1 jaar! Iemand taart (cake smash) ideeën?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door luna1978, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luna1978

    luna1978 Actief lid

    17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgende week wordt mijn zoontje 1. Ik wil graag een minitaartje maken, waar hij lekker in zijn eentje mee kan knoeien. Iemand leuke ideeën? Welke ingrediënten?
     
  2. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    We hebben het besteld grote cup cake was 30 euro of zo.
    En cakesmash fotoshoot in studio gedaan was super!!
    Dat hadden we gebruikt voor de uit uitnodigingen.

    Op dag zelf had ze geen smash taart vond niet nodig is al druk en ze kreeg stukje van grote taart met Cuddlies erop was veel blijer dan met smash cake ;) de meeste kindjes doen ook niets ermee of is het ranzige boel.
     
  3. Knapie

    Knapie Fanatiek lid

    5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik had het zelf gemaakt met chocoladetaart en jam!
     
  4. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Misschien ligt het aan mij, maar ik vind 'cake smash' gelijk weer zo Amerikaans/beetje overdreven. Maar ik begrijp ook dat elk persoon andere dingen leuk vind, dus als jij dit leuk vind vooral doen!

    Mijn dochter heeft zondag 'gewoon' een puntje van de monchou-kwark-aardbeientaart die ik gemaakt had op een bordje gekregen in haar kinderstoel temidden van de visite. Iedereen vond het leuk om te zien, maar dat het een puntje in plaats van een los taartje was boeit mij persoonlijk niet zoveel. De leukste foto's maak je toch op het einde als het taartje bijna op is, en haar gezicht helemaal onder :D

    Heb je een hele kleine springvorm of bakvorm? Ik zou iets nemen met een ingrediënt wat je lekker kan 'smeren', zoals slagroom, kwarktaart, bavaroise. Ik denk dat kinderen botercreme minder lekker vinden. En als je niet wil dat het een plakkerige boel wordt kun je beter juist iets droogs maken zoals cake ;)
     
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.489
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ook leuk: Een mini-bol vorm van de Ikea (1 euro) met vershoudfolie bekleden, dat bedekken met zo'n rolmops-cake (cakerol) die je in een dunne plakjes hebt gesneden en daarin giet je een kwarktaart mengsel.
    Als je gelijk 4 vormpjes haalt, kun je van 1 (kant en klaar kwarktaart pak) gelijk meerdere taartjes maken die je weer in 4 stukjes kan snijden voor de andere gasten.

    Als de kwark stijf geworden is, stort je hem op een bord. Het geeft een heel leuk effect - door die cake.
     
  6. luna1978

    luna1978 Actief lid

    17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips! Ik had dat er alleen bij gezet omdat ik ermee bedoelde dat ik een taartje wil maken, waar hij lekker mee kan knoeien ;) Een puntje van een taart is ook een goed idee :)
     
  7. kwebbel17

    kwebbel17 Niet meer actief

    Hier ook geen cakesmash gedaan. Vind het overdreven in die zin dat je verwacht dat het kind met dr snoetje of hand in die taart gaat zitten. Gebeurd het niet dan is iedereen toch een beetje teleurgesteld, geloof me ik heb het meegemaakt!
    Hier een fototaart met 4 foto's uit haar eerste levensjaar. Geboorte, 3 maanden, 6/7 maanden en bijna 1. Dl kreeg gewoon een puntje van de taart en graaide daarin.
     
  8. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik zou je niet teveel verheugen op een cakesmash...Ik had zelf een meptaartje voor onze dochter gemaakt, van cake met botercreme. Nou, mevrouw wilde er met geen vinger aan zitten hoor! Ook van de Nijntje taart die ik had gemaakt, met name voor ons en de visite, wilde ze niets proeven. Achteraf denk ik: had ik maar gewoon een taart bij de Hema gehaald, haha!
     
  9. Sic

    Sic Bekend lid

    17 dec 2010
    777
    691
    93
    Eierkoek met slagroom en wat aardbeien ... daarnaast een lekkere Hema taart die wordt opgegeten en niet wordt 'gesmashed'.
     

Deel Deze Pagina