1-15 mei 2018 sterretjesgroep

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Raket78, 6 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    16 weken is nog zo'n beetje de standaard, maar komen steeds meer die 't met 14 doen enzo

    Ik kon ook echt niet wachten :D
     
  2. Ise

    Ise VIP lid

    28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Hier in utrecht vanaf 13 weken gelukkig haha. Dus ergens tussen 13 en 14 een afspraak maken
     
  3. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik vind m leuk, met dat konijntje :)

    Ja die uitgerekende mei-datum komt nu echt dichterbij he. En we hoopten allemaal tegen die tijd weer zwanger te zijn. Ik snap dat het voor jou extra pijnlijk is @Soturi . Toch zou dit zomdaar dè maand kunnen zijn. Dus hopelijk wordt het een maand met meerdere betekenissen.
     
    Soturi vindt dit leuk.
  4. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Nouja, ik kan eigenlijk toch niet heel veel anders dan maar gewoon zien wat er gebeurt. En daarnaast sta ik mezelf toe om er verdrietig om te zijn als dat verdriet er is. Mijn vriend snapt het. En ik denk andere mensen om me heen ook. Die de situatie weten.
    En als ze het niet snappen, mogen ze wat mij betreft heel diep in de stront zakken. Die mensen hoef ik toch niet om me heen.

    En voor jullie, als jullie mij nu ook op de hoogte blijven houden met jullie updates van de zwangerschap. Eerste keer je kleintje voelen. Goede echo's. Minder leuke echo's (al hoop ik niet dat die er nog komen) en alles wat met jullie zwangerschap te maken heeft.
    Jullie hoeven dat voor mij in ieder geval niet achterwege te houden hoor. Als ik het nu zelf nog niet mag ervaren, dan moet dat toch op een manier die anders zo dichtbij mogelijk komt toch? En dat zijn jullie ook.
    Ook als je wil klagen hoe enorm je buik in de weg zit (vooral later dan denk ik) of dat soort dingen. Ook gewoon hier doen hoor. Ik vind het alleen maar leuk om alsnog bij jullie zwangerschappen op die manier betrokken te blijven. En als ik mijn dag even niet heb. Dan reageer ik gewoon even niet. Of op een later moment.
     
    Ise en Mleenvs vinden dit leuk.
  5. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    We zullen heus soon enough ook met jouw zwangerschap meeleven <3
     
    Soturi vindt dit leuk.
  6. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    20 weken Raket, wanneer heb je je echo ook alweer?
     
  7. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Lief :)
    Ik heb de afgelopen tijd weinig energie gehad om updates te schrijven. De afgelopen weken in een notendop: Man aan antidepressiva (want aanpassingsstoornis) en antibiotica (want ontsteking in ringvinger), ik verstandskies eruit (want 8/10 pijnniveau door blootliggende zenuw), auto stuk (want iets met connector voor remlichten, waardoor auto dus ook gewoon niet meer start als veiligheidsvoorzorg), ijsstorm (want soms is Canada kut), man al bijna een week doodziek met diarree (want antibiotica hebben de goede darmbacterieën uitgeroeid) en nu iets beter met hulp van probiotica, moeder die me zo tot het uiterste drijft dat ik nu -hopelijk tijdelijk- geen contact meer met haar heb (want moeders heeft onder meer vermoedelijk borderline en is daarom erg moeilijk om mee om te gaan) en nu ziek kind (want 5 jaar oud en krijgt random virussen) en morgen echo (want 20 weken zwanger). O wacht even! 20 weken dansje!
    Kortom, mijn hoofd loopt om. Ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat ik nog enigszins functioneer.

    @Soturi , ik heb soms de indruk dat ik in herhalingen val met mijn vermoeiende optimisme als het om jou gaat. Maar ik weet zeker dat ook jouw tijd nog komt! Hopelijk kan de mmm het zwanger worden een beetje bespoedigen bij jou. Want ik zou het toch wel heel erg vinden als je weer moet wachten tot september, en dan het idee om helemaal vooraan te beginnen zonder garantie op succes... Het vergt veel van je draagkracht. Dus graag in ieder geval wat eerder, en wij slepen je dan graag door de eerste spannende weken heen!

    En dan nu mijn eigenlijke zwangerschaps-update: Vandaag 20 weken! *doet nog maar een dansje*. Morgen heb ik de 20 wekenecho. Ik vind het wel heel spannend hoor! Ik voel de kleine nu iedere dag bewegen. Iedere dag maak ik me zorgen tot ik haar (/hem?) heb gevoeld. En iedere dag ben ik zo opgelucht als ik het voel, en dan word ik echt heel blij van binnen. Alle vreemde twijfels van het eerste trimester (toen ik me belachelijk genoeg afvroeg of ik dit wel graag genoeg wilde etc.) zijn gelukkig weg. Ik geniet van de kleine momentjes!
    Buikje wordt mooi rond, Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen. Ik slaap met een klein kussentje onder mijn buik en eentje achter mijn rug. De laatste is om het op de rug rollen te ontmoedigen, want als ik op mijn rug wakker word vind ik het vaak erg lastig om uit bed te komen, en dat kan vooral met een volle blaas lastig worden. Ik meot er zeker 2 à 3 keer per nacht uit... Mijn bekken houdt zich nog prima zolang ik niet ga stofzuigen of zo iets, want dat mag ik dan de rest van de dag bezuren. Dus vanaf nu mag manlief stofzuigen. ik hoop de toekomstige klachten te beperken door mijn grenzen in de gaten te houden, iets wat ik tijdens mijn eerste zwangerschap door onze verhuizing niet heb kunnen doen, met vervelende gevolgen voor mijn bekken.
    Ik vreet alles wat los en vast zit. Ik probeer om de echte honger voor te zijn, want als ik ècht honger krijg ga ik onbedwingbaar zoete dingen eten. Als ik niet zwanger ben, ben ik helemaal geen zoetekauw, maar zwangere ik is dol op suiker!
    Mijn dochter komt heel lief soms de buik een kusje geven en heeft het iedere dag over de baby. De schat!
     
  8. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Wij hebben gisteren de muurschildering op de babykamer afgemaakt. Ben er erg blij mee!
    Woensdag dan eens beginnen aan de meubeltjes opknappen maar heb dat nog nooit gedaan en weet niet goed waar ik moet beginnen. Eerst even wat research doen dus!

    Spannend @Raket78, die twintig weken echo! Ik moet nog een week wachten maar kijk er ook heel erg naar uit. Vanavond eerst nog een afspraak bij de VK, kunnen we in elk geval het hartje weer eens horen. Schopjes voel ik nog steeds niet helaas. :(
    Althans, ik denk dat ik soms iets voel maar het is zo ongrijpbaar en zou van alles kunnen zijn...

    Fijn om te horen dat je mensen hebt bij wie je terecht kunt, @Soturi. En inderdaad lief dat je over onze ongemakkelijk wil blijven horen. Hopelijk snel genoeg ook andersom.

    Wat ongemakken betreft heb ik tot nu toe een hele fijne zwangerschap, eigenlijk weinig last. Blijf steeds maar afkloppen als ik dat zeg want wat niet is kan nog komen. Heb wel net als Raket enorme zoete trek de laatste dagen/ weken!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Raket78 vindt dit leuk.
  9. Ise

    Ise VIP lid

    28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    @Soturi, ik sluit me aan bij het optimisme van de anderen. En als.je het in de tussentijd moeilijk hebt laat dat dan weten. Dat is compleet te begrijpen en steun zal er zijn..

    @Raket78 jij krijgt het flink voor je kiezen. Hopelijk heb je morgen een mooie echo en is dat een lichtpuntje. Willen jullie het geslacht weten?

    @Mleenvs mooi kamertje!

    Afgelopen donderdag een echo gehad waarop baby bewoog en hartje mooi klopte. Nu volgende week maandag weer. Ik leef toch een beetje van echo tot echo. Al probeer ik vertrouwen te hebben. Volgende week 10 en een halve week ongeveer bij de echo, daarna mag ik toch wel echt vertrouwen gaan hebben.. ik heb al een aardige buik, niet gek want nummer 4, dus heb al vragen gekregen van mensen die wat verder van mij af staan. Wil toch echt wachten met openbaar maken tot ik volgende week die echo heb gehad
     
  10. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Hoop dat jullie met de rest nu ook een beetje in beter vaarwater terecht gaan komen, Raket. Morgen een mooie echo :) Je vertelt ons toch wel meteen het geslacht he :eek:

    Ben heel benieuwd naar wat je met de meubels gaat doen, Mleenvs, ik zoek zelf ook graag oudere dingen om weer mooi te maken. Verf de Stokkes ook altijd. Ik schuur en verf overigens gewoon.

    Het is ook zo spannend, Ise, maar hoop dat je inderdaad met 10 weken alles nog wat positiever kan in gaan zien!
     
  11. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Moet vanmiddag nog even bloedprikken, urine en bloeddruk checken omdat ik sterretjes zag en tintelvingers kreeg. ivm sua toch even checken voor de zekerheid.
     
  12. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Het is een jongetje! Details over zijn gezondheid volgen woensdag tijdens de afspraak met de midwife, maar voor zover mijn man en ik kunnen zien, ziet het er goed uit!

    Totaal niet verwacht, haha. Wij gingen echt uit van een meisje. Maar het voelt goed! :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mleenvs, Viviennee en Soturi vinden dit leuk.
  13. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

    Hopelijk woensdag ook goed nieuws.

    Hadden jullie ook al een meisjesnaam dan?
     
  14. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Mooie jongensskull indeed :)

    Naam en rugnummer!
     
  15. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    We waren ermee bezig, maar dat is nu niet meer nodig. Echt, de echoscopiste liet ons tussen de beentjes zien en ze had nog niets gezegd of ik dacht: "Dit kan nooit een meisje zijn". Mijn man had precies het zelfde. En toen vertelde ze inderdaad dat het een jongetje is!
     
  16. Mie88

    Mie88 Bekend lid

    9 jan 2015
    652
    430
    63
    Vrouw
    Wauw een koningskoppel @Raket78
    Bijzonder nu jullie eigenlijk weer van een meid uit gingen.. Maar jongetjes zijn zo leuk
     
    Raket78 vindt dit leuk.
  17. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    En de 20 weken echo was helemaal goed! :)
     
    Viviennee, Mleenvs en Soturi vinden dit leuk.
  18. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Superfijn @Raket78, het goede nieuws is jullie zo gegund!

    Ik moet nog 4 dagen wachten tot de 20 weken echo. Ik voel nog steeds niet concreet trapjes of iets dergelijks, alleen af en toe wat gekriebel. Tijdens de controle maandag luisterde de vk naar het hartje en hoorden we af en toe wel een *TOK*. Schoppen doet hij dus wel, vond ik fijn om even te horen! :rolleyes:

    Hoe gaat het met de rest?
     
  19. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Het komt echt! Met Juul pas met 25 weken of zo ergens.
     
    Mleenvs vindt dit leuk.
  20. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Ja je hebt natuurlijk gelijk, maar man wat is het moeilijk om daarop te wachten zeg! o_O
     

Deel Deze Pagina