1 t/m 15 maart 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Pastasaus, 11 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pastasaus

    Pastasaus Actief lid

    11 sep 2016
    253
    143
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Ik bijt de spits af ;).

    Zullen we hier verder kletsen dames?
     
  2. Lies2012

    Lies2012 Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Goed idee!

    Hoi :)..

    Over de vraag van de wipper: ja, het werkt goed. Hij gaat ook automatisch uit als ze rustig ligt en weer aan als ze beweegt.
    Maar moet zeggen dat ze over het algemeen wel iets rustiger is geworden.. ze ligt nu ook te slapen in het ledikantje, dat is vandaag voor het eerst dat ze dat goed vindt. Die 6 weken grens voorbij he, dan merk je toch wel vaak een verschil.
    Alleen de nachten zijn weer iets minder... maar hee.. je kan niet alles hebben ;).

    Ze was nog wel bijna opgenomen in het ziekenhuis afgelopen week. Ze hoest al paar dagen heel erg en maandag kreeg ze koorts. Dus dinsdagochtend naar de huisarts en die maakte zich toch wel zorgen.. Baby's en temp boven de 38 graden is zorgelijk. maar ze dronk verder goed, wel minder en spuugt veel, maar goede slasluiers en alert.. dus afspraak voor woensdagochtend en als ze dan nog koorts zou hebben dan zouden we door verwezen worden naar het ziekenhuis voor observatie.
    Gelukkig zakte dinsdag op woensdagnacht de koorts :).
    Ze hoest nog wel steeds heel erg en spuugt veel drinken uit door het hoesten, erg sneu.

    Dinsdag moeten we sowieso naar het ziekenhuis want dan kijken ze weer naar haar hartruisje..
     
  3. Lies2012

    Lies2012 Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Officieel mag ik hier helemaal niet zijn, haha!
    Februari mama ;).
     
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Wat lijkt me dat eng Lies!
    Ik vond de 38 graden koorts na de prikjes al erg. Je merkt toch dat het heel wat is voor zo'n klein lijfje.
    Had ze gewoon een griepje of virusje te pakken?

    Hier een mannetje gehad die compleetvan de kaart was na zijn prikjes.
    Dag van de prikjes koorts en veel slapen, dag erna geen koorts meer, maar veel huilen en de dag daarna een hele avond krijsen gewoon. Wel goede nachten gehad.
    Sinds vandaag is hij weer een beetje de oude, maar zie nu al op tegen volgende maand. Niet voor mezelf, maar voor mijn kleine mannetje.
    Het is zo'n vrolijk ventje verder...hij lacht heel en 'praat' tegen zijn knuffeltjes en opeens was het alleen maar schreeuwen.
     
  5. Lies2012

    Lies2012 Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Ik ben heel lang niet geweest, maar zie dat het niet zo druk is hier ;) haha. Nieuwe site, kon dit topic helemaal niet vinden!
     
  6. Miesy

    Miesy Bekend lid

    22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden kennen jullie mij nog? Heeeeel lang geleden hier geweest. Zag bij andere topic dat we naar hier zijn verplaatst.

    Ik ben 5 weken te vroeg bevallen van een zoontje. Ik zou eigenlijk met 38 weken ingeleid qorden ivm zwangerschapsdiabetes. Helaas kreeg ik met 33 weken een hele hoge bloeddruk en met 34 weken zwangerschapsvergiftiging. Werd toen gelijk opgenomen. Dat was 30 januari. Dag nadat ik werd opgenomen ben ik helemaal kwijt. Weet dat mn ouders nog geweest zijn savonds. Mn vriend kon gelukkig van boord komen toen de vk in t zkh hem belde dat ie moest komen. Schip was al gestart om weg te varen voor een paar dagen.

    Woensdag 1 feb waren mn bloeduitslagen zo slecht dat ze besloten dat ik gelijk moest gaan bevallen. Had van mezelf al 2 cm ontsluiting dus mn vliezen konden ze gelijk breken na de ruggeprik (kreeg ik gelijk).

    De katheter deed ermorn zeer ook tijdens de weeen. Hielp niet toen ze er een andere in deden. Kleine man was een sterrekijker en ik kreeg een knip en hij moest met vacuumpomp worden gehaald. Op 2 feb om 02.34 is hij geboren. Hij huilde niet en moest gelijk mee voor onderzoeken. Heb hem nog een kus kunnen geven toen hij naar de neonatale afdeling ging. We hebben samen nog 2.5 week in t zkh gelegen. Hij in couveuse en daarna warmtewiegje en grwoon wiegje. Door de magnesium die ik heb gehad tijdens bevalling was mn zoontje ook soort van flauwgevallen daarna. Was erg moeilijk om te zien. Ik moest blijven ivm bloeddruk die ze njet naar beneden kregen (123 onderdruk). En 2 bloedzakken gehad.

    Nu gaat alles gelukkig een stuk beter. Merk nog wel wat van die vergiftiging maar met mn zoontje gaat alles goed!

    Sorry voor mm hele lange verhaal. Is in korte lijnen uitgelegd nog haha
     

Deel Deze Pagina