*10 x IUI*

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door , 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hallo,

    Denken jullie dat het zin heeft om 10 keer IUI te doen? Je hoort weleens dat het bij sommige mensen pas de 7de keer of de 8ste keer raak is met IUI.

    Wij hebben besloten om 10 keer IUI te doen... Zijn er hier mensen die meer dan 6 pogingen hebben gehad?
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Volgens mij is het wat achterhaald om 10x te proberen maarja....
    Zwanger worden kan je altijd he ;) ook met matig / slecht zaad.
    Zeker proberen dus, in jullie geval :-D
     
  3. Niet meer actief

    Alleen serieuze reacties AUB, je vervuilt mijn TOPIC!
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    De kans is 1 op 10 behandelingen.
    Dus als jullie het willen en kunnen en de dokter vind het nuttig, dan waarom niet?
     
  5. Niet meer actief

    Ja zo denk ik ook hoor Natasja. Ik las ook dat Jippie ( een lid ) 10 keer IUI heeft gedaan en geloof 1 keer IVF en 1 keer ICSI, en die was wel raak.

    Maar ik denk dat het wel zinvol is, vooral de spermascore is uitmuntend..
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik dacht serieus dat ze in de meeste ziekenhuizen nu tot 6x IUI gaan, sorry als mijn info achterhaald is.
    Dat je elke maand met IUI kans maakt lijkt me ook niet gelogen dus elke maand geldt als mooie kans, 10 dus, in jullie geval.
    Het matig tot slechte zaad lossen ze op door IUI te gebruiken...dat lijkt me dus ook niet gelogen.
    Sorry als je twee topics niet uit elkaar kan houden maar volgens mij heb ik niks vervuilends achter gelaten.

    Succes met de start van de IUI, ik hoop dat je er sowieso geen 10 nodig zal hebben!
     
  7. Niet meer actief

    Je 'dacht'.... nee ELMO er zijn ook ziekenhuizen die het meer dan 6 keer doen... :rolleyes: Vooral als er sprake is van 'overklaarbare onvruchtbaarheid' en ook als het zaad van goede kwaliteit is...

    Ik kan prima 2 topic's uit elkaar houden, en voor de rest wil ik er niet veel over kwijt..

    Daaaag ELMO!
     
  8. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Nou, heel veel succes dan Swissa!
    Dat je maar gauw een mooie banner kan gaan uitzoeken!
     
  9. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :rolleyes: nou moe
     
  10. Niet meer actief

    Gatverdamme wat meen je dat zeg, alleen al aan je tekst en je reacties kan ik gewoon lezen dat je het niet meent.

    Jeetje zeg, wat kunnen sommige mensen erg zijn..
     
  11. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ja he...


    Edit:
    Ik wil nog even reageren op je berichtje hiervoor, we typen langs elkaar heen.

    Ik denk echt serieus dat je mijn berichten helemaal verkeerd opvat.
    Ik meen wel degelijk dat ik je een mooie banner wens!
    Als je me een beetje zou kennen en goed zou inschatten zou je daar niet eens aan twijfelen.
    Ik ga dus mijn best niet meer doen om goed over te komen bij je, je begrijpt me totaal verkeerd. Jammer!

    Elmo
     
  12. Niet meer actief

    Laat me niet lachen please... :thumbdown:
     
  13. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hou op please..
    dit gaat nergens over.
     
  14. Shaartje

    Shaartje Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.062
    0
    0
    Tijd voor een slotje denk...
     
  15. catz

    catz Lid

    5 mei 2007
    11
    0
    0

    Ik vind het ook niet z´n leuke opmerking. !
     
  16. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    En een prachtige helderblauwe sterrenhemel....
     
  17. Esser

    Esser Fanatiek lid

    29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    De eerste 3 berichten las ik al met verbazing........maar het wordt alleen maar erger.
    Zo jammer dat dit moet gebeuren! Alle meiden hier in 'vruchtbaarheidsbehandelingen' staan voor iedereen open en geven steun! Ik kan dan ook de reacties van TS ook echt niet begrijpen......
     
  18. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Hoi Swissa,

    Zoals je al gezien had in mijn onderschrift hebben wij inderdaad tien keer IUI gedaan. Omdat bij ons de zaadkwaliteit meer dan voldoende was voor IUI, mochten wij in eerste instantie 6-9 keer. Na ongeveer de 6e of 7e keer hadden wij niet echt veel hoop meer op slagen, dus toen hebben we gevraagd of we alvast op de wachtlijst mochten voor IVF. We hebben toen alle voorbereidende onderzoeken gehad en de intake en we zijn op de wachtlijst gekomen. Omdat de wachtlijst een halfjaar was (en dat tussen elke IVF/ICSI in!) hebben wij besloten om in de tussentijd gewoon door te gaan met IUI. Het is toch elke keer een kans, toch? En anders had het zwanger worden een halfjaar helemaal stil gestaan... Uiteindelijk hebben we in totaal tien keer IUI gedaan, maar helaas niet gelukt. Met de IVF bleek ook waarom: er trad consequent geen bevruchting uit zichzelf op. We hadden daarbij een beetje hulp nodig van ICSI en zie het resultaat!

    Ik denk dat er zeker nog kans is als je vaker dan zes keer IUI doet. Ik ken iemand waarbij het bij de 7e keer raak was. Je hoort het natuurlijk niet vaak, maar dat komt ook doordat weinig mensen vaker dan zes keer IUI doen. Als de artsen het zinvol vinden en jijzelf ziet het nog zitten, waarom niet?

    Heel veel succes & hopelijk heb je niet zoveel IUI's nodig!

    Groetjes,
    Jippie
     
  19. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Elmo heeft altijd het beste met iedereen voor Swissa. Dus ook ik begrijp je reactie niet.
     
  20. dieseltje2

    dieseltje2 Fanatiek lid

    16 okt 2006
    1.578
    0
    0
    dietist
    zuid holland
    Wat een rare reactie van je swissa!
    Jeetje, iedereen leeft op dit forum altijd erg met elkaar mee......
    Pff... Ik snap heel het probleem niet... ze heeft je niets misdaan..... en zeker al je topic niet vervuild....
     

Deel Deze Pagina