1 t/m 15 december 2016 mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lieke86, 19 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @marcella, ik wacht nog een maandje en dan gaan we oefenen met hapjes. Thanks voor de tip , ik ga kijken naar dat boek. Drinkt de kleine nu ook minder of merk je daar geen verschil in?
     
  2. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Wow wat beginnen jullie al vroeg met hapjes... wij gaan met 6 maanden beginnen ivm rijping van de darmen. Wil net als bij onze eerste weer rapley doen. Ik heb zelf behoorlijk last van m'n darmen, dus hoop dat zo bij hun te beperken/voorkomen.

    Wat een goede kolfopbrengsten Lieke! Ik kolf per keer ongveer 150 ml en kolf 3 keer op m'n werk. Gelukkig heb ik daar genoeg aan. Ik weet nog niet wanneer ik ga stoppen. Bij onze oudste was ik met 10 maanden het kolven zat en heb ik m'n zoon op z'n 1e verjaardag z'n laatste voeding gegeven.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het werken nu minder erg vind als bij m'n eerste. Vind het nu soms wel lekker, ff geen mama zijn. Alhoewel ik ook verschrikkelijk geniet als ik alleen met m'n mannen ben! Volgende week een nachtje weg ivm een cursus voor m'n werk. Daar heb ik wel wat moeite mee. De eerste nacht dat ik zonder m'n oudste sliep was met de bevalling van de 2e...
     
  3. 4dogs82

    4dogs82 Fanatiek lid

    3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ik vind dat echt schokkend vroeg, 3 maand! Vraag een willekeurige darmarts (ipv cb ed) en die zullen zeggen; vanaf 6 maanden. Daarvoor zijn de darmpjes echt nog niet rijp genoeg en zitten er nog gaten in de beschermlaag. Vast voedsel tast de darmen aan op die plekken :(
    Ik snap ook echt die behoefte niet? Wat is de meerwaarde? En dat je kindje eraan toe is?? Als je je kind bier in z'n fles doet vind hij dat misschien ook lekker.... 🙄
    Hier geef ik bv tot 6 maand, de week er voor af en toe rijstepap en daarna 2/3 weken groentes oefenen en daarna zachte fruitsoorten (geen zure).

    Ik weet niet hoeveel ik kolf, ze drinkt alleen aan de borst. Ik werk dan ook niet en ik ben blij dat dat mogelijk is in onze situatie ;)

    Hier zit ze nog prima in maat 62 :)
     
  4. Lieke86

    Lieke86 Fanatiek lid

    16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ik ook bv tot 6 mnd ( jaja dat doel heb k gesteld nu :) ) iemand tips om langzaam te gaan afbouwen?

    Ze zal maar echt paar kleine hapjes krijgen meer voor de smaak. Echt eten zal pas op 6 Maanden zijn.
     
  5. 4dogs82

    4dogs82 Fanatiek lid

    3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ik bedoelde tot 6mnd alleen borstvoeding :) ik weet nog niet wanneer ik ga afbouwen.
    Tips; niet te snel, per voeding rustig wachten tot je geen last van stuwing meer hebt en dan pas een 2e voeding minder. Ook niet 2 achter elkaar, maar om en om.
    Bijv nu geef je:
    8u., 11u, 15u, 19u, 23u.
    Dan doe je 1 week de 11u vervangen met KV. De week erop de 11u en de 19u. De week daarop de 23u. Dan de 15u en dan de ochtend (áls je dan nog melk hebt.. vaak tegen het einde zal het vanzelf "stil worden gelegd". :)
     
  6. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Hoevaak geven jullie borstvoeding op een dag? Ik zit nu rond de 10 a 12 keer per 24 uur. Ze slaapt snachts dus nog niet door. Drinken doet ze overdag om de 2 uur en ik kan er vaak bijna de klok op gelijk zetten. Drinken doet ze soms maar 2 minuten, bijna altijd maar 1 borst per keer. Soms drinkt ze iets langer, maar nooit heel lang. Alleen savonds en snachts bij het slapen/ in slaap vallen. Omdat ze zo kort drinkt ben ik soms bang dat ze te weinig binnen krijgt. Als ze een fles mm krijgt dan drinkt ze gerust 80 ml binnen 5 minuten op. (Met speen maat 1) Dus misschien is ze wel gewoon een hele snelle drinker. Ik ben nog lang niet van plan om te stoppen met borstvoeding, maar t maakt me wel een beetje onzeker.
     
  7. lin1989

    lin1989 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    Ha meiden!

    Ik heb mij vandaag eens ingelezen over het gaan geven van hapjes! Over een paar weekjes gaan we denk ik wat laten proeven

    ciprilla phoe wat een hoop voedingen nog. Onze dochter krijgt 6 voedingen. Waarvan 5 bv en 1 kv! Trek jij zoveel voedingen een beetje?

    Lieke ik geef nu nog 4 voedingen bv. 1 kolf ik er extra. Dat is fijn. Ik ben gaan afbouwen omdat ik niet wilde kolven op t werk. Nu ga ik dat wel proberen
     
  8. 4dogs82

    4dogs82 Fanatiek lid

    3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ciprilla, 12 is veel, dat is snachts ook nog iedere 2u? Ieder kind is anders natuurlijk, mijn oudste dronk ook vaak kleine beetjes. Dat ze te weinig krijgt denk ik niet hoor, misschien wel minder vette melk omdat ze zo kort drinkt? Als je het lastig vind dat ze nog zovaak wil drinken zou ik een afspraak met een lactatiekundige maken als ik jou was. Zij kan vast goede tips geven. Misschien toch na 5min pauze weer je borst aanbieden? Mijn meisje drinkt heel onregelmatig, hoevaak per dag weet ik dan ook niet.. smorgens vaker dan eind vd dag. Maar snachts slaapt ze toch van 21/22u tot 4/5u, dan even drinken en door tot 7u. Overdag 2 a 3 korte slaapjes (1u) en 1 van 2,5 a 3u, dus dan drinkt ze ook 3u niet. Denk dat we hier op 7, 8 a 9 voedingen per dag zitten (verschild per dag).
     
  9. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik ben gelukkig thuis met dr dus ik heb wel tijd ervoor. Soms lastig met weggaan maar ik leg haar nu gewoon overal aan. Ik kan het niet rekken want ze gaat dan echt zeuren. Ook geeft ze heel duidelijk aan dat ze niet meer wil. Soms pakt ze hem nog wel eens daarna. Ze gaat elke avond om 1900 naar bed ongeveer en krijgt dan de borst rond die tijd. Dan slaapt ze door tot 01.00 soms iets eerder of later. Daarna om de 2/3 uur inderdaad, maar ook nog niet zo lang. Voorheen had ze weer iets ander ritme. Overdag slaapt ze hooguit een half uur per keer, soms iets langer als ze in de draagdoek zit. Misschien dat het daardoor komt.

    Lijkt me heerlijk 4dogs die lange dutjes overdag!
     
  10. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Ciprilla 12 voedingen is veel, maar als ze maar kort drinkt enzo dan heeft zij dit kennelijk nodig. Borstvoeding is natuurlijk ook niet alleen voeding, maar ook nabijheid, troost. En als rekken niet lukt, dan lekker gewoon je kindje blijven volgens als zij (en jij) zo tevreden is. Als je dit zelf zo ook trekt zou ik niets veranderen en gewoon in het ritme van je kindje meegaan. Als het voor jou te zwaar gaat worden zou je iets anders kunnen gaan proberen, bijvoorbeeld kolven en je man 's nachts een flesje laten geven zodat jij een paar uurtjes slaap achter elkaar kunt pakken.
    Ik denk dat ik ongeveer aan de 8 voedingen zit. Ook hier slaapt meneer nog niet door. Soms slaapt ie van 21 tot 5, maar soms komt ie ook gewoon elke 2 uur 's nachts. Overdag laat ie vaak wel meer tijd tussen de voedingen en is ie steeds een tijdje heel gezellig wakker. Lekker aan het brabbelen, spelen met de babygym.
     
  11. HaNa540

    HaNa540 Niet meer actief

    Hoe even ik het niet mee eens en de vergelijking met bier slaat werkelijk nergens op.
    Ik heb drie zoontjes en de eerste met 4 maanden begonnen ik had geen keus meer hij was met 5 maanden van de flessen af weigerde alles wat ook maar met fles te maken had omdat hij de flesvoeding linkte aan pijn vanwege zijn zware reflux die veel te laat werd opgemerkt.
    Mijn tweede vond het allemaal best en met 7 maanden de eerste hapjes vond hij echt goor!
    Onze kleine man is 4 maanden en ik had me voorgenomen te wachten tot 6 maanden maar hij eet z'n hele handjes op, word nachts in eens weer wakker. Terwijl hij al op de top aan z'n voedingen zit! 3x210 en 2x 180 per dag.
    Ik heb overlegd met de kinderarts en de mdl arts, dit vanwege erge darmen klachten van m'n middelste zoontje. De arts gaf aan dat elk kindje op eigen niveau ontwikkelt en het ene kindje vind het prima wn de ander heeft gewoon wel wat nodig.
    Ons mannetje krijgt sinds enkele dagen fruit en sindsdien slaapt hij de nachten weer door! Ik kon hem nachts ook geen voeding geven omdat hij al bijna op 1 liter zit.

    Dus ik ervaar zelf dat elk kindje anders is en elk kindje z'n eigen behoeften heeft, en dat je zeker duidelijk kan merken of ze er aan toe zijn of niet!

    Tevens zei de mdl arts dat omdat ik al vanaf voor de geboorte door zelf inname en na geboorte probiotica te geven jezelf als 90 % gedaan hebt om de die darmen sterk te maken. Overigens krijgt Liam nog steeds probiotica
     
  12. Lieke86

    Lieke86 Fanatiek lid

    16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    @4dogs dat was indd ook mijn idee om het om en om te gaan doen en niet te snel gezien m'n productie. Mevrouw is geen flessen drinker haha.

    Hapjes ga k d'r laten proeven volgende week zeker nog geen hele potjes. Paar hapjes en klaar.

    Hier nog in maatje 62 en daar zwemt ze in haha
     
  13. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    #1173 ciprilla, 24 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2017
    Nou ik ben voedingen gaan rekken en niet meteen bij het eerste zeuren gaan voeden. Met als resultaat dat ze veel rustiger en langer drinkt, heel fijn! Ik vind het nog erg lastig om haar hongersignalen op te pikken omdat ze constant met dr handjes in dr mond zit. Zeuren doet C. nou eenmaal snel, heb t idee dat ze ook snel verveelt is. Ze is erg ondernemend en nieuwsgierig. Nu drinken beter gaat wil ik me gaan richten op het slapen. Ze kan niet alleen in slaap vallen. Alleen aan de borst of wiegend in armen/maxicosi/draagzak. Iemand tips? Laten huilen in dr bedje werkt niet want ze raakt echt overstuur en gaat krijsen.

    Wat grappig om al die verschillende kledingmaten te zien. C. zit in 62 en gaat langzaam al naar 68.
     
  14. theeleut55

    theeleut55 Bekend lid

    15 jul 2014
    854
    133
    43
    Wat hier heeft geholpen is een vast ritueel in de avond. Eerst wassen of in bad in de badkamer. Dan slaapzak aan en voeden in de slaapkamer. Dan wakker in de cosleeper leggen met speen en er zelf naast gaan liggen en haar handje vasthouden.
    Overdag ook tussen voedingen dezelfde stappen. Eerst kletsen op mijn knieën, dan spelen in de box. Dan slapen. Meestal op het voedingskussen naast me op de bank. Speen erin, handje vasthouden en ze slaapt na 10 minuten.
    Als ik het internet goed gelezen heeft dan heeft het alles met voorspelbaarheid te maken. Het vraagt wel een week doorzetten voordat het werkt, maar dan heb je ook wat.
     
  15. lin1989

    lin1989 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    ciprilla: wat fijn dat het met de voedingen beter gaat! en dat het vooral een stuk rustiger is geworden daarmee!

    onze dochter krijst zichzelf in slaap! dit vond ik heel moeilijk maar was het enige waardoor ze zelf in slaap viel ipv wiegend! we deden steeds het zelfde.. knuffeltje, speentje, muziekje aan. en nu sinds een week of 2 valt ze vaak rustig in slaap zodra ze dr speentje heeft!
    Ik was m pas vergeten toen ik ging wandelen en dat was drama! (ik was ergens 1 km van huis halverwege mijn rondje :) )

    slaap ritueeltjes moeten ze echt aan wennen! ff een investering!

    o en de signalen op pikken.. hier raken wij nog wel eens in de war met de signalen.. moe of honger! hihi! ach uiteindelijk komen we er steeds wel!

    Leonie: laat je wel een paar dagen tussen het afbouwen zitten? Ik heb 2 voedingen afgebouwd in een week en heb geen stuwing gekregen. overigens ben ik daarna gestopt met afbouwen! ;)

    onze dochter eet haar handjes echt op! dit is volgens mij een ontwikkelings moment. al lees ik dus ook her en der dat het een teken is dat ze meer wilt eten! en dat terwijl ze verder heel tevreden is. moet ik hier op in gaan springen?
     
  16. theeleut55

    theeleut55 Bekend lid

    15 jul 2014
    854
    133
    43
    Hier eet ze ook haar handjes op. Het liefst terwijl ze er vrolijk of gefrustreerd bij kletst. Ik denk dat het de handjes ontdek fase is en geen honger. Ze pakt ook alles beet sinds een week.
     
  17. 4dogs82

    4dogs82 Fanatiek lid

    3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Dat denk ik ook theeleut! Fijn dat het rustiger is met de voedingen Ciprilla!
    Hier sabbelt ze ook d'r handjes zeiknat waardoor ze nu een beetje ruw beginnen te worden :(
    Hier valt ze gelukkig overdag gewoon zelf in slaap als ze moe is. In de avond niet, bij de laatste voeding, rond 21:30/22uur wil ze echt bij mij in slaap vallen, ik vind het prima, na 10min leg ik haar over in haar bedje. Soms wordt ze wakker en neem ik haar weer even aan de borst, dan slaapt ze alsnog direct weer en kan ik haar wel rustig weg leggen. Dat gaat vanzelf over ;) en dan mis je deze tijd :)
     
  18. Lieke86

    Lieke86 Fanatiek lid

    16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Fruithap wat is dat..k ga gewoon heel vies kijken en spuug het uit
     
  19. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Hier zijn de hapjes ook geen succes, alles spuugt ze net zo snel weer uit. Ze vind grote stukjes wel weer interessant, daar sabbelt ze dan wel op.

    Mevrouw vertikt het ineens om uit de fles te drinken. Hopelijk een fase.. want zo praktisch is het niet.
     
  20. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Hoe is het verder met iedereen?
    Hier gaat alles super! Hebben een heerlijk tevreden grote man! 10kg alweer, 70 cm en dat met bijna 5 maanden. Gelukkig groeit ie nu niet meer zo heel hard, maar het is natuurlijk een beer van een vent voor z'n leeftijd!
    Hij slaapt nog niet door, maar dat is geen enkel probleem aangezien ie lekker in de co-sleeper slaapt en na 1 (borst)voeding in de nacht lekker weer in slaap valt.

    Niet zo gek dat de kleintjes moeten wennen aan hapjes, de structuur en smaak is zo anders als dat van melk. Zal mij benieuwen hoe onze meneer daar over een week of 6 op reageert.

    Oe... lastig Ciprilla dat ze niet uit de fles wil drinken. Hopelijk is dat snel voorbij!
     

Deel Deze Pagina