0 uren contract

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door LoveXx, 31 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveXx

    LoveXx Fanatiek lid

    15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Goedemiddag,

    De zoveelste met de vraag over een wazo uitkering en een 0 uren contract.. :rolleyes:

    Dit is mijn derde zwangerschap. En had tijdens mijn eerste 2 ook een 0 uren contract. Toen werd de wazo berekend op de laatste maand voordat mn verlof begon.

    Hier ging ik nu dus ook vanuit en mn leidinggevende dacht dit ook.
    Nu lees ik dus dat er tegenwoordig gekeken wordt naar het laatste jaar.
    Maar nu heb ik dus juist de laatste maanden erg veel gewerkt. En begin dit jaar had ik nog niet zoveel uren. Dit haalt mn gemiddelde dus flink naar beneden.. Wordt hier ook naar gekeken? Of nemen ze echt het gemiddelde?
    En de laatste 4 weken vóór dat je verlof begint wordt niet mee gerekend? Heb ik dat goed begrepen? Dat zou voor mij wel flink zuur zijn.. o_O
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste LoveXx,

    Wat goed dat jezelf al onderzoek hebt gedaan naar de berekening van de hoogte van de WAZO-uitkering.
    Het klopt inderdaad dat de hoogte wordt vastgesteld over de periode van 1 jaar waarin de op 1 na laatste volledige maand of de op 1 na laatste volledige 4 weken niet meetelt. Dit heet de referteperiode. Meer informatie
    Dit kan tot gevolg hebben dat je dagloon een ander bedrag wordt dan waar je in eerste instantie vanuit ging.

    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

    Met vriendelijke groet,

    Viktoria

    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina