1 tem 15 juli 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SHN, 23 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    @Samsoko, thanks! Ik ga me lekker voleten met taart!

    @mamaloe250, dat meen je niet? Belachelijk zeg! Weet je al wat je gaat doen?
     
  2. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Ik herken het zo! ! Ons kindje ligt ook in stuit en ik ben 33+2. Ik kan zelf het hoofdje voelen en dat ligt dus nog steeds bovenin. Ik maakte me daar ook niet naar om totdat de verloskundige mij deze week vroeg na te denken over een keizersnede (ivm schouderdystocie vorige x mag ik geen stuitbevalling doen). Ik had ook zoiets van 'rustig maar, tijd zat ' maar onbewust ben ik er ook heel erg mee bezig :(
     
  3. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Ik heb trouwens vandaag de moxa in huis gekregen voor de stuitligging. Elke avond ff op de kleine teen houden geloof ik. Ik probeer ook maar wat
     
  4. Toutepetite

    Toutepetite Actief lid

    28 okt 2016
    246
    103
    43
    Vrouw
    Wat fijn @Diazz dat jij al alles af hebt. Heb jij misschien een lijstje (van internet geplukt bedoel ik) wat er allemaal in je vluchttas zit? Ik denk dat dat ik toch maar aan de slag ga daarmee. Als je geen lijstje van internet gebruikt, dan zal ik zelf wel iets vinden hoor, je moet het zeker niet beginnen typen voor mij.

    @Babyopkomst Fijn dat je het herkent, haha! Maar jouw verloskundige is er dus ook niet zo relaxed onder...Ik hoop dat onze babies de komende weken vanzelf draaien (en dat de moxa helpt bij jou - moest het wel googlen hoor, had er nog nooit van gehoord).
     
    Diazz vindt dit leuk.
  5. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik heb een hele koffer, haha. Even snel uit mijn hoofd:

    Een lang en wijd t-shirt om in te bevallen.
    Een korte en lange joggingbroek.
    Een schoon t-shirt.
    Een vestje.
    Een schoon setje kleding voor naar huis.
    Schoon ondergoed en een voedingsbh.
    2 paar sokken ( dikke en dunne).
    Slippers om te douchen.
    Mijn sluitband.
    Schoon t-shirt voor mijn man.
    Toilettas met douchespullen, verzorgingspul en borstel.
    Haarelastieken.
    Dextro, blikje drinken voor man en crackers :roflmao:
    Bidon ( om te spoelen na de bevalling, ik kan niks met die kannen)
    Muntje voor de rolstoel ( maar die heb ik nog nooit nodig gehad)
    Lege plastic tas voor de was.

    Ik heb er een briefje opgelegd voor de nog ontbrekende spullen: Electrische tandenborstel, Ipad, Telefoonlader, maxicosi etc.


    Voor de baby 2 setjes kleding ( pakje, rompertje, sokken, vestje en een mutsje)
    Omslagdoek.
    Wij nemen geen speentje of fles oid mee ivm borstvoeding.
     
    Diddeltje en Toutepetite vinden dit leuk.
  6. urfebe

    urfebe Fanatiek lid

    25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Hier is ook nog niks klaar hoor Toutepetite. Ik hoop wel dat volgende week de cosleeper binnen komt, en de week erna komt de grote kamer voor onze dochter en de bevallingsspullen zoals bedverhogers etc binnen. Daarna ga ik twee weekjes op vakantie en dan neem ik wel een vluchtkoffertje mee, maar ik moet ook nog uitzoeken wat erin zit. En ergens in die week voordat ik op vakantie ga, ga ik ook wel wassen.
     
    Toutepetite vindt dit leuk.
  7. Toutepetite

    Toutepetite Actief lid

    28 okt 2016
    246
    103
    43
    Vrouw
    @Diazz dankjwel! Heb je toch getypt voor mij, super lief! Ik denk dat dat ik dit weekend ofzo ermee aan de slag ga. Moet zelfs nog een weekendtas gaan halen (hebben thuis alleen maar van die grote reiskoffers).

    @Samsoko Oooh, jij gaat zelfs nog op vakantie, ik voel me gelijk een stuk beter :) Als onze baby nu zou komen, zou hij ook nog nergens kunnen slapen, we hebben nog geen matrasje (wel een bedje!). Voor je vluchtkoffer: zie lijstje van Diazz!

    Voel me al wat relaxter, dankjewel ladies!
     
    urfebe vindt dit leuk.
  8. Another

    Another Bekend lid

    10 okt 2015
    680
    311
    63
    Lieve @Toutepetite , ben je mal. Je loopt helemaal niet achter. Stel de baby zou al komen, wat heb je dan aan een stoeltje in de auto. Echt niet dat je dan de zelfde middag weer naar huis mag hoor. Tijd zat voor je partner om van alles nog op te halen.

    En die vluchttas. Wat moet daar nou eigenlijk in? Ja een hoop volgens internet. Het enige wat ik nodig had toen de geboorte in het ziekenhuis was, was een setje kleren voor de baby en kleding voor mij. Nou. Leuk die tas met rotzooi die je voor niks hebt meegesleept. Mocht je toch een klas klaar willen hebben staan, joh, zoek je van t weekend toch een lijstje op. Zo gepiept.

    Ik heb de nieuwe maxicosi nog niet eens gekocht! Haha. Eigenlijk pas gister voor het eerst voor de baby wezen shoppen.


    Nou en dat draaien zei ik laatst ook al. Sommige babies draaien met 41 weken nog.

    Meid, die chillheid, pak het terug!

    T komt goed. Echt waar. :D
     
    urfebe en Toutepetite vinden dit leuk.
  9. Toutepetite

    Toutepetite Actief lid

    28 okt 2016
    246
    103
    43
    Vrouw
    @Another : dank je, dank je, dank je voor deze woorden!!! Mijn chillheid (haha) komt langzaam maar zeker weer terug.
     
    urfebe en Another vinden dit leuk.
  10. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    @Toutepetite wat dat betreft loop ik ook nog achter hoor ! Ik heb alles op de klossen na wel in huis. Het beddengoed is gewassen maar ligt op een enorme strijkstapel. Babykleren moeten nog. Kamer is klaar maar het wiegje is achter schap vandaan maar moet nog in elkaar gezet worden. Ook de tas nog niet ingepakt. Balen dat je zo nerveus gemaakt wordt. Hopelijk wordt je weer lekker chill.

    @mamaloe250 dat is echt idioot! Zou voor mij ook onacceptabel zijn ! Als je contract stopt, heb je dan wel betaald verlof ?
    Haha ik zal eens gaan googlen. Het klinkt zo behoorlijk idioot. Sorry

    IK HEB VERLOF !!!!
     
    caatje87 en urfebe vinden dit leuk.
  11. Another

    Another Bekend lid

    10 okt 2015
    680
    311
    63
    Haha @Babyopkomst, ik heb het ook maar even opgezocht. Als ik het jou was zou ik het er alleen niet op doen, maar er naast houden. :roflmao: Nee, moxa, ja, het is een gevalletje baat het niet dan schaadt het niet. Blijkbaar is het wel wetenschappelijk bewezen effectief zo ver ik het nu heb gelezen. Maar het klinkt zoals jij het nu zegt wel echt hilarisch. :roflmao:
     
  12. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Haha ik ga er morgen mee beginnen ik heb geen idee hoe het werkt. Ik dacht dat ik mijn teen erin moest doen maar dat hoeft inderdaad niet. Mijn man keek me ook al aan toen het binnen kwam 'je hebt wát gekocht? ???????? En dat moet helpen? Je bent niet goed wijs'

    Haha maar ik grijp alles aan nu;)
     
    Another en spruitjes vinden dit leuk.
  13. josjo

    josjo Fanatiek lid

    6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    [
    Ik weet ook niet hoe t werkt maar het slagings% schijnt echt hoog te zijn, iets van 75% ofzo heb ik gehoord? Dus hopelijk ook voor jou succesvol! :thumup:
     
  14. josjo

    josjo Fanatiek lid

    6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @Toutepetite ik moet ook nog best veel (ben ook pas 32 weken maar bij mij kwam de vroegste al bij 34, dus dat is over 2 weken al :eek:). Beddengoed, hydrofielen, kleertjes etc moet nog gewassen. Wel heb ik neutral wasmiddel in huis.

    Box, badje etc moet nog van de vliering zolder gehaald en schoongemaakt enzo maar ach n baby die nu wordt geboren heeft nog niet eens een mc nodig. Dar rondrijden met een lege mc heb ik nog nooit gedaan, ze kunnen ook overdrijven hoor!

    Ik had van Mn 1e zwangerschap nog wel een excel (had toen net als diazz zo’n enorme nesteldrang) met tabbladen: to do, to buy, zkh tas, adreslijst, bevallingsplan hahaha. Lijstje maken geeft je wel rust en dan afstrepen wat klaar is:)

    @mamaloe25 wat lekker zo vlak voor je verlof... kan je niet nu ja zeggen en na je verlof in gesprek gaan? Voor die laatste paar weken je niet meer gek laten maken? Zeg je over een paar maanden dat je er dan heel anders in staat?:rolleyes:

    @spruitjes ik wil ook!!!! Nog 7 werkdagen waarvan ik er nog 0 zin heb om te werken :D:D. Lekker genieten meis!!
     
  15. josjo

    josjo Fanatiek lid

    6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Je hebt ook helemaal gelijk hoor! Ik vond bevallen het mooiste wat ik al drie keer hen mogen beleven! Maar het is ook heftig en ik heb ook momenten gehad van lichte paniek als de ene op de andere wee volgde zonder pauze en ik mijn ademhaling even kwijt was. Lang leve de verloskundige op dat moment en al ben ik er 1 van het eigenwijze soort, tijdens de bevalling luister ik als de beste wat ik moet doen :thumup::D. Ik heb er serieus ook zin in, maar soms overvalt t me wel even, onzekerheid ofzo o_O:)
     
  16. josjo

    josjo Fanatiek lid

    6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    En gisteren een mailtje gehad van ouders van nu en daar stond een artikel in over hoe om te gaan met driftbuien van peuters, vond t wel leuk om te lezen en helpt misschien in de supermarkt of in andere situaties :D
     
    urfebe vindt dit leuk.
  17. mamaEl

    mamaEl Fanatiek lid

    4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    @Toutepetite, hier ook nog lang niet klaar! Heb nog niet eens alles in huis, moet alles nog uitzoeken, alles nog wassen, er moet nog een muurtje behangen worden in de babykamer, vluchttas is nog niet ingepakt, maxi-cosi staat nog bij m'n schoonouders.. we hebben nooit van tevoren rondgereden met de maxi-cosi in de auto hoor, beide keren gepakt op het moment dat we naar het ziekenhuis gingen voor de bevalling..
    Ik moet volgende week dinsdag en donderdag nog werken en dan verlof! En ik heb besloten dat ik me de komende week nog even op m'n werk focus en daarna alles ga afmaken voor de baby ;)
     
  18. mamaEl

    mamaEl Fanatiek lid

    4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Wat betreft stuitligging: mijn 2e draaide met 35 weken ineens weer naar stuitligging en met 36 weken lag ze weer goed. Op deze termijn kan dat echt nog makkelijk!
     
  19. Wensmamma

    Wensmamma Fanatiek lid

    4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @Toutepetite hopelijk ben je ondertussen alweer een stuk gerustgesteld. Ik heb ook nog lang niet alles klaar. Van de week maar even een lijstje maken met wat ik nog moet doen en kopen. Dat geeft me altijd veel rust.
    Qua baby spullen al wel bijna alles klaar, maar ik heb last van vreselijke nesteldrang haha.

    Gisteren heel gezellig gehad en heerlijk gegeten. De vorige keer zat ik nog in de misselijke weken en smaakte niets me dus dat nu kunnen inhalen. Daarna afscheid genomen van mijn collega's 'doei tot half oktober'. Straks weer naar huis.
    Was wel dodelijk vermoeiend. Kan door mijn buik niet lang meer rechtop zitten dus mijn buik en down under deden daarna echt pijn met lopen.

    Nu moet ik niets meer, heerlijk idee. Dat het maar een mooie zomer wordt :D
     
    urfebe, josjo, mamaEl en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. mamaEl

    mamaEl Fanatiek lid

    4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Dat het vermoeiend was geloof ik graag @Wensmamma! Maar nu wel heeerlijk verlof!! Lekker gaan genieten van de rust en op je gemakje verder gaan met de voorbereidingen!
     

Deel Deze Pagina