0-uren contract. Rustig periode

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door TigerAngel7, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Hallo,

    Ik had nog even een vraag.

    Ik heb een 0uren contract, normaal werk ik 3 dagen in de week (24uur) nu is het zo dat er een rustige periode aankomt op het werk. Dit betekent dat ik soms maar 1 of 2 dagen word ingepland. Aangezien ik in april pas word overgenomen door een andere uirzendbureau bij hetzelfde bedrijf wil ik evt gaan stoppen met werken om me volledig te storten op mijn gezin en familie. Wegens omstandigheden. Nu vraag ik me dan af of de uren invloed zouden kunnen hebben op je uitkering
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste TigerAngel7,

    Wat jammer dat je minder dagen wordt ingepland.

    Je geeft aan dat je, vanwege omstandigheden, misschien wilt stoppen met werken. Je vraagt je af of het aantal uren dat je minder gaat werken invloed heeft op je uitkering.

    Ik ga er van uit, dat je een WW-uitkering bedoelt? Om voor een WW-uitkering in aanmerking te komen moet je aan een aantal voorwaarden voldoen. Een van de voorwaarden is, dat je niet door eigen schuld werkloos bent geworden. In dit geval krijg je misschien geen WW-uitkering.
    Actuele informatie over de voorwaarden vind je hier.

    Voor de hoogte van je WW-uitkering wordt gekeken naar het sv-loon dat je verdiende in alle dienstverbanden in het jaar voordat je werkloosheid begon. De periode van een jaar eindigt op de laatste dag van de op 1 na laatste volledige maand of de op 1 na laatste volledige vierwekenperiode voordat u werkloos werd. Er is dus altijd 1 volledige maand of vierwekenperiode die niet meetelt. Heb je in deze periode minder gewerkt? Dan is dit van invloed op de hoogte van je uitkering.
    Hier vind je meer informatie over de hoogte van de WW-uitkering.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne
    UWV Webcare Team
     
  3. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Okee dankjewel voor de informatie

    Begin april word ik overgenomen door een andere uitzendbureau, maar als ik meld dat ik zwanger ben dan word mijn contract niet verlengd. Tenminste hier ga ik dan vanuit omdat ik dan rond de 3/4 maanden ben en het dan moeilijk verborgen zou kunnen houden. Dus mocht dat het geval zijn wil ik stoppen met werken om er voor m'n gezin te zijn
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste TigerAngel7,

    Graag gedaan.
    Als het andere uitzendbureau je contract niet wil verlengen kun je op dat moment voor een WW-uitkering in aanmerking komen. Heb je een WW-uitkering? Dan moet je wel direct beschikbaar zijn voor betaald werk.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne
    UWV Webcare Team
     

Deel Deze Pagina