1 nov - 15 nov '17 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Kiewie, 25 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elita

    elita Bekend lid

    25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    @Samila hopelijk rust weer teruggekomen? Snap we dat ze niet steeds voelen of echo's maken omdat dat de baarmoedermond nog meer kan prikken dus grotere kans op vroeggeboorte. En als het doorzet ga je het toch wel merken natuurlijk. Hoop dat je morgen naar huis mag om het dan daar rustiger aan te doen. Zal dat lukken thuis denk je.

    @chantalvl hopelijk blijven de waardes goed. Als je nu als koningin wordt behandeld zou ik ook wel in dat ziekenhuis blijven geloof ik. Zeker als je er tevreden over bent. Hoe groot wordt de kleine geschat nu?
     
  2. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Gisteren op zo'n 1790 gram. P10.
    Helaas is mijn bloeddruk nu weer erg hoog ondanks medicatie. Nu maar slapen en hopelijk morgenochtend weer wat gezakt.
     
  3. Samila

    Samila Actief lid

    25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Hier even een update
    Lig op dit tijdstip weer aan de ctg. Na een toiletbezoek had ik last van harde buiken. Heb er toch wel elke minuut 3.
    Nu maar kijken wat er verder gaat gebeuren.
    Hoop dat het rustiger wordt. Maar of ik naar huis kan over een paar uurtjes. Grote vraag.:(

    @elita op zich zou thuis rustig aan doen wel lukken hoor. Gewoon niet meer toegeven aan mijn verslaving aan schoonmaken. Ik kan de hele dag gewoon in bed blijven liggen of op de bank. Dus dat komt wel goed.
    Ik vraag me alleen af of dat voldoende zal zijn. Hier in het ziekenhuis doe ik niets anders dan ik bed liggen. Mag alleen naar toilet en douchen. Zodra ik in de buurt van deur kom zit iedereen me aan te kijken. Lig precies tegenover de zusterpost:rolleyes:
     
  4. Samila

    Samila Actief lid

    25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met jou @chantalvl
     
  5. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Wat betekent p10?
    Balen van je bloeddruk! Nu weer gezakt?

    Is er wat uit de ctg gekomen? Zou je in het ziekenhuis niet meer rust en minder verleiding hebben denk je? ;)
     
  6. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Bleh hier voor de tweede nacht om half 5 klaarwakker en niet meer kunnen slapen.. manlief nog steeds de ernstige mannengriep en hoest de hele nacht al de longen uit zn lijf, geen slaap voor mij ook daardoor. Inmiddels is hij maar beneden op de bank gaan hangen en lig ik hier naar t plafond te kijken twee uur later.
    Ook hier pijnlijke harde buiken sinds gisteren en rug/ribbenpijn achter Mn middenrif sinds een week of anderhalf. Voel me verder goed en had vorige keer geen hoge bloeddruk. Nog steeds geen regelmaat met harde buiken of verlies van iets. Maar weet van gekkigheid niet meer hoe ik nog moet gaan liggen zitten of hangen, alles prikkelt die baarmoeder en alles doet zeer. Kan er geen peil op trekken of deze harde buiken nu wel of niet iets veroorzaken van verweking of ontsluiting.. vk wilde niet meer toucheren om te controleren vorige week, ook bang om teveel extra te prikkelen.
    Hoorde ook gisteren dat een kennis die twee weken verder is dan ik is opgenomen in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging en 2 cm ontsluiting, en een vriendin die gelijk met mij is uitgeteld vannacht opgenomen met harde buiken, steken en 1 cm ontsluiting.
    Ga me toch weer zorgen maken, tot nu toe was er nergens iets aan de hand. En om nou te bellen voor niks of voor iets wat ze toch niet gaan controleren..
     
  7. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Hier heb ik door de dag heen veel last van maagzuur. Is op zich wel uit te houden! S'avonds en s'nachts zijn het echt aanvallen. De tranen staan me dan in de ogen en heb geen idee waar ik het dan moet zoeken. Vandaag heb ik de placenta echo en morgen de groeiecho bij de vk, dus zal dan even informeren wat ik eraan kan doen, want zo krijg ik behoorlijke slaaptekort! Heb vannacht met 2 kussens geslapen zodat ik wat hogerop lag en dat hielp wel tegen het maagzuur voor mijn gevoel, maar dan wordt ik dus weer wakker met nek en rugpijn wat ook die ideaal is!
     
  8. Samila

    Samila Actief lid

    25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Ja..uit de ctg blijkt dat ik een paar goede weeën heb gehad. Helaas. De arts gaat later verder kijken hoe of wat. En het blijft hetzelfde. Het is in die paar uur niet gestopt.

    Ik pieker heel veel hier vanwege mijn kinderen thuis. Dus lichamelijk heb ik wel rust maar geestelijk niet. En dat slaat weer op mijn lichaam en mijn baarmoeder/buik is altijd de eerste die reageert op stress.
     
  9. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    @DangerBlonde dat is geloof ik een soort curve. P0 is te klein, p100 te groot en p50 gemiddeld. Henkie is nu p10, aan de kleine kant, maar wel binnen de curve, dus niet zorgwekkend ofzo.

    Helaas hier gisteravond tot nu weer erg last van maagzuur en hoofdpijn. En ondanks medicatie is mijn bloeddruk toch weer gestegen, wil niet weten wat die nu zou zijn als ik geen medicatie zou krijgen.
    Net weer bloed geprikt, dus nu wachten op de uitslagen.

    Alle andere dames met klachten. Dikke virtuele knuffel van deze kant!
     
  10. Aanne88

    Aanne88 Bekend lid

    19 feb 2016
    741
    233
    43
    Chantalvl, ach wat een lieverd die vriend van jou zeg. Fijn dat hij zo goed wordt opgevangen door vrienden.

    Samila, oeh dat klinkt niet erg best. Wanneer hoor je meer van de arts?

    DangerBlonde, als je je zorgen maakt gewoon bellen! Dan heb je in ieder geval gewoon rust.
     
  11. Samila

    Samila Actief lid

    25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Hier is het nu wachten tot de baby komt. De grote vraag zal zijn wanneer. Arts zegt beste scenario is met 38 weken zoals de bedoeling was. Allerslechtste scenario is dat ze vandaag komt.
    En omdat het rommelt mag ik niet naar huis omdat ik niet thuis mag zijn wanneer het doorzet. Op deze termijn, ik heb al eerder kinderen gehad en hoe klein ze nu is, kan ze er al met maar een paar weeën zijn.
    Maar ja. We gaan kijken wat we kunnen doen.
     
  12. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @PH1 misschien kan je je huisarts om maagzuurremmers vragen? Ik gebruik die de hele zwangerschap al, passeert de placenta niet zei ze dus is veilig. Het helpt mij enorm. Ik heb eerst de merkloze capsules gehad (geel met korreltjes er in) eerst 20 Mg en daarna 40 Mg. Die hielpen niet meer na een tijdje. Daarna overgegaan op de Losec Mups tabletten 40 Mg, 1x per dag in de ochtend voordat ik eet pak ik die en daar kom ik de hele dag nu goed mee door. Wat hoger liggen met kussens kan ook helpen idd. Je kan ook kussens onder je matras leggen dan heb je die bult kussens niet zo erg. Naast de maagzuur remmer mag je de halve dagdosering rennies ook nog hebben als het nodig is (ik geloof 6 ipv 11 of 12). En de huis tuin en keuken tips van Google heb je vast al gezien :) sterkte! Hoe ging je echo?

    @Samila daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Zijn ze niet goed onder de pannen bij je moeder? (Je verbleef bij je moeder toch?) Vind het echt erg voor je. Ik hoop dat je meisje nog even binnen wil blijven en dat de geboorte goed gaat straks.

    @chantalvl toch maar goed dat ze je zo goed in de gaten houden dan nu in het ziekenhuis! Hopelijk groeit henkie nog gauw wat zodat hij toch groot en sterk er uit komt straks.

    Hier vanmorgen bij de fysio geweest weer voor mijn bekken en meteen maar even de rug en ribben klachten besproken. Ze heeft er flink op zitten duwen, zat allemaal goed vast. Mijn houding zal wel verkeerd zijn. Nu ik rechtop in de berg kussens op de bank zit gaat het wel. Met liggen wordt het erger. Straks proberen nog een dutje te doen om wat slaap bij te pakken.. misschien gaat het dan een beetje beter.
     
  13. Samila

    Samila Actief lid

    25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    @DangerBlonde ja hoor. Zijn goed onder de pannen bij oma... maar zodra je eenmaal moeder bent maak je je altijd druk over je kinderen. Maakt niet uit bij wie ze zijn:rolleyes:
    En je gaat ze zo en zo achter laten bij de persoon bij wie je het meest prettig voelt. Maar dat piekeren en zorgen blijft toch.
     
  14. Tinkebel

    Tinkebel Lid

    6 dec 2014
    17
    2
    3
    NULL
    NULL
    @Elsa86 wat vervelend zo'n kleine dwarsligger. Dat was onze dochter ook. Die is met 34 weken gedraaid maar vervolgens in stuit gaan liggen.
    Hopelijk draait jullie kindje ook nog en het zo mooi zijn al ze dan ook nog met het hoofdje naar beneden gaat liggen!

    @DangerBlonde gaat het al wat beter met je man? Hopelijk is hij snel weer op de been en kan hij jou weer verwennen ipv andersom. Lekker rustig aan doen vandaag en hopelijk geeft de fysio je wat verlichting!

    @chantalvl wat fijn dat ze goed voor je zorgen. Vervelend dat die bloeddruk zo blijft stijgen! Heb je de bloeduitslagen al? Hopelijk kunnen ze de baby nog even laten zitten!

    @PH1 vervelend die maagzuur aanvallen! Ik ben normaal geen cola drinker, maar dat helpt hier goed tegen maagzuur. Verder wil een rennie ook wel eens wat verlichting brengen. Ik zou het inderdaad even navragen bij de verloskundige, misschien kunnen ze iets anders voorschrijven.

    @Samila Logisch dat je je zorgen maakt om de kinderen maar probeer er op te vertrouwen dat ze in goede handen zijn bij oma. Voor jou is het nu belangrijk om zo min mogelijk te piekeren en de zorgen om de kinderen los te laten. En ja, dat is vast veel makkelijker gezegd dan gedaan Hopelijk blijft de baby nog even binnen. Sterkte en ik duim voor je!
     
  15. Tinkebel

    Tinkebel Lid

    6 dec 2014
    17
    2
    3
    NULL
    NULL
    Vanmorgen de groeiecho gehad en de baby is te klein. Haar geschatte gewicht ligt een stuk onder de ondergrens in de grafiek, en haar hoofdje is nog kleiner.
    Over twee weken een nieuwe groeiecho om te kijken hoe ze het dan doet en indien nodig gaan ze dan verder medisch onderzoek doen.

    Voor nu maak ik me nog niet veel zorgen. Wel heb ik het advies gehad om wat meer rust te nemen. Dat zal nog een hele uitdaging worden met een peutermeisje van twee.. Alles voor de baby dus we gaan ervoor en proberen het huishouden maar wat meer los te laten, er lastig nu de nesteldrang zich aandient
     
  16. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Zo zo er word een boel gepost vandaag.
    @Samila wat spannend weer. Hopelijk kunnen ze het allemaal rekken en mag de kleine nog een paar weken zitten.

    Hier hoop ik hetzelfde, in het slechtste geval word de kleine vandaag of morgen gehaald, en in het beste geval over 3,5 week, ik hoop dat laatste.

    M'n bloeddruk is nog steeds te hoog, maar Hey goed nieuws: mijn bloedwaarden waren vanmorgen allemaal normaal. :roflmao:
    Helaas kan dat na een uur weer totaal anders zijn, maar het geeft wel een fijn gevoel dat ze normaal zijn geweest in ieder geval.:thumup:
     
  17. Samila

    Samila Actief lid

    25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Haha...ik pieker niet over de zorg of dat goed gaat. Daar twijfel ik niet over. Wanneer je niet vrijwillig gescheiden wordt van je kinderen, hoe goed er ook voor ze wordt gezorgd, zal je altijd wel blijven piekeren.
    Maar denk dat dat misschien moeilijk te begrijpen is tot je zelf in een situatie zit.
    Iedereen zegt het...lekker los laten en aan jezelf denken. Ik denk aan mijzelf en deze baby...daarom blijf ik in het ziekenhuis. Want ik kan ook gewoon naar huis gaan. Ze kunnen mij niet tegen houden. De gevolgen zijn dan wel aan mijzelf aan te rekenen. Dus dat ik in het ziekenhuis blijf doe ik ook voor mijzelf en deze baby. Maar de andere kinderen zijn ook een deel van mij en die kan ik niet uitschakelen. Zal ook aan hun denken en hoe zij zich voelen. Voor hun is het ook moeilijk. Is ook een soort trauma voor hun. Daar denk ik dan aan. En dat voel ik.
     
  18. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Vrij logisch gevoel toch? Je doet op dit moment het beste voor jezelf en je ongeboren baby, maar dat neemt inderdaad niet weg dat je je kinderen mist, en zei jou. Het is gewoon een waardeloze situatie. Ik heb zelf nog geen kinderen dus ik kan er dan ook niet over mee praten, maar kan me wel heel goed voorstellen dat je deze situatie niet even " lekker los laat en aan jezelf denkt".
     
  19. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Pff dat klinkt ook niet lekker :( zou ze beter gaan groeien als je meer rust pakt? Super knap dat je je weinig zorgen kunt maken zo.
     
  20. Tinkebel

    Tinkebel Lid

    6 dec 2014
    17
    2
    3
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf helaas ook 2x in een soortgelijke situatie gezeten. Vandaar dat ik ook zei dat het veel makkelijker gezegd, dan gedaan is. Ik weet zelf al te goed dat het niet meevalt.
    Het was goed bedoeld om je een hart onder de riem te steken. Om nou te zeggen dat je moet piekeren, terwijl je buik altijd als eerste reageert op stress, is ook zo waardeloos hé.
    Laten we het er maar op houden dat er nooit de juiste woorden zijn, voor zo'n rot situatie. Hoe dan ook, hou vol en sterkte!
     
    Samila vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina