1 t/m 15 december 2016 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lieke86, 19 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HaNa540

    HaNa540 Niet meer actief

    Hallo
    MIDEN ik ben een tijdje afwezig geweest.

    We hebben inmiddels ons huis verkocht en ik ben druk aan het inpakken over exact 14 dagen moeten we eruit. We gaan tijdelijk overbruggen in een vakantie park voor 7 weken. Hele drukte dus
    Ondanks dat doet ons mannetje het super echt een binkie al maar oh wat gaat het snel!
    Ik merk omdat dit de laatste is dat ik er emotioneel veel moeite mee heb. Het idee nooit meer een kindje te voelen in je buik nooit meer bevallen en zwanger zijn maakt me verdrietig.
    Liam is een suprice en een geweldig kado! Hele goede zwangeschap en hele goede bevalling en hij mocht gelijk mee naar huis! Dus na 2 moeilijke zwangeschapen is dat echt een kado!
    Ik ben er alleen niet zeker van dat ik hierna niet meer zou willen! M'n man is stellig maar ik weet het niet.

    Liam is nu 11 weken en doet het goed slaapt goed en groeit flink. Af en toe een flinke schater lach echt een heerlijk mannetje!

    Wat zijn jullie voeidngs tijden en hoeveelheden? Ik zit te twijfelen in overgang kwa flessen!
     
  2. Marcella1985

    Marcella1985 Bekend lid

    17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Wat fijn dat jullie huis verkocht is! Drukke 2 weken nog even dus voor jullie.

    Het gaat hard hé die kleintjes. Hier hetzelfde hij is morgen 8 weken maar het gaat verschrikkelijk snel. En echt met de dag soms dat ze dingen ontdekken 😯.
    Hier is het een beetje wisselde hoe laat hij komt smoren kan 5 6 of 7 uur zijn en dan elke 3 a 4 soms 5 uur krijgt hij de fles en dan 150+5 dat komt uit op 165 cc. En heeft 5 flessen per dag.
     
  3. HaNa540

    HaNa540 Niet meer actief

    Oke onze kleine man is nu 11 weken en drinkt
    6 uur 180+6
    10 uur 150+5
    14 uur 180+6
    18 uur 150+5
    22 uut 180+7

    Soms is hij ochtend half uurtje late en krijgt hij de laatste om 22:30
     
  4. 4dogs82

    4dogs82 Fanatiek lid

    3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Hier ook flink reflux gehad, niet verborgen. Maar ik houd haar na het voeden op haar linker zij en het wiegje had ik iets het hoofdeind verhoogd. Ze ligt nu alleen in t gewone ledikant sinds afgelopen week, nog steeds naast me, maar ze zat steeds met d'r armen tussen de spijlen en ik had het idee dat ze daar wakker van werd. Nu slaapt ze indd beter, 6uur aan 1 stuk en daarna nog 2,5 a 3uur. Daarvoor max 4u.

    Ik geef borstvoeding op verzoek, geen idee hoevaak ze drinkt per dag.
    MamavanD, je mag toch niet meer dan 6 schepjes voeding in 180ml doen? 7 schepjes moet toch in 210ml? Is slecht voor de nieren heb ik eens gelezen?

    Ik vind het ook een verdrietig idee dat dit m'n laatste baby is.. hopelijk gaat dat nog over en anders over 2 of 3 jaar misschien nog een 3e :)
     
  5. Kitsune

    Kitsune Actief lid

    30 mrt 2016
    449
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat leuk om alle updates te lezen, en fijn dat alle baby's en mama's het, ondanks de reflux soms, goed doen.

    Hier is het heel, heel zwaar geweest. Ik heb vier borstontstekingen gehad, en zl heeft wekenlang continu alleen maar gegild en gehuild. Vaak meer dan 20 uur per dag... hij sliep dus ook nauwelijks. We wisten werkelijk niet meer wat we met hem en onszelf aan moesten. Inmiddels ben ik op een koemelk-, ei- en sojavrij dieet en hebben we zijn tongriem laten knippen. Het gaat nu langzaam beter, maar we zijn wel helemaal uitgeput. Ik heb daarnaast nog bloedarmoede en mijn schildklier gaat ook niet goed. Heb dus maar nog een maand ouderschapsverlof opgenomen om nog een beetje bij te komen. Wel begint meneer sinds kort te lachen en groeit hij goed - dat is wel echt super leuk en fijn.
     
  6. lin1989

    lin1989 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    kitsune: wat pittig zeg al die borstontstekingen en een gillend mannetje steeds! vind het wel echt respect dat je nog steeds borstvoeding geeft! zeker nu je zelf ook op allerlei dieten zit!
    fijn lijkt het me wel dat hij nu gaat lachen en goed groeit! daar doe je het voor!

    4dogs: wat fijn dat je dochter het zo goed doet! en dat ze beter slaapt in het ledikant!

    mamavd: wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat! en dat je geniet van jullie cadeautje!
    succes met de verhuizing!

    Marcella: gaat hard hea? echt die ontwikkelingen en die veranderingen elke dag. ik kan me er steeds over verbazen!

    Hier gaat alles goed. M weigert soms de borst als ze heel moe is en dat vind ik moeilijk. en ondertussen ben ik aan het afbouwen ivm werk straks en dat vind ik ook moeilijk! sentimentele doos ben ik! ;) verder genieten we!
     
  7. HaNa540

    HaNa540 Niet meer actief

    Ach ja het is de derde word je makkelijker 1 schepje rijstebloem krijgt hij door de fles sinds hij 10'weken is ( dat is de 7 e schep! Maar vanaf 6 weken heb ik idd een 7 e schepje voeidng en 15 cc extra water gedaan. Zodat hij de nacht door trok
     
  8. Lieke86

    Lieke86 Fanatiek lid

    16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Hoe gaat het hier?
     
  9. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Hier alles goed! Ben alweer 2 weken aan het werk en het kolven gaat gelukkig goed. Meneer heeft gelukkig geen problemen met de fles. Laatste controle gehad in heg ziekenhuis voor de rs en we hoeven niet meer terug te komen! De "kleine" man is een heerlijk tevreden kereltje van ruim 8 kg en maatje 74 😝 Ik denk dat ik slagroom heb. Volgende week is ie gewoon alweer 3 maanden, wat gaat de tijd hard!
    Alleen heb ik volgens mij een (beginnende) borstontsteking te pakken. De borst doet pijn en is een beetje rood en ik voel me hondsberoerd! Lig te rillen van de kou en m'n wangen gloeien van de hitte 😕

    En hoe is het met de rest?
     
  10. theeleut55

    theeleut55 Bekend lid

    15 jul 2014
    854
    133
    43
    Yaisa wat vervelend, als je het niet vertrouwd gewoon de huisarts bezoeken hè! Jeetje wat is hij groot... E is even oud en zwemt nog in 62. Een lang tenger meisje, net als papa en mama denk ik...

    Hier ook al twee weken aan het werk. Kolven gaat ook goed maar ze willen haar op de opvang iets meer geven dan ik kolf dus ze had gister voor het eerst bv aangevuld met 30cc kv. Ik kreeg er zo'n stress van om elke dag een halve voeding te verliezen en de vriezer langzaam leeg te zien raken. De andere dagen voed ik gewoon op verzoek.
    Het ritme vinden icm werk gaat ook steeds beter, al is 5-7 uur slaap wel krap, maar meer wordt het niet met de nachtvoeding erin. Ze slaapt wel steeds iets langer. Eerst zat er 3 uur tussen, toen 4 en nu 5, dus we komen er wel :)

    Ik ben ook benieuwd hoe het met de rest gaat!
     
  11. lin1989

    lin1989 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    heej meiden!

    jeetje yaisa wat een flinke kerel! maat 74 al!
    Onze dame is ook flink van stuk en gaat langzaam naar 68 merk ik! fijn hea dat de kleintjes zo groeien!
    wat ontzettend fijn dat de controles voor de RS allemaal goed zijn!

    wat goed meiden dat de borstvoeding zo goed gaat!
    ik geef nog 4 voedingen van de 6 op een dag. en onze dochter krijgt nog 5 voedingen borstvoeding (kolf er 1 extra)
    nu moet ik over 2 weken weer aan de bak.. en ga ik nog verder afbouwen.
    Ik werk zelf in de kinderopvang. en korven op mijn werk zie ik echt niet zitten. Ik moet vervangen worden dan. en dat is nogal lastig. ook ben ik zo'n 40 minuten bezig.
    dus zit ik nu te denken om zo danig af te bouwen dat ik mijn dochter nog wel in de ochtend en avond kan voeden!

    voelt gewoon zo tegen de natuur in om iets waar zij het heel goed op doet en wat zo goed op gang is om mee te stoppen! maar goed! hihi daar kies ik zelf voor! ;)
     
  12. Lieke86

    Lieke86 Fanatiek lid

    16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Zo yaisa das een flinke kerel hihi maar weet je wel dat je voeding goed is :) slagroom voeding ;)

    Hier nu 5.5 kilo en 55 cm ( 4 weken geleden) moet over weekje naar het cb dus dan weet k weer hoe zwaar en hoelang ze is. Ze kan nog 56 aan en zwemt in 62 hihi bv gaat ook goed en ze krijgt ook kv om eraan te wennen want ik werk 1 dag in de week en dan krijgt ze fles. K hoop het half jaar vol te maken met bv en dan afbouwen. Ze slaapt ook volledig door dus geen nachtvoedingen meer :)
     
  13. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    We noemen hem al budha en de grote vriendelijke reus 😊 Maatje 74 is vaak wel te lang, maar qua breedte heeft ie het gewoo nodig. Van die lekkere soepel vallende harembroekjes zijn bij hem net leggings. En een spijkerbroekje is helemaal zielig zo strak als dat zit.

    Borstontsteking was gelukkig snel voorbij, 2e dag voelde ik me een stuk beter!

    Lin wat vervelend dat je de borstvoeding eigenlijk moet stoppen omdat het met je werk niet te regelen is om te kolven. Hoewel je hier natuurlijk wettelijk gezien recht op hebt snap ik ook wel dat je daar niet heel moeilijk over gaat doen want een baan hebben is natuurlijk ook heel belangrijk. M'n kolfruimte en tijd voldoet lang niet aan de wettelijke eisen, maar ik vind het prima zo, ik red me er mee en hoop ook wat flexibiliteit als ik straks na 9 maanden nog wil kolven.

    Lieke waarom geef je kV op de dagen dat je werkt? Kan je niet kolven?
     
  14. Lieke86

    Lieke86 Fanatiek lid

    16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    @Yaisa als k wil gaan afbouwen zal ze toch moeten gesneden wennen aan kv dus k begin er gewoon mee want 't is een pittige tante hihi ;)

    Ik mag ook kolven op m'n werk. Heb in m'n zwangerschap daar al toestemming voor gekregen van m'n leidinggevende. Kolf de links 150 cc en rechts 130 cc.

    Wanneer beginnen jullie met eerste hapjes?
     
  15. Marcella1985

    Marcella1985 Bekend lid

    17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Lieke86 wij hebben het zaterdag voor geweest geprobeerd een paar kleine hapjes. Hij is nu 12 weken.
    Ook hoorde ik van een vriendin uit me vorige woonplaats dat ze het veranderd hebben van wanneer je mag starten met hapjes zij mag nu met 3mnd en hoorde gister van een andere vriendin uit me woonplaats dat ze het hier verlengt hebben met 6 mnd. Dus vrijdag als we er zijn maar eens vragen.

    Wij merkte heel erg dat hij eraan toe was hij ging echt mee happen als wij zaten ge eten.
     
  16. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Wat leuk om te lezen hoe goed de kleintjes groeien.
    Mijn dametje gaat alweer richting maat 68.. gaat zo hard. Sommige setjes heeft ze pas 1 a 2 keer aan gehad. Aankomende week weer naar het cb voor een prik. Ben benieuwd hoeveel ze dan weegt, ik schat rond de 6 kilo.
    Ik geef volledige borstvoeding en dat loopt lekker alleen komt ze om de 2 uur overdag, snachts komt ze 2 a 3 keer. Ze ligt nog naast me in de wieg dus opzich niet zo erg.

    Vanaf 4 maanden gaan ik beginnen met groente en fruit aanbieden. Ik heb zo apparaat gekocht waarmee ik hapjes kan maken, ben benieuwd. Ik ben er wel aantoe dat ze andere dingen gaat eten en iets minder vaak bij me komt drinken hopelijk.

    @marcella, mag dat wel al met 12 weken? Vanwege de darmpjes?

    @lieke, dat zijn lekkere hoeveelheden met kolven. Ik haal met geluk 50 cc uit 1 borst. Ik hoef niet te werken dus kan gelukkig live voeden.
     
  17. Marcella1985

    Marcella1985 Bekend lid

    17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Ciprilla een vriendin van mij in me oude woonplaats hooguit 20 km verderop is het vervroegd naar 3mnd. Ik ga het vrijdag wel navragen maar hij heeft er geen last van gehad gelukkig behalve dat hij het echt heerlijk vind en er echt zo van smulde 😍
     
  18. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Marcella, als die er geen last van heeft lekker blijven geven toch. Wat geef je hem dan zoal potjes of maak je zelf? Ik zoek nog een beetje inspiratie. Ik denk dat ik begin met groente aanbieden.
     
  19. Marcella1985

    Marcella1985 Bekend lid

    17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    @ciprilla ja toch? Zo denk ik ook maar en hij is er zo aan toe hij was aan het happen als wij aten. Ga het wel checken vrijdag en anders hou ik me mondje dicht hihi.
    Ik ben begonnen met potjes. Wortel en heb nog wortel erbij gehaald en ik heb pastinaak gehaald ben heel benieuwd. Verder wil ik hetbwel straks zelf maken hoor. Je hebt van de Albert Hein een kookboek opperderpop en daar staan allemaal recepten in. Ik ben zelf nog op zoek eens masr deze raden al me vriendinnen aan dus het zal wel een goed boek ervoor zijn hihi
     
  20. Marcella1985

    Marcella1985 Bekend lid

    17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Ben jij al begonnen met hapjes ciprilla?
     

Deel Deze Pagina