1 t/m 15 november 2017 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Scarlett1985, 24 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Daar zou ik ook niet naar durven kijken hoor! Veel te eng. Ik zou in paniek geraken. Zowieso zijn er weinig kindjes die normaal ontwikkelen als ze op 24 weken geboren worden. 30 weken is al wat veiliger. Ik ben op 30 augustus 30 weken. Zo kan ik dat goed onthouden.
     
  2. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Er zullen vast mannen geweest zijn die dat wel gewoon gedaan hebben haha. Ik moest er om lachen hoe dat in dat boek stond.

    Ik heb wat over die discussie gelezen in het nieuws, ik denk dat ik t niet wil kijken. Ik weet dat er risico's in ontwikkeling zijn bij vroeggeboorte, maar het wel of niet helpen van die kinderen zal een ethisch dilemma blijven. Brr.
     
  3. Zwitsal

    Zwitsal Bekend lid

    19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Wij laten de kamer in elkaar zetten, da's beter voor onze relatie haha.
     
    DangerBlonde vindt dit leuk.
  4. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Net controle bij de vk gehad, alles in orde met baby :thumup:
    Moet wel volgende week gaan starten met fysiotherapie voor mijn rug en bekken. Werken is vanaf nu helemaal uit den boze, tenzij rustig vanaf de bank met de laptop enkele uurtjes per week.
    Meisje ligt nog steeds heel graag in stuit, we hopen dat ze nog gaat draaien de komende weken. Anders ziekenhuis aversie poging te gaan over aantal weken. En als dat niet helpt waarschijnlijk keizersnede. Maar het kan nog alle kanten op. Ze gaat me met 37 weken wel strippen als het allemaal goed gaat en ze ligt goed om, en anders word ik met 38 weken ingeleid waarschijnlijk. Ze gaat me niet laten door lopen tot 42 weken zei ze (godzijdank) want dat kan mama's lichaam niet aan. Voel me opgelucht dat ik daar serieus in wordt genomen. En moet vanaf nu om de 2 weken op controle komen ivm de harde buiken.
     
  5. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.462
    3.448
    113
    Fijn dat alles weer goed was en dat ze je niet laten lopen tot 42 weken.

    Onze jongste heeft ook in stuit gelegen, in ieder geval vanaf 27 weken (misschien al eerder) tot 33 weken.
     
  6. Samila

    Samila Actief lid

    25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Altijd fijn om goed nieuws te horen.

    Ik zit nu bij de diabetesverpleegkundige in de wachtkamer. Ben net bij de diëtiste geweest.
    Waarschijnlijk vanaf maandag insuline gaan spuiten aangezien mijn glucosewaarden te hoog zijn. Ondanks het dieet dat ik sinds mijn vorige zwangerschap heb aangehouden.
    Moet ook mijn vitamine D laten bepalen.
    Ik word weer eens helemaal opgelapt:rolleyes:
     
  7. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Elsa86 en daarna is ze toch nog gedraaid? Ik heb nog hoop haha het is nog vroeg. Wil echt geen keizersnede behalve als het echt moet. Zou zelfs een stuitbevalling proberen als het kan en mag.

    @Samila hopelijk voel je je daardoor weer snel een beetje mens!
     
  8. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.462
    3.448
    113
    @DangerBlonde ja, met 33 weken was ze gedraaid. Ze hebben nog zoveel ruimte. Die van mij ligt momenteel dwars.

    Mijn moeder verteld regelmatig dat ik 2 weken voor geboorte in stuit lag, week later lag ik goed en toen ik geboren werd lag ik dwars:p
     
  9. Samila

    Samila Actief lid

    25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    @DangerBlonde ja gaat wel goed komen.

    Is het nu niet een beetje vroeg om al over een stuitligging te praten? Ze draaien de komende weken nog alle kanten op.
     
  10. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Samila ja, het is nog te vroeg om er een uitspraak over te kunnen doen. Het kan ook nog alle kanten op gelukkig. Maar ze heeft al die tijd tot nu toe voornamelijk lekker met haar hoofd naar boven richting mijn rug gelegen en dat doet ze nog steeds, viel ons op.
     
  11. Samila

    Samila Actief lid

    25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje lag de hele zwangerschap dwars. Op het laatste moment is hij definitief gedraaid
     
  12. baboon

    baboon Lid

    21 jul 2017
    81
    16
    8
    Vrouw
    Hi allemaal,

    ik meld me een beetje laat, maar ik ontdek dit forum net pas. Leuk, een wat actiever forum! Mijn vriend en ik verwachten 2 november ons eerste kindje, een meisje. Tweede zwangerschap, eerste eindigde in een miskraam na ruim 11 weken. Nu de 25 weken al gepasseerd en alles lijkt goed te gaan :) Voel de kleine inmiddels regelmatig bewegen en dat stelt me wel gerust. Een enkele keer zie je haar zelfs aan de buitenkant bewegen. Dan golft mijn hele buik op en neer. Zo'n bizar gezicht!

    Als ik jullie verhalen zo lees, heb ik tot nu toe mazzel met mijn zwangerschap. Ik loop op m'n werk zo'n 20 km per dag, 5 dagen per week, en dat hou ik nog goed vol. Daarnaast loop ik elke dag nog een kilometer of 5 met mijn honden. Buik begint wel steeds meer in de weg te zitten, met name met bukken enzo. Zitten is ook steeds minder prettig, voel dan een bepaalde druk op mijn borst. Verder last van kleinere (maar wel vervelende) klachten zoals een vol gevoel, maar wel honger, vaak last van brandend maagzuur, mijn darmen zijn erg van streek (diarree of obstipatie, zit niks tussenin) en onrustige benen. Slaap ook slecht.

    Misschien een rare vraag, maar is een harde buik iets wat je sowieso herkent als je het hebt? Ik heb namelijk geen idee hoe dat voelt en weet dus eigenlijk ook niet of ik er last van heb.
     
  13. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.462
    3.448
    113
    Welkom @baboon

    Ik heb harde buiken nooit herkend als harde buiken. Kwam er bij mijn 2e zwangerschap na een CTG bij 39+3 pas achter wat het was.
     
  14. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Knap dat je nog zoveel kunt, geniet er van zo lang het kan. Ik zou willen dat ik het nog mocht en kon haha ;)
    Voor mij is het ook mijn eerste zwangerschap, ik voel mijn harde buiken wel heel duidelijk. In het begin wat minder, maar nu zijn ze soms erg ongemakkelijk en licht pijnlijk.
    Het voelt alsof je baarmoeder hard samen trekt,en dan als een hele harde bal. Als je dat hebt dan voel je ook van buitenaf dat ie erg hard aanvoelt, je kunt hem niet meer indrukken voor een paar seconden tot een minuut ongeveer. Daarna wordt het weer zacht. Ik voel het met name op mijn blaas drukken als het gebeurt, alsof je een volle blaas hebt en dan in je buik geduwd wordt.
    Normaal gesproken komen die harde buiken pas wat later in de zwangerschap, dat je ze echt voelt. Bij mij waren ze te vroeg.
     
  15. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dan denk ik dat ik soms ook al wel eens een harde buik gehad heb hoor. Twee keer per dag eventjes ofzo. Vooral als mijn buik echt volgegeten is of mijn blaas volzit. Zal maar zoveel mogelijk rusten. Eind augustus 30 weken zwanger. Vanaf dan kort het snel af. Van mij mocht het echt al wel oktober zijn hoor.
     
  16. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Gisteren is ons kamertje gekomen en in elkaar lagen zetten.

    Nu heb ik tot m'n verbazing een bedje van 70 x 140. Ik dacht dat het een normaal ledikantje zou zijn die je later kunt verbouwen naar een juniorbed. Is dit bed niet te groot voor onze kleine meid straks of kan dit geen kwaad?
     
  17. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Dat is wel groter dan normaal! Maar kwaad kan het niet. Je kan haar sowieso tegen het voeteneind aan leggen, als je een dekentje gebruikt (moet je maar eens googelen waarom en hoe). Heb je alleen een stukje bed over. Groeit ze wel in :p

    @LenaMill van mij mag het ook al oktober zijn haha. Vind het lichamelijk steeds zwaarder worden. Harde buiken kunnen geen kwaad zei Mn vk gisteren tenzij het er meerdere in een uur zijn. Ik heb er soms
    3, soms 6 en soms 20 per dag.
     
    Miesjella vindt dit leuk.
  18. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik heb de laatste tijd weinig puf gehad om te schrijven. Er gebeurd nogal veel in mijn leven op het moment en zit er een beetje doorheen!

    Met de baby gaat alles gelukkig goed. Ik voel me ook nog steeds heel goed (op een longinfectie na vorige week). Merk wel dat ik af en toe mezelf wat voorbij loop. Vandaag zijn we een dagje wezen winkelen. Nu gesloopt! Moe, druk op mijn buik, last van mijn bekken/ benen en rugpijn!
     
  19. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Hey meiden!

    Herkennen jullie menstruatieachtige krampen?

    Hier ook onwijs druk, nu zijn we bezig met de kamer van onze dochter, verven, nieuwe meubels etc!
     
  20. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Oei, niet zo fijn. Toch goed blijven focussen op jullie kleintje. Dat is het allerbelangrijkste. Alles komt goed! Xxx
     

Deel Deze Pagina