis blijven of mocht je naar huis?

    Ik gebruik overigens al vrij veel zout altijd volgens mij, dus betwijfel ook of dat echt wat doet. Ga dan ook niet meer gebruiken, wilde net wat minderen ivm vocht vasthouden. Maar dat zal ik dan ook maar niet doen..

    Ik heb woensdag een afspraak over de inleiding. Dus hopelijk weet ik dan meer!
     
  16. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Druifje12 : Inleiden viel me tegen, heel heftige weeen die elkaar snel en onnatuurlijk opvolgden (logisch natuurlijk), en weinig bewegingsvrijheid vanwege infuus en ctg banden die ik om mijn buik had. Wij moesten nog 1,5 dag blijven in ziekenhuis omdat ik dus langdurig gebroken vliezen had, dan willen ze infectierisico in de gaten houden bij moeder en kind.

    Oh spannend dat je morgen meer weet! Succes iig!
     
  17. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Druifje12 weet je al wat meer?

    Ondanks dat het niks zegt vind ik het stiekem wel weer spannend dat ik zojuist mijn slijmprop ben verloren. Was, geloof ik, bij mijn zoontje ook paar dagen van tevoren, dus ben benieuwd!
     
    Eerstewondertje en Nanoe2 vinden dit leuk.
  18. melissiie

    melissiie Actief lid

    31 mei 2016
    225
    51
    28
    Vrouw
    Spannend!
     
  19. melissiie

    melissiie Actief lid

    31 mei 2016
    225
    51
    28
    Vrouw
    Ik heb het echt ff zwaar. Heel me bekken doen zeer en voel me constant erg duizelig. Bloeddruk is nog lager als normaal.
    Mijn eerste zwangerschap was zo makkelijk en nu kan ik bijna niets.
    Moet nog steeds de laatste dingen voor thuis bevallen klaarleggen en kamertje en dergelijke.. Pff en dan ben ik al bijna 38 week haha
     
  20. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    @Boelie88 spannend!!
    Je weet maar nooit!

    @melissiie vervelend!

    Wel herkenbaar, bij mn eerste zwangerschap liep ik maar door en door en amper ergens last van.
    Maar nu... Buik werkt sowieso niet mee, enorm beurs en veel en snel harde buiken.
    Bekken doet zeer, liezen doen zeer, rug doet zeer.
    Gaat wel de ene dag beter dan de andere moet ik zeggen.
     

Deel Deze Pagina