1 persoonsdekbed of peuterdekbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Balou, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    We willen voor onze zoon een peuterbedje halen. Maar wat voor dekbedje hebben jullie daarbij, een 1 persoon of een peuterdekbedje?
     
  2. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Wij hebben een 1-persoonsdekbed, maar ik vind t erg onhandig op een peuterbed.
    Ik zou dus een peuterdekbed doen, maar wel 4 seizoenen. Iig dik genoeg, dochter heeft dat nu wel nodig.
     
  3. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    1 persoons is zeker net even te groot?
     
  4. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Ja, hij is vooral te lang, vind ik. Qua breedte vind ik t dan wel weer ideaal, weet niet of een peuterdekbed wat aan de smalle kant is (daarom hadden wij voor 1 pers gekozen).

    Maar zeker nu met t winterdeel erop is het veel te dik om in te stoppen. Het voeteneind komt dan helemaal omhoog. Dochter heeft ook de neiging om er helemaal onder te kruipen en dat gaat met zo'n grote natuurlijk extra makkelijk. Terwijl ik liever zie dat ze toch enigszins met haar gezicht er onder uit komt.
    Als ik t niet instop, dus over t voeteneind laat hangen, dan gaat t weer snel scheef hangen en ligt t soms 's nachts half op de grond. En ik vind t ook geen gezicht zo.
     
  5. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb voor 1 persoons gekozen. We hebben het peuterbed van Ikea, dat ijzeren, die kun je uitschuiven in 3 maten. Ze ligt nu op de middelste stand, zeg maar. Daardoor ligt het dekbed voor een deel onder het voeteneind, maar daar heeft ze geen last van omdat dat een los stukje matras is.

    Als ik een gewoon peuterbed zou hebben, zou ik voor een peuterdekbed gegaan zijn, omdat dan het stuk wat overblijft van je dekbed wel erg lang is. Nu is de matrasmaat 1.65 lang, met een dekbed van 2 meter is dat nog wel weg te stoppen. De kleinste stand van dit bed is 1.35, dus dan hou je best veel dekbed over om weg te vouwen. Dan gaat je matras helemaal scheef liggen, dat slaapt ook niet fijn.
     
  6. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Hier gewoon een 1 persoonsdekbed. Ja, hij is te lang maar hier geen probleem met dikke prop onder matras. Dekbed gewoon niet onder het matras stoppen;)
    Hier ligt een lattenbodem onder het matras. Deken dus gewoon tussen matras en voeteneind van het bedje naar beneden trekken. Overschot aan dekbed hangt dus voornamelijk onder het bedje. Uiteinde klem ikeen stukje tussen lattenbodem en matras. Niemand die het ziet hangen. Dekbed zit vast en heeft iig aan de zijkanten nog ruimte om lekker in te stoppen. Geen aparte peuterdekbedhoezen nodig.
     
  7. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Oh! Dat is slim!! *rent naar boven om dat ook te doen* Dat scheelt een hoop geprop en misschien blijft het dekbed dan ook beter in de hoes zitten.

    Bedankt voor de tip! :D :D
     
  8. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier een peuterdekbed en vind ik groot zat. Ik heb een peuterdekbed van de wehkamp, die is lekker warm en niet duur.
     
  9. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb een peuterdekbedje in een 1persoonshoes, lekker makkelijk in te stoppen en ik hoef straks bij de overgang naar een 1persoonsbed, alleen een ander dekbed aan te schaffen..
     
  10. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Ga ik ook eens proberen!
    Al geloof ik dat je dat dan wel ziet hangen, maar ja, beter dan dat t matras scheef ligt of t dekbed half op de grond ernaast ;)
     
  11. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij zijn ook meteen voor een 1 persoons dekbed gegaan. Gaat prima. Wij hebben zelf ook n groter dekbed op bed liggen, vind ikzelf altijd erg fijn. Vandaar dat ik nu ook voor een 1 persoons ben gegaan voor dochterlief.
     
  12. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Ik heb t net even geprobeerd en gaat goed, dat dekbed door de lattenbodem heen trekken. Zit goed vast en geen prop. Thanx!
    Dus: een 1 persoonsdekbed is heel handig :D
     
  13. Neeltje1986

    Neeltje1986 Fanatiek lid

    29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Wij ook. Vind dat echt een super dekbed!
     
  14. miis

    miis VIP lid

    8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik had al een 1 persoons liggen, eerst die gebruikt later tch een hema peuterdekbedje gehaald..maar die is echt zo koud ( lijkt dik)...nu zitten ze allebei in zn overtrek lekker warm..en heft hij niet zo dik aangekleed

    overtrek gebruik ik soiweso alleen 1 persoons kan toch onder het matras zit lekker stevig vast

    bij ons wel koud in huis vandaar
     
  15. fenneke80

    fenneke80 Niet meer actief

    Ik heb een Hema peuterdekbed op mijn zoons peuterbed, groot zat vind ik. Voor mijn zoontje is ie wel warm zat, ik vind hem 's avonds nu het vriest vaak nog half onder zijn dekbed vandaan met een lekker warm nekje en soms zelf rode wangen (misschien dat ie hem dan net naar beneden heeft geduwd). Het is in onze kamers tussen de 15 en 18 's nachts.
     
  16. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    1 persoons in een Ikea peuterbedje.....is wel net iets te groot maar gaat makkelijk.
    Anders moet je naderhand weer een nieuwe deken kopen .... De oudste is nu 4,5 en krijgt binnenkort een nieuw bed....fijn dat ik al het dekbed heb nu.
     
  17. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ben toch voor een peiterdekbedje van de Hema gegaan, was nu in de aanbieding.
    Allemaal bedankt voor de reacties!
     
  18. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gaat de jongste in de toekomst nog in het peuterbed en krijgt de oudste gewoon nieuw spul.
     
  19. chantal26

    chantal26 Fanatiek lid

    25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    wij hebben gewoon een 1 persoonsdekbed op het peuterbed. Ik heb hem wat onder het matras gevouwen.
    Dan krijgt ze geen koude voetjes :)
     

Deel Deze Pagina