1 jaar nog bijna volledig bv

Discussie in 'Voeding' gestart door tonkiii, 15 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tonkiii

    tonkiii Lid

    9 aug 2014
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi!

    Mijn jongste is bijna 1 en leeft nog op bijna alleen borstvoeding. Het enige dat er in gaat: (de hoeveelheid van) een 4 maanden potje fruit en dat niet eens elke dag. Vers fruit of een potje met stukjes absoluut niet. En sinds een paar weken zo'n drie hapjes droog brood.
    Ze krijgt sinds ze 6 maanden is elk eetmoment wat aangeboden. Zowel van een lepeltje als Rapley. Ze kan het ook wel, maar ze lust / wil niks! Koekje? Nee hoor!

    Meer dan een paar slokjes ander drinken (of het nou flesvoeding, water, thee, diksap of zelfs gewone aanmaaklimonade is) wil ze niet. Sterker nog, tot een maand geleden ging ze nog kokhalzen of trok een vies gezicht. Fles, gewone beker, tuitbeker, rietje, ze kan het allemaal maar wil niet.

    Ik stel de bv nu zo lang mogelijk uit om te voorkomen dat ze niet wil eten omdat haar buikje al vol zit. Maar stoppen durf ik ook niet omdat ze bijna niks eet.
    Om haar gezondheid maak ik me geen zorgen, maar ik begin me nu wel echt af te vragen waarom ze nog steeds niet wil eten. Mijn middelste was ook heel eigenwijs en wilde bijvoorbeeld niks van lepels weten. Maar at uiteindelijk wel lekker door met een maand of 9.

    Iemand ervaring met zo'n eigenwijsje?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Hier kwam de omslag naar echt hoeveelheden eten met 11,5 maand, maar er zijn zat kindjes die nog veel later zijn. Ze gaan vanzelf eten.
    Lekker gezond gevarieerd blijven aanbieden en het komt echt. Hier is hij momenteel rupsje nooitgenoeg, dat had ik nooit gedacht.
     
  3. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Komt wel. Misschien is er nog niet zo aan toe. Gelukkig kan ze bij jou alle benodigdheden tot zich nemen ;)
     
  4. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Komt wel. Al lijkt het me voor jou inderdaad ontzettend frustrerend. Probeer dit niet over te dragen naar je kindje, want dan wordt eten helemaal negatief voor haar.
    Ik zou niet de bv ontzeggen, want daar zit met 1 jaar 80% van de voedingsstoffen in die ze nodig heeft. Bied 3 hoofdmaaltijden aan, en 2 keer een tussendoortje (koek zou ik zelf niet doen op die leeftijd, alleen fruit/rauwkost). Eet ze, top! Eet ze niet, ook prima. Speelt ze met haar eten? Dat is een goed teken. Dan is ze aan het ontdekken. De volgende stap is dan dat ze het (ooit) in haar mond stopt.
     
  5. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl was ook zo (maar die had ook een gevoelig maag, ze wilde wel groente maar dat ging toen nog niet). Pap (van moedermelk) met een lepeltje vond ze wel interessant.
     
  6. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Onze oudste ging pas eten rond 22 maanden. Ik vond het wel pittig maar heb toch haar het tempo laten bepalen
     
  7. manonniii

    manonniii Actief lid

    4 jun 2014
    117
    3
    18
    Verpleegkundige
    Arnhem
    Wat goed! Een heel jaar!
    Misschien kost het gewoon wat meer tijd. Je zou een monkey platter kunnen proberen. Da vinden ze vaak wel interessant. Verschillende structuren en smaken.

    Wat hier ook een succes was een muffinbakplaat gevuld met van alles en aan tafel lekker mee kliederen.
     

Deel Deze Pagina