10 weken zwanger en al een maand zeer slecht slapen HELP:(

Discussie in 'Gezondheid' gestart door 1986CHANTAL, 11 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.757
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi meiden,

    Sinds ongeveer 5 weken zwangerschap slaap ik zo tussen de 5 en 3 uur per nacht. Voor mijn zwangerschap ook weleens periodes gehad dat ik heel slecht sliep dit kwam vooral door spanningen en nam ik af en toe Lorazepam om beter te ontspannen en te slapen. Nu ik zwanger ben mag ik dit natuurlijk niet nemen en vraag ik me af of iemand weet wat ik wél kan nemen om dit cirkeltje enigszins te doorbreken.

    Ik voel me er mentaal ook echt niet fijn door en wil zo ontzettend graag een paar nachten goed slapen. Heb ook het gevoel dat dit voor de ontwikkeling van de baby etc beter is.

    Net naar de apotheek geweest en uiteindelijk iets meegekregen wat mocht en ik helemaal blij (valeriaan) Kom ik thuis staat er op het doosje niet gebruiken bij zwangerschap pfff dus ik weer terug:(

    Iemand enig idee wat mij kan helpen?


    Liefs en dank
     
  2. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Wat lastig voor je zeg! Veel middelen worden afgeraden tijdens de zwangerschap.
    Ik weet niet wat je natuurlijk allemaal hebt geprobeerd, maar wellicht dat hier wat tips staan die je kunnen helpen:

    Yoga oefeningen voor het slapen gaan
    Ademhalingsoefeningen voor het slapen gaan
    Rustgevende thee voor het slapen gaan
    Geen tv meer aan een uur voor het slapen gaan
    Geen mobiel op de slaapkamer
    Frisse lucht op de slaapkamer

    Succes, hoop dat het snel beter gaat!
     
  3. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.757
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dank je wel !!
    Deze tips pas ik al toe maar werken helaas niet.

    Ben meer op zoek naar tips betreft pilletjes/druppels etc.

    Fijne zwangerschap!
     
  4. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Ik kan je niet echt helpen met tips maar het is wel herkenbaar. Het ging over met een week of 15 zwangerschap.
     
  5. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    O jee! Wat vind ik dit sneu voor je. Waarom? Been there, done that. Oh nee wacht; ik zit er nog steeds in :(
    Bij mij begon het alleen rond de 15 weken en houdt nog steeds aan. Het begon met 6 uur slaap en is afgedaald naar een uur of 2. Nu verlof en dan tank ik overdag wel bij (tip voor je als dit mogelijk is) maar toen ik nog werkte brak het me weleens op hoor. Wat hielp was echt eruit gaan en wat eten. Niet te zwaar, niet te licht. Ik reageer heel goed op 2 witte boterhammen met ham en een slok cola light. Daarna tegen de rug van m’n man gaan liggen. Slaap ik zo in.
    Ik heb het toentertijd aangegeven bij mijn gyn en zij raadde eerst een warm bad en een paracetamol aan maar dat werkte niet. Was toen ook zo verschrikkelijk heet dus moest niet aan een warm bad denken :p
    Uiteindelijk temazepam gekregen maar ook dat werkte niet. Gelukkig maar misschien want als het wel had gewerkt was het ook weer niet goed geweest denk...
    Temazepam is ook alleen maar een inslaper dus als je wakker wordt omdat je bijv moet plassen is het ook klaar.
    Misschien warme melk?
    Ik voel met je mee! Heel veel sterkte :thumup:
     
  6. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Misschien naar haptonoom en daar echt leren ontspannen middels oefeningen. Zelf aankloten hielp mijn man niks paar keer daar heen en hij kon relaxt worden.

    Verder helpt magnesium badje voor slapen gaan ook nog wel eens. Gebruikte het voor onze dochter. De Tuinen verkoopt wel die kristallen, of zo'n gezondheid winkel
     
  7. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.757
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dank voor je reactie. Ik merk dat ik heel erg in een cirkel kom en als ik wakker lig snachts ik soms geeneens meer moe ben. Zal wel omdat ik er al gewend aan ben. Ben gewoon bang dat het slecht is voor het baby’tje ik heb mijn slaap nu juist heel hard nodig en zit alleen maar te stressen. Misschien toch maar proberen even eruit gaan inderdaad.

    Vrijdag echo en ga het dan maar weer aankaarten.

    Liefs
     
  8. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.757
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Haptonoom is wel een idee dank!
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  9. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Ga er maar gewoon lekker uit. Dan slaap je vast weer eerder in. Van dat draaien in je bed en denken: ik MOET slapen gaat het ook niet lukken. Weet niet of je dat doet hoor, maar dat deed ik :|
    Mijn baby doet het prima op 2 uur slaap per nacht nu :roflmao:
    En praat erover met je vk. Misschien heeft zij nog goede ideeên! Succes!
     
    1986CHANTAL vindt dit leuk.
  10. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.757
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ja dat doe ik zeker dat denken en ik voel me er ook echt gespannen door.

    Zal het volgende week aankaarten bij mijn verloskundige dank je wel
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  11. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Lag je man ook wakker van zijn zwangerschap? :roflmao::roflmao::roflmao:
    Hahahah, sorry flauwe grap.
    Dat van De Tuinen klopt ook inderdaad! :thumup:
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  12. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Hahaha nee niet van zijn zwangerschap, wel van de mijne met complicaties en vroeggeboorte
     
  13. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Nou dat is ook zeker niet leuk!
     

Deel Deze Pagina