1 jaar na bevalling, nog steeds haaruitval?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Nienke87, 16 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienke87

    Nienke87 Fanatiek lid

    12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Hoi allemaal, eind juli 2017 ben ik bevallen van onze zoon. Nu, ruim een jaar later, heb ik nog steeds gigantisch haaruitval. Ik word er helemaal simpel van.

    Ik heb ook al allerlei shampoos gebruikt en gebruik nu die van de neutral. (dacht dat het daar misschien ook wel mee te maken zou kunnen hebben)

    Is er iets dat ik tegen deze haaruitval kan doen? We hebben met regelmaat het doucheputje verstopt en ook in bed ligt het vol met haren.. :(
     
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Herkenbaar.
    Mijn dochter wordt straks al 3 maar heb eigenlijk al sinds de bevalling haaruitval, geen idee of het daardoor komt maar vervelend is het wel.
    Soms is het minder, maar komt net zo hard terug.
    Probeer extra vitamines te slikken, bepaalde shampoo's en zo min mogelijk verven.
    De gouden tip heb ik helaas nog niet gevonden.
     
  3. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Herkenbaar, hier ook nog steeds haaruitval, het is wel minder geworden maar nog steeds meer als dat het voor de bevalling was.
     
  4. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Bij mij komt het door mijn schildklier. Misschien eens naar laten kijken? Kan je gewoon op laten bloedprikken via de huisarts.
     
    Nienke87 vindt dit leuk.
  5. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Een kapster hier!

    Haaruitval komt van binnen uit en heeft te maken met je hormonen. Tijdens de zwangerschap verlies je vaak minder haar wat je uit eindelijk na je bevalling weer zal gaan verliezen. Zo'n 3 maanden na je bevalling begint dat meestal. Als je borstvoeding geeft duurt het vaak langer omdat je hormonen dan langer "van slag" zijn.

    Er zijn shampoo's tegen haar uitval maar die gaan niks doen. Goede shampoo en conditioner kunnen zeker geen kwaad maar tegen haar uitval doen ze niks. Verven maakt ook geen verschil. Vitamines zouden kunnen helpen alleen moet je die erg lang en erg consequent slikken. Vitamines moeten wat opbouwen in je haar en dat gebeurt alleen bij het nieuwe haar. Dat betekend dat het voor het bestaande haar weinig verschil zal maken.

    Als je echt denkt dat je haaruitval erg lang duurt of je merkt dat je haar echt dunner word is het verstandig om langs de huisarts te gaan. Het zou namelijk iets hormonaals kunnen betekenen of wat al genoemd is iets met de schildklier.

    9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren zeggen Ze, maak daar maar een jaar van en de hele hormoonhuishouding heeft zo'n 3jaar nodig om weer "normaal" te worden
     
  6. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Geef je borstvoeding? Bij mij kwam het daardoor.

    Ik ben mijn haar met Nioxin gaan wassen speciaal tegen haar verlies.
    Had zelfs kale plekken op mijn hoofd. Pas een halfjaar na de borstvoeding kwam het helemaal weer goed.
     
  7. Koon

    Koon Niet meer actief

    Hier kwam het door ijzertekort.
    Staaltabletten gekregen en het was zo over.
     
    Nienke87 vindt dit leuk.
  8. Nienke87

    Nienke87 Fanatiek lid

    12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Nee heb maar 3 weken borstvoeding gegeven.
    Moet wel zeggen dat ik tot een paar weken terug nog wel steeds druppeltjes melk verloor..
     
  9. Nienke87

    Nienke87 Fanatiek lid

    12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Super deze reactie! Dank je!

    Ik ga even in de gaten houden of het echt dunner wordt.. Dat idee heb ik op het moment nog niet..
     

Deel Deze Pagina