1 of 2 kruiken voor baby in juli ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door spruitjes, 6 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Als je schoonzus toch nog oude kruiken heeft zou ik er gewoon 2 lenen, en helemaal geen nieuwe kopen. Mits ze nog goed zijn natuurlijk.

    Vaak gebruik je ze toch maar heel kort, maar ik zou ze wel in huis halen.
     
  2. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb wel 2 kruiken gekocht (mei baby). Heel kort gebruikt want die week erna was het WARM. Maar ik ben zelf nogal een koukleum dus ik hou ze lekker. Straks in de winter weer een kruikje in bed, heerlijk. En mochten de kinderen in de winter een keer koud zijn( hun slaapkamers liggen op het noorden) gebruik ik ze ook.

    Je kan de kruiken trouwens ook doneren aan bijvoorbeeld Stichting Baby Hope, daar zitten ze er altijd om te springen.
     
  3. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ja ik had ook een julibaby en ondanks dat ie groeide als kool, kon ie zichzelf niet op temperatuur houden :confused:
    Hier nog echt een paar weken kruiken gebruikt. Ik vond het fijn dat ik er 2 had, mocht er toch een sneuvelen en je net de nacht in moet. Maar of het echt nodig is mwoah.
     
  4. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Als de kruiken roestvrij zijn en lekdicht kun je die prima gebruiken.
    Mijn zus en ik doen samen met een heel deel van de baby-uitzet en de kruiken die erbij zitten zijn nog in de gulden-tijd betaald, volgens het stickertje dat er nog op zat. Nog van mijn moeder, die ze voor mij jongste zusje heeft aangeschaft, denk ik. Die wordt 30, deze zomer...
     
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier in aug bevallen met 38+2 (baby was 6 pond) en toch echt 2 kruiken nodig gehad!
     
  6. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik heb er 2, maar die had ik al in huis.
     
  7. Secretangel

    Secretangel Fanatiek lid

    28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb een elektrische van senzy, vind m echt ideaal. Hij is zo warm, je hoeft niet te hannessen met gekookt water en je kunt hem ook zelf gebruiken bij bijv buikpijn.
     
  8. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Deze heb ik ook. Wordt wel wat minder warm dan de traditionele kruik.
    Qua gebruik van de kruiken. Mijn oudste heeft in november 2014 niet langer dan 2 weken een kruik nodig gehad, terwijl mijn jongste van maart 2018 wel een week of 5 een kruik had. Ze kon zich op den duur wel op temperatuur houden, maar ze sliep in de nacht veel sneller verder als haar bedje lekker warm was. Die electische kruik was dan zo opgewarmd, terwijl ik zo’n traditionele kruik niet meer had gemaakt, omdat het zo’n gehannes is.
     
  9. Lils

    Lils Bekend lid

    11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Hoi, ik had ook 1 kruik in huis, maar ik moest van mijn verloskundige per se een 2e erbij kopen voor de bevalling. Dit heb ik dus maar gedaan maar na de eerste week heb ik ze eigenlijk niet meer gebruikt. Ik had het dus prima kunnen doen met maar 1. Hangt dus ook af van je vk
     
  10. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Twee. Onze tweeling is geboren toen het hoogzomer was, bloedheet in de kraamweek, maar zonder kruiken, dekens en omslagdoeken hadden ze zich echt niet op temperatuur kunnen houden. Dus ik zou er eentje lenen en anders kopen.
     

Deel Deze Pagina