1 t/m 15 november 2017 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Scarlett1985, 24 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikkie32

    Mikkie32 Bekend lid

    18 okt 2016
    804
    62
    28
    Ja idd!!! Zal wel indalen zijn idd. Vrijdag laat ik er naar kijken.
     
  2. Katin87

    Katin87 Fanatiek lid

    20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Hoi, even een kleine update van mijn zwangerschap. Ik heb vanochtend de verloskundige gebeld, omdat ik de laatste dagen constant harde buiken heb en het kindje vrijwel niet voel bewegen. Zij is langsgeweest en heeft naar hartje geluisterd en inwendig onderzoek gedaan. Hartje klonk goed, maar mijn baarmoedermond is al verweekt en staat ook open. Dat hoort eigenlijk nog niet bij 33 weken. Ik ben doorgestuurd naar het ziekenhuis, hier heb ik aan de ctg gelegen en een echo gehad. Ctg was goed, hartslag van de kleine was prima. Groei van kindje was ook goed volgens de echo. Ik heb alleen wel (te) weinig vruchtwater. Daarom wil de gynaecoloog mij verder goed in de gaten houden. Volgende week weer ctg en echo. Voorlopig val ik dus onder de zorg van de gynaecoloog.
     
  3. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dat is goed Katin. Laat je maar goed opvolgen. Mijn nicht heeft nog een maand rondgelopen met opening. Dus het wil niet perse zeggen dat je kindje er heel snel en dus veel te vroeg zal zijn. Komt het toch al, dan gaat alles hoogstwaarschijnlijk goed gaan hoor. Wij zijn de gevaarlijke periode voorbij.
     
  4. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Katin wat naar om te horen. Goed dat ze je goed in de gaten houden.
     
  5. elita

    elita Bekend lid

    25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
  6. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wat is er met onze banners gebeurd? Kunnen jullie die nog zien? Ik zie niemand haar banner nog.
     
  7. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Vandaag zijn alle banners terug:thumup:
     
  8. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Sterkte @Katin87 ! (Zie ook andere topic)

    Hier vanmorgen weer controle gehad. Ben echt aan het aftellen nu. Vind het zwaar worden. Baby ligt al met het hoofdje vast diep ingedaald in het bekken, vandaar ook dat ik me zo niet lekker voelde de laatste weken. Hoop dat ze nog even blijft zitten tot minimaal 37 weken. Tot nu toe geen reden tot paniek. Iets meer vruchtwater dan gemiddeld maar niks geks. Nog 2x om de 2 weken op controle en dan iedere week vanaf de 36 weken.
     
  9. baboon

    baboon Lid

    21 jul 2017
    81
    16
    8
    Vrouw
    Wat heftig, @Katin87. Sterkte! Wel fijn dat ze je nu extra in de gaten houden.

    Ik heb dinsdag controle gehad en alles was weer goed. Baarmoeder in cm precies wat het moest zijn, hartje goed, bloeddruk goed. Bevalplan besproken. Ook gevraagd naar groeiecho's, maar dat doen ze hier alleen als er reden voor is (bijv. omdat ze twijfelen of het goed groeit omdat ze het slecht kunnen voelen (vaak bij veel overgewicht) of als het bij voelen achter lijkt te blijven in groei). Ik krijg met ongeveer 36 weken nog wel een liggingsecho. Ze lag bij de controle trouwens niet meer in stuit, hopelijk blijft dat zo.

    M'n buik wordt steeds oncomfortabeler, maar dat zal er wel bij horen. Ik vind dat er ook veel verschil zit in bewegingen. Voel haar gelukkig nog wel regelmatig, werkt toch geruststellend. Gisteren had ik een heel raar trillerig/bibberig gevoel in m'n onderbuik, alsof de baby lag te trillen. Zo'n zelfde trilling als je ook bij je ooglid kunt hebben. Het voelt echt anders dan de hik (dit gaat veel sneller). Komt dat een van jullie bekend voor?
     
  10. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Klinkt goed allemaal! Jammer dat je geen echo meer krijgt he. Ik moet zeggen dat er nu ook eigenlijk bijna niks meer te zien was bij mij. Een handje, een voetje, hoofd lag al te diep om nog goed op de echo te kunnen krijgen. Dat trillerige herken ik niet, lijkt me een gek gevoel. Oncomfortabel absoluut. Bewegingen veranderen ook wel nu denk ik, er is niet meer veel ruimte voor de beeb om te zwemmen. Veel schuiven wel haha!
     
  11. Mikkie32

    Mikkie32 Bekend lid

    18 okt 2016
    804
    62
    28
    ik herken het wel. Heb dat ook een paar keer gehad en ook nagevraagd bij de gyn. Ze horen het vaker maar het is nog steeds niet echt duidelijk wat er dan gebeurd maar het is zeker de kleine. Onschuldig in ieder geval :)
     
  12. baboon

    baboon Lid

    21 jul 2017
    81
    16
    8
    Vrouw
    Dank je voor je reactie! Toch fijn om te horen dat iemand het herkent en dat het onschuldig is. Vond het zo'n raar gevoel, haha.

    @DangerBlonde Ja, heel jammer. Ik begreep al van de vk dat er inderdaad steeds minder te zien is, maar een meting lijkt me wel prettig (of kan dat dan ook niet meer zo goed?). Nouja... Nog eventjes wachten en we kunnen onze baby in het echt bewonderen ;)
     
  13. marloesje24

    marloesje24 Fanatiek lid

    28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Hier nog een echo met 36 weken ivm de ligging en dan niet meer!
    Baby ligt hier ook al diep ingedaald en dat geeft ook soms steken in mijn vagina. Herkenbaar?
     
  14. Mikkie32

    Mikkie32 Bekend lid

    18 okt 2016
    804
    62
    28
    ]]]=
    Jup, hier ook! Ik voel ook dat ze regelmatig de hik heeft helemaal onderin mn buik. Ze ligt al een tijdje met haar hoofd naar beneden en laag dus ik hoop dat het zo blijft!
     
  15. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ook hier herkenbaar!
     
  16. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Arghh vandaag ben ik zooooo klaar met die hele zwangerschap! Ging de tijd maar wat vlugger! :confused:
     
  17. Samila

    Samila Actief lid

    25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Hier nog geen ingedaalde baby. Ze lag gisteren nog dwars. Morgenochtend weer een echo. Ben benieuwd hoe ze dan ligt.

    @DangerBlonde nog even volhouden! We zijn er bijna.

    Pfff...ik werd vanmiddag gebeld door de kraamzorg. Of ze een afspraak voor de intake kan maken op 23 oktober!:eek:
    "Waarom zo laat? Uiterlijk de week erop wordt ik ingeleid als alles goed gaat.
    Zegt ze Jaa....u bent toch pas 12 november uitgerekend? Op welke dag wordt u dan ingeleid?
    Een vaste datum heb ik nog niet. Zal ik waarschijnlijk in week 37 pas horen. Maar kan ook zijn dat ik al in de week van 23 oktober wordt ingeleid. Dan ben ik 37 weken en dan ga ik niet als een idioot nog rondrennen om spullen in huis te halen die eventueel ontbreken. Bovendien heb ik ook nog vragen."

    Dit heb ik nog nooit meegemaakt.:mad: Pfff:mad:
    Kraamzorg is niet eens begonnen of ik heb al klachten.
     
  18. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    @Samila 23 oktober is zeker erg laat. Komen ze nu eerder dan?

    Ik heb vanmiddag zelf maar eens met de kraamzorg gebeld. Voor mijn gevoel zijn ze erg laat met bellen (vorige keren al rond 27 weken), maar ik krijg een telefonische intake. Ze zullen binnenkort wel bellen. Geen idee wat ik me erbij voor moet stellen. Vorige 2 keren zijn ze gewoon hier thuis geweest.
     
  19. Samila

    Samila Actief lid

    25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    @Elsa86 ze gaat nu met haar collega overleggen en ze bellen dan terug. Zat net te denken dat ik dan liever een telefonische intake wil ofzo.
    Snap niet waarom ze zo laat bellen. Op de site staat intake met 32 weken.
     
  20. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ik was laat met aanmelden week of 21 ofzo maar met paar weken al intakegesprek gehad. Even terug gekeken dat was al met 25 weken. Ze heeft niet gekeken naar wat er in huis was. Ik kreeg wel een lijstje met benodigdheden maar ze gaf direct aan dat niet iedereen dit aan kan schaffen ivm financien en dat ze er dan een mouw aan passen. Ze deden dus totaal niet moeilijk.
     

Deel Deze Pagina