1 t/m 15 juli 2018 deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Gootje1988, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb er wat meer moeite mee. Ik ben in 45 min van 5cm naar 10 gegaan en snapte mijn persdrang niet. Want dat mag pas bij 10cm en dat heb ik echt nog niet, dacht ik. Ik kon de weeën niet bij blijven, voordat de pijn weg was kwam de volgende al. Puffen lukte ook niet zoals ik bedacht had, maar gelukkig kreeg mijn vent mij rustig en hielp goed mee. Vorige bevalling was ook vlot, maar niet in dit tempo
     
  2. Wensmamma

    Wensmamma Fanatiek lid

    4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @caatje87 gefeliciteerd met je dochter. Wel heftig t bloedverlies, maar gelukkig mocht je thuis blijven.

    @Diazz we gaan naar de Ardeche. Een huisje op een terrein die wordt gerund door Nederlanders. Wel zo makkelijk.
     
  3. josjo

    josjo Fanatiek lid

    6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Gefeliciteerd met J.asmine, leuke naam!

    Ik heb zo’n beetje hetzelfde gehad, om 12.00 vijf cm en om 12.30 al die druk bovenin de buik en om 12.50 was ze er. Best heftig idd met die wee op wee die maar niet wegzakken maar gelukkig wel redelijk kort. Als je dat een aantal uren achter elkaar zou hebben was t niet te doen... fijn dat je wel geniet! Sterkte met kolven er bij de komende dagen, is idd pittig... bijvoeden met kv is geen optie?
     
    caatje87 vindt dit leuk.
  4. josjo

    josjo Fanatiek lid

    6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Wij gaan over twee weken ook op vakantie. We gaan naar zuid Frankrijk. Hebben een Römer safe sleeper zodat uk liggend kan reizen. En dan natuurlijk nog in twee dagen heen en twee terug hoor, anders is het niet te doen. Eerste dag stoppen we rond 14-15 uur en kunnen de kids lekker in het zwembad plonsen. Heb er zin in!
     
    Diazz vindt dit leuk.
  5. Wensmamma

    Wensmamma Fanatiek lid

    4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ooh handig dat ding. Wij moeten dus om de 2 uur stoppen. Dus 1e dag is t 6 uur rijden, 2e dag 5 uur. Maar we trekken er de hele dag voor uit. Kunnen we ook ergens lunchen.

    Ik ben vanaf zondagavond dus weer alleeen. Vind het erg spannend. Overdag niet, maar 's avonds wel. Als ze zo erg aan het huilen is. Ik weet dat ik het ook trok met zoon dat scheelt ;)
    Ook denk ik weer vaker terug aan de longembolie die ik heb gehad na de vorige bevalling. Ik weet dat t praktisch onmogelijk is dat ik dat nu weer krijg, maar zeg dat maar eens tegen mijn gevoel. Ik zal blij zijn als de 4 weken voorbij zijn.
     
  6. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Heerlijk! Wij kunnen maar niet kiezen waar we heen willen. Het is ook maar een paar dagen, en wil niet te ver weg. Wel echt zin om er een paar dagen tussenuit te gaan.
    In Oktober gaan we wel 2 weken, maar dat is nog zo ver weg.
     
  7. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Gefeliciteerd!
     
  8. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Hier ook een hele snelle bevalling. Een weeënstorm van 45 minuten en toen was ze er. Geen last van gehad, wel van die verotte naweeën.
     
  9. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Thnx voor alle felicitaties

    @josjo beide is ingezet. Zowel kolven als bijvoeding. Vannacht al een heel ander meisje.
     
    josjo vindt dit leuk.
  10. TineVias

    TineVias Actief lid

    10 jan 2018
    174
    181
    43
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd allemaal!! Wouw! Hier gaat het snel? Haha!! Nu gaat de tijd ook wel erg snel voorbij..
    Maandag is Luka alweer 3 weken!
    Maar iedereen is aan het genieten of toch bijna aan het genieten!
    Ik moet zeggen dat ik het wel erg fijn vond om met jullie te babbelen.. wat is de tijd ontzettend snel gegaan!!
     
    caatje87 en Diazz vinden dit leuk.
  11. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Gefeliciteerd! Mooie naam en inderdaad snel bevallen zeg. Ik ging van 4 naar 10 cm in 1,5 uur. Ik had ook mede door de morfine niet door dat ik persdrang had. Gelukkig was de verpleegkundige alert anders had ze in de wc gelegen. :roflmao: hoefde maar 4 keer te persen. ik vind het wel jammer dat alles wat waziger is door de morfine maar het heeft wel goed geholpen.

    Hier de krampjes wat meer onder controle maar blijft zielig vind ik. Maar ze groeit goed, nog 10 gram van haar geboorte gewicht en vandaag eventjes naar buiten. Heerlijk!
     
    caatje87 en urfebe vinden dit leuk.
  12. urfebe

    urfebe Fanatiek lid

    25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd caatje! Hier ging het ook snel, vanaf de actieve fase 3uur. Tot die tijd wel wat rommelig al anderhalve dag.
    Vooral het persen stond ik van te kijkrn: 1 mjnuut hahaha. Ik dscht altijd dat meiden die zeiden dat ze maar 1 mjnuut hoefden te persen overdreven. Maar 't kan dus echt haha.

    R.avi is alweer 4 weken vandaag. Onvoorstelbaar.
    De nachten zijn wel wat onrustig de laatste dagen. Overdag is ie heerlijk ontspannen en rustig, maar 's nachts huilt ie veel of is ie onrustig. Jopelijk gaat dat gauw weer over.
     
    caatje87 vindt dit leuk.
  13. urfebe

    urfebe Fanatiek lid

    25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Heerlijk geniet van jullie wandeling mamaloe!
     
  14. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Haha dank je wel, is denk ik maar 100 meter hoor maar dan ben ik igv even uit huis geweest. Haha jou zoontje is 4 weken en mijn dochter 4 dagen.
     
    urfebe vindt dit leuk.
  15. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    De uitdrijving kan inderdaad heel snel gaan. Hier officieel maar een minuut, maar het ging nog sneller.
    Heeft R last van krampen s’nachts? Je hoort wel vaker dat krampjes vaker voorkomen in de avond en nacht.
     
    urfebe vindt dit leuk.
  16. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Zijn er nu nog dames die nog niet zijn bevallen?
    Ik vond het ook fijn om met jullie te kletsen:)
    Vanmorgen zijn wij met het hele gezin naar het dorp geweest. Wat een happening zeg. 3 kids in de kleren, tussen de voedingen door.... Ik heb het vreselijk onderschat denk ik;)
     
    TineVias vindt dit leuk.
  17. Diddeltje

    Diddeltje Bekend lid

    16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    @caatje87 Gefeliciteerd! Hier gaan we pas in december midweekje weg. Eerder ging helaas niet lukken. Mijn borstvoeding gaat redelijk. Ons ventje groeit goed maar oh wat doet aanleggen zeer en ook voeden is nog niet super fijn. Hierdoor geniet ik minder en wil zo graag genieten. Maar heb nu momenten oké over 3 uur voeden. Hoop dat tegen die tijd mijn tepels minder pijn doet. Ik heb al tips gekregen maar wil denk toch lactatiekundige mee laten kijken. Maandag moet mijn vriend weer aan het werk, vind wel spannend ook dat ik nog aan herstellen ben van keizersnede. Maar we gaan het redden.
    Even mijzelf herpakken.

    Fijn dat jullie aan genieten zijn! Dames. Bij zijn er zeker momenten hoor, maar het is gewoon grote verandering waar ik aan moet wennen.

    Foto van ons kereltje, vrijdag ben ik voor eerst alleen klein blokje om gewandeld.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    TineVias, urfebe en caatje87 vinden dit leuk.
  18. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Pff kan echt een ellende zijn he die borstvoeding. Ik ben al gestopt. Had mezelf voorgenomen om het te proberen maar als het niet goed zou gaan dan niet weer alles uit de kast te gaan halen. Het deed weer vreselijk pijn de hele voeding lang dus was de keuze hier toch snel gemaakt. Ze krijgt nu nog wel bv maar dan via de fles en aangevuld met kv.
    Wel lekker dat je al een stukje hebt gelopen na je ks, kan lang niet iedereen zo snel toch?
     
  19. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Thnx allemaal.

    @mamaloe250 heerlijk wandeling maken. Heb ik ook veel zin in. Nog even geduld. Zoveel kunnen mijn heup.nog niet hebben. Wel vanavond beneden gegeten.

    Kletsen hier, ja achteraf is het voorbij gevlogen de tijd. Super ook om ieders ervaringen en verhalen te horen. Daarnaast je eigen zorgen te kunnen delen.

    Mw is vanmorgen gewogen en mw is ruim 125gram aangekomen in 1 dag tijd. Dus heerlijk. Nog zo'n dag en het komt goed. Stuwing komt op gang. Net gekolfd en na voeding 1 borst had ik 30 cc gekolfd. Super trots hier. Tepels blijven wonderbaarlijk goed, gelukkig. Toeschieten doet links meer pijn dan rechts. Herkennen anderen hier verschil tussen?
     
  20. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Gefeliciteerd! Leuke naam !
     
    caatje87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina