1 t/m 15 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boedah, 6 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Hier vannacht ook door kunnen slapen, normaal gesproken moet ik er wel minstens één keer uit om te plassen.

    JG, ik vind C.harlie echt een leuke meisjesnaam, zo stoer ook! Wat betreft je jongensnaam vind ik L.ennon erg mooi!

    Ribben: die blijven hier vooralsnog bespaard. Volgens mij ligt meneer nog steeds/weer met zijn voetjes naar beneden want daar blijft het nog altijd het drukste qua bewegingen. Wel merk ik dat hij steeds vaker recht onder mijn maag gaat liggen, wat dan zo'n vol gevoel geeft alsof ik me helemaal volgepropt heb met eten haha.
    Oh en mijn blaas, daar draait hij soms ook even hard overheen en dat steekt dan zo lekker.

    Vriend: hier is hij nog niet gespannen, of iets in die richting. Hij zegt zelf ook dat hij met dat gedeelte ook nog niet echt bezig is, wat ergens ook niet gek is. Voor ons is het toch net iets anders, gezien wij onze kindjes dragen. Hij kijkt er wel erg naar uit! Hij kan niet wachten tot de kleine man er is haha.


    Ik kreeg het vandaag in mijn bol en heb een eerste babywasje gedraaid! Alle spulletjes uit de luiertas (twee rompertjes, twee paar sokjes, een mutsje, twee setjes kleertjes, twee hydroluiers en een wikkeldoek) tezamen met alle spuugdoekjes, hoeslakentjes, moltondoeken en de Koeka voetenzak voor in de maxicosi zijn in twee wasjes gedraaid en hangen nu lekker te drogen! Morgen of maandag dat strijken wat gestreken moet worden, maar dan is de tas voor de baby alvast klaar. :D
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  2. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    @JG1986 Ik vind C.harlie een geweldige meisjes naam! Dus ik snap dat jullie daar beide super enthousiast over zijn.
    Lekker stoer. :D

    O.tis vind ik ook erg leuk! Al wint Lennon het nog een beetje. Maar in combinatie met jullie achternaam snap ik het wel.
    Dan vind ik O.tis een hele goede tweede optie!
     
    JG1986 vindt dit leuk.
  3. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Wow goed bezig jij zeg!

    Ik moet ook nog alles wassen. Maar ik ben een beetje bijgelovig, alle kleertjes hangen nog met kaartjes eraan in zijn kast. :rolleyes: Dus ik ga het na de 28 weken wassen. Slaat nergens op haha, maar ach.
    (Ik denk trouwens dat mijn moeder en schoonmoeder het gaan wassen, ik heb geen droger meer en buiten hangen is hier geen optie)
    En ze vinden het geweldig om die kleine kleertjes te mogen wassen. Prima toch! :p


    Ik heb trouwens echt al zoveel kleding voor 'm. Maar ga denk alleen maat 50/56 en 62 wassen. Want tegen de tijd dat hij 68 heeft moet dat ook weer gewassen worden!

    (En natuurlijk al zijn badcapes, dekentjes, voetenzakken, wrapper, monddoekjes, sokken, hydrofielen wikkeldoeken, slaapzakken, boxkleden etc)

    Moet wel nog lakentjes kopen. En een kruik.. Maar ik wil graag de Zensy!
    (Ga wel eerst overleggen met kraamzorg, anders moet ik straks als nog wat anders kopen ofzo)

    Oja en ik twijfel erg over de Stokke Tripp Trap! (Wel of geen newborn set erin kopen etc)

    Maar ik wacht op de Mama mazzeldagen! :D
     
    Jairy0811 vindt dit leuk.
  4. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Haha, hier waag ik me aan de rest ook pas in mijn verlof, dus alle andere kleertjes blijven nog even in de kast hangen haha, maar mijn luiertas en de maxicosi moest gewoon schoon en klaarstaan (om ons heen zijn de afgelopen weken ook twee baby's te vroeg geboren, een verre vriend kreeg zijn zoontje met 29 weken en bij mijn vriend zijn beste maat beviel zijn vriendin vorige week met 33 weken; ik heb er dus de kriebels van gekregen hahah).

    Ik heb hier overigens ook geen droger, ofja die staat er wel maar ik gebruik hem nooit. Ik hang alles op een groot wasrek en aan een wasrekje boven de trap en dat werkt perfect!

    Qua kleertjes was ik ook alles tot maat 62, maar groter heb ik ook nog niet veel in zijn kastje liggen/hangen. Voor de rest wordt inderdaad alles wel al gewassen, maar dat mag pas weer in mijn verlof haha.

    Mijn vriend heeft via mp een kinderstoel gekocht en die opgeknapt, is niet van een bepaald merk (dacht ik) en mijn schoonouders hebben vorige week de stokke triptrap gekocht, ideale stoel!

    Lakentjes moet ik ook nog halen! En een nieuw matrasje moeten we ook nog kopen en wat spulletjes voor het badje (borsteltje, nagelschaartje e.d). Kruikjes heb ik gewoon metalen bij de Hema gekocht. :D
     
  5. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    C.harlie vind ik heel leuk!
    O.tis is niet mijn soort naam, maar dat is maar goed ook hè? Anders zouden alle kindjes het zelfde heten ;)

    Wauw, ook al maat 68 in huis?? :eek:
    Hoe weet je dan of je wel in het goede seizoen zit? Ik heb gister wat kleertjes besteld in maat 62, en zelfs dat vond ik al spannend omdat ik niet weet wanneer ze dat gaan dragen :D
     
  6. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    @Jairy0811 Ja over de Stokke stoel lees ik voornamelijk dat het een uitkomst is dat er geen restjes eten tussen de stoel in kan komen. Lijkt me wel handig!
    Ook gaat hij jaaaaaaaren mee. (Wou eerst een kinderstoel van 50 euro kopen, maar schijnt niet zulke goede kwaliteit te wezen)

    Spullen voor het badje etc heb ik al. (Ook babyspul voor in het badje enzo, lekker in de aanbieding gekocht) :p
    Matrasje ook met korting gekocht (Aerosleep met 20% korting)

    Ik shop graag met korting haha!


    Jeetje wat heftig zeg. Al met 29 weken worden geboren, hoop dat alles goed komt met de kleintjes!

    (Ga binnekort ook maar een tas vullen, heb wel een keer zelf snel een tasje volgegooid met spullen voor mezelf! Toen had ik weer een bloeding en dacht ik je kan het maar klaar hebben staan)
    Maar heb gewoon als een kip zonder kop dingen erin gegooid haha.

    Ik heb trouwens een pakje gekregen in maat 50, en een paar rompers in maat 50!
    Die doe ik sowieso in de tas, sokjes ook.
    Een mutsje, zijn eerste pakje, omslagdoek en rompers in maat 50/56.

    Vergeet ik nog iets?

    En nog een vraag : Hoe gaan jullie dat doen als de kleine naar huis mag?
    Qua kleding?

    Dus een romper, eerste pakje aan, sokjes! En dan een omslagdoek/wikkelcape? :D


    @Boedah Ik heb het gewoon op de gok gekocht, en de maten verschillen ook heel erg per merk (het een valt kleiner, ander weer groter) dus eigenlijk kun je er sowieso al geen rekening mee houden.
    En hij kan altijd nog een vestje aan over zijn shirtjes/longsleeve's bijvoorbeeld als het te koud is. Of juist geen vestje aan als het al warm is.

    Daarbij weet je het in Nederland toch niet. Hebben nu ook geen warme zomer gehad haha, dus ik koop gewoon wat ik NU leuk vind. Anders krijg ik straks spijt dat ik sommige dingen niet heb gekocht.
    En wat ik nu heb aangeschaft hoef ik dan niet meer te kopen. (Meeste dingen koop ik toch in de aanbieding of met korting, dus scheelt ook nog eens centjes)

    Net als de luiers, die heb ik al tot maat 3. (Nu was dat wel een foutje, want die kreeg ik gratis foutje ofzo. Maar heb alle luiers met korting gekocht)

    Dus die hoef ik voorlopig ook niet te kopen. Tenzij hij allergisch is bijvoorbeeld, maar dan verkoop ik de nieuw pakken gewoon!

    Oja en heb ook diverse merken billendoekjes, de een vind dat merk fijn en de ander juist weer niet! Dus ik heb heel veel verschillende merken gekocht, zodat we goed kunnen uitproberen wat fijn is! (En welke de babybilletjes prettig vinden) :p
     
  7. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Boedah, ik heb echt maar enkele stukjes mt68 en dat is puur op de gok gekocht. Een of twee dunne truitjes en een of twee broekjes, voor de rest niks nog vanaf die maat.

    Prettykitty, klopt inderdaad! De stokke gaat inderdaad jaren mee, de oudste hier kan er zelfs nog op zitten. Wijzelf vonden die we nu hebben leuker en hij is niet heel veel anders.

    Qua zwitsal spullen heb ik ook echt al van alles, allemaal via aanbiedingen gekocht haha, en luiers en billendoekjes heb ik ook al flink op voorraad. Wat dat betreft ben ik ook echt een koopjesjager. :D

    Beide baby's doen het goed! Dochtertje van onze beste vriend mag misschien over een weekje naar huis, als alles goed blijft gaan zoals nu.

    Ik heb in mijn luiertas twee eerste pakjes zitten, een maat 50 en een maat 56, en in die twee maten ook twee rompertjes met lange mouwen. Dan nog twee paar sokjes, twee hydroluiers, twee spuugdoekjes en een Koeka wikkeldoek. Oh en zijn jasje natuurlijk.
    Daarnaast ook nog pampertjes, billendoekjes, sudocreme en een speentje (nog in verpakking en meer voor de sier haha).

    Er vanuit gaande dat ik thuis mag bevallen dan heb ik verder als zijn eerste kleertjes en een wikkeldoek niks nodig. Mocht ik in het ziekenhuis bevallen dan krijgt hij zijn jasje aan en gaat ie in de voetenzak die in de maxicosi ligt mee naar huis, waarover ik eventueel nog een dekentje leg mocht het echt koud zijn.
     
  8. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Hahahaha ik heb snel ook wat spullen in de tas van de kinderwagen gedaan. (Die nemen we mee, de tas dan!

    Ik heb er in :
    2 pakjes (50 en 56)
    2 rompers (50 en 56)
    Paar sokjes (is maat 50/56)
    Mutsje
    En een baby dekentje.

    Ik zal er ook een paar pampers en billendoekjes in gooien. :p En natuurlijk een speen. (Heb er genoeg) en een klein potje sudocreme.

    Gelukkig maar dat het goed gaat. Jeetje is toch de schrik van ie leven, verwacht je ook niet om zo vroeg te bevallen.
    En over het week misschien al naar huis is natuurlijk helemaal fantastisch! Wauw, ben echt blij dat de technologie/zorg voor de babys die te vroeg worden geboren steeds beter worden.
    20 jaar geleden was dat wel anders!

    Ben wel echt heel blij dat ik nu over de 27 weken ben. Elke week erbij in de buik is natuurlijk veel beter voor een baby, maar ik vond het idee om voor de 24 weken te zijn echt heel angstig.

    Ik heb zelfs een shirtje in maat 74! Maar dat is een Rolling Stones shirtje. (Is mijn vader helemaal gek van) die heb ik meer gekocht omdat ik hem niet kon laten hangen! :cool:
     
  9. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Oh ik voel me echt traag vergeleken bij jullie :oops:

    Niks gewassen
    Niks in een tas zitten
    Nog geen luiers/doekjes/verzorgingsproducten in huis :eek:
     
  10. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ik ook niet!
     
  11. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Haha misschien zijn jullie niet traag, maar wij gewoon erg vlot. ;)

    Ik heb gewoon iedere week lekker gekeken wat er in de aanbieding was. En zodoende heb ik al zoveel spullen! :D
    (Vitamine D druppels ook 1+1 gratis gekocht, kon ik op water en oliebasis nemen)

    Moet nog wel mijn eigen tas in orde maken hoor. Dat zal wel een koffer worden! (Grapje) nee ik wel een heleboel dingen meenemen. Zoals lippenbalsem, haarborstel, iets lekkers om te drinken etc. (Stel je ligt er echt uren, dan ben je de thee en koffie ook snel zat denk ik) Ik drink trouwens alleen cafeïne vrije koffie en thee, dus weet niet of ze dat hebben.
    Oja en las dat rietjes handig zijn. :roflmao: Dus die gooi ik er ook bij!
     
  12. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Ik wil graag thuis bevallen trouwens, dus van mij zal het niet een hele uitgebreide vluchttas worden ;)
     
  13. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Boedah, ik zou wel een tas neer zetten, gewoon voor het geval dat. Hier ook twee keer thuis bevallen en heb beide keren toch een tas klaargezet gehad, puur voor het geval dat we toch ineens naar het ziekenhuis moeten. Ook dit keer zetten we een tas neer (luiertas dan voor de baby en voor mij een tasje met spullen). Als de baby namelijk alleen al in het vruchtwater gepoept heeft mag je niet meer thuis bevallen.

    Ik denk overigens ook niet dat je traag bent hoor, wij zijn hier gewoon al vroeg begonnen met kopen en als iets in de aanbieding was/is dan neem ik het gewoon al mee.


    Prettykitty, oh maar dan heb je je tas al goed gevuld! Hier moet die voor mezelf ook nog, dat doe ik in de loop van de week wel.

    Jaa, tegenwoordig kunnen ze echt al heel veel doen voor die kleintje als ze zo vroeg geboren worden, dat is echt een hele geruststelling!
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  14. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Ik was ook wel van plan een tas klaar te zetten hoor, voor het geval dat. Ik bedoel alleen dat het niet zo'n uitgebreide tas zal worden omdat ik hoop geen drinken enz nodig te hebben. En anders is dat zo gepakt..
     
  15. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Stop er ook wat te eten in @Boedah ! Wij hebben zon 18u doorgebracht daar :rolleyes:
    Ik denk dat @JG1986 ook nog niks klaar heeft staan :D
     
    JG1986 vindt dit leuk.
  16. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Ooh op die manier! Ik heb er ook nooit eten enzo in gehad, maar dat heb je er inderdaad altijd nog zo ingegooid. :D
     
  17. JG1986

    JG1986 Bekend lid

    10 apr 2017
    652
    243
    43
    Jeetje wat zijn jullie actief vandaag ;)
    Leuk jullie reacties op de namen! Ik word ook steeds blijer van t idee dat we beiden ergens enthousiast over zijn!
    Oooh die kleertjes gaan jullie nog minstens 1 keer wassen voor de baby er is haha, en als de baby er dan is dan vindt je ze teveel naar wasmiddel ruiken :roflmao: Man wat vond ik her vreselijk toen dat mijn baby niet naar baby rook maar naar wasmiddel, of nog erger, naar iemand anders' parfum!
    Ik heb idd ook nog niks klaarstaan, maar voor mezelf gaat er sowieso een paar dikke sokken in de tas, als ik anderen mag geloven die in de winter zijn bevallen krijg je heel snel hele koude voeten. Voor de baby zou ik iig 2 mutsjes doen, als je baby nog erg vies is kun je t mutsje de volgende dag verschonen. In de maxi cosi idd een dikke voetenzak en voor t geval van erge (vries) kou een extra deken. Baby in lange mouwen romper, vestje, broekje, sokjes, slofjes. Dochterlief moest tijdens een hittegolf al mega dik ingepakt, deze beeb zal nu wel t dubbele aan moeten.
    En je kunt beter teveel meenemen dan te weinig! Ohja ook nog voor jezelf; fixatiebroekjes! Dat zijn die sexy netbroekjes :D Echt waar, de eerste week/2 weken zweer je erbij! Ik kan via m'n werk bestellen, maar volgens mij kun je ze ook gewoon bij de apotheek halen. Kosten bijna niks geloof ik. En ik ga denk ik ook incontinentie materiaal bestellen, want er kan geen kraamverband op tegen die van t ziekenhuis, maar die kun je dan weer nergens kopen.
     
  18. Nic82

    Nic82 Actief lid

    13 sep 2015
    237
    70
    28
    NULL
    NULL
    Tjee wat zijn jullie allemaal goed bzig met vluchttassen e.d. Hier staat nog niks klaar wat dat betreft. Het grote spul is klaar, kast, commode, wieg, kinderwagen en voldoende kleertjes voor eerst. Het meeste gewassen en wel in de kast. O ja en..... gestreken. Doe ik anders nooit maar omdat eesrte keernis een uitzondering gemaakt hahaha. Ligt zo lekker in de kast (autist)

    Verdere spullen moeten allemaal nog. Dus ook dekentjes e.d. Maar ja dan sta ik met een arm vol spullen in de prenatal en dan denk ik ach kan nog wel en leg ik alles weer terug. Het blijft zo onwerkelijk!!

    Pretty kitty, hoe os het met je suiker afgelopen? Of heb ik er overheen gelezen. Hier afgelopev vrijdag geprikt en helaas vandag uitslag gehad. Zwangerschapssuiker. Volgende week dinsdag naar gyn en dietist en dan hoor ik het wel.... was net bovem de norm dus maak me totaal niet druk!!

    A.s. woensdag naar de vk dus week vol afspraken. En die week erna op woensdag een 3 d echo. Ben heel benieuwd. Die van jou was mooi boedah!!

    Vamdaag voor de tweede keer zwamgersschapszwemmen gedaan in combinatie met een cursus. Vooral het zwemmen vind ik erg leuk.
     
  19. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    @Nic82 ik moet nog! Ik "mocht" pas vanaf week 27.

    Ik zie er zo VRESELIJK TEGEN OP! En dan heb ik het alleen over het drankje, serieus ik overdrijf niet ik kan niet eens 1/4 van een paracetamol doorslikken. (Want vies en begin ik te overgeven) dus ik vind het echt walgelijk dat ik moet. Alleen dat drankje, de rest vind ik niet erg. Weet nu al dat ik hem echt geen 2 uur kan binnen houden.

    Maar goed, ik ga het wel doen! En als het mislukt, dan is het jammer. (Dan vraag ik wel of een dagcurve bijvoorbeeld voldoende is als vervanging)


    Wel balen zeg dat jij dus zwangerschapsuiker hebt. Ja precies, grote kans dat je het gewoon met een beetje op je eten en drinken letten onder controle kan houden.

    Binnekort komen de mama mazzeldagen, dus dan kun je ook alles bestellen wat je nog nodig hebt voor de baby. (Scheelt meestal ook weer wat geld)

    Ik koop me rot juist. Haha, heb wel allemaal leuke kleertjes in zijn kast hangen.

    Dit wordt zijn eerste pakje!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Lies1611 vindt dit leuk.
  20. Monet

    Monet Bekend lid

    13 nov 2012
    586
    225
    43
    Wat gaan jullie snel hier met schrijven! Moeilijk bij te houden haha

    Hier druk weekend gehad.. dochter werd vrijdag 3, mocht uitdelen op de psz.. in de middag visite en zaterdag hele dag! Was de rest van het weekend gesloopt maar het was geslaagd en ze heeft genoten, daar gaat het om

    Wil deze week de accessoires kopen voor het kamertje zodat die volgende week wel in grote lijnen klaar is.. dan de kast en de commode ff indelen en kijken op de uitzetlijsten of ik nog dingen moet aanschaffen... meeste heb ik nog wel maar toch even checken.. ga denk ik in week 37 alles wassen of misschien een weekje eerder, zoiets...

    Verder zijn we nog steeds niet uit over de naam en daar baal ik echt van!!
     

Deel Deze Pagina