Wanneer geen middagslaapje meer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door poema, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer sliep jouw kind niet meer 's middags?

  1. Voor de leeftijd van 2 jaar

  2. Met 2 jaar

  3. Met 2,5 jaar

  4. Met 3 jaar

  5. Ouder dan 3 jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.923
    404
    83
    Vrouw
    Nav mijn 'slaapdrama-topic' - een poll! Ik ben heel benieuwd wanneer het middagslaapje er gemiddeld vanaf gaat...
    En of dit in een keer was of geleidelijk...
     
  2. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Hier ging het geleidelijk. Vanaf haar 2e verjaardag sloeg ze steeds vaker een slaapje over. Daarvoor ook wel af en toe, maar vanaf haar 2e verjaardag sliep ze 's middags vaker niet dan wel. Ik bracht haar wel steeds consequent iedere middag naar haar kamer. Als ze niet wilde slapen, mocht ze lekker spelen. Zo had ze toch even een rustmomentje voor zichzelf. Deze fase heeft ongeveer 2 a 3 maanden geduurd, daarna was het middagslaapje echt over...
     
  3. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Mijn zoon is nu ruim 2,5 en slaapt eigenlijk zelden meer 's middags (maar we proberen het nog wel!). Hij moet van mij wel rusten op zijn kamer (1- 1,5 uur) en dan gaat hij soms wel slapen maar tegenwoordig dus vaker niet dan wel. Het gaat ook meestal wel goed maar sommige dagen denk ik... "OOOOH, had maar een slaapje gedaan!!!"
     
  4. Carla1980

    Carla1980 VIP lid

    16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Dinja(nu 20 maanden)slaat nu al geregeld haar middagdut over..
    Dus hier slaapt ze soms nog wel en soms niet meer 's middags. Ik merk wel dat als ze in de middag heeft geslapen ze 's avonds erg moeilijk in slaap komt. Dus als ik haar 's avonds op0 tijd in bed wil hebben moet ik haar in de middag niet laten slapen!
     
  5. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    mijn zoon is bijna 26 maand en heeft nog maar 1 keer zijn middag slaapje overgeslagen,

    mijn nichtje van ruim 3 slaapt ook in de middag nog,


    mijn mijn nichtje van net 1 slaapt nu al smiddags soms niet meer.
     
  6. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.923
    404
    83
    Vrouw
    het is volgens mij echt heel verschillend... als ik het zo lees...
     
  7. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Mijn zoon heeft tot ruim 3,5 's middags nog geslapen. En soms lang ook.
    Tuurlijk sloeg hij er wel eens wat over naarmate hij ouder werd, maar vaak had hij het ook nog nodig.

    Mijn dochter slaapt nu ook nog 's middags. Merk dat d'r slaapjes wel korter beginnen te worden, maar ik ga er zeker nog even mee door!
     
  8. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Mijn zoontje slaapt nog gemiddeld 2 uur 's middags. Soms 1,5 uur, maar soms ook zelfs 3 uur. De jongste slaapt dan ook meestal, heerlijk :D
     
  9. veertje

    veertje Fanatiek lid

    Vanaf een jaar of 2 sloeg Stijn af en toe een slaapje over en vanaf het 2,5 wou hij af en toe nog wel slapen maar als we dat deden dan sliep hij savonds niet meer dus vanaf toen hebben we hem niet meer op bed gelegt..
     
  10. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Vanaf ongeveer 21 maanden begon ze af en toe in periodes moeilijk te doen met haar middagslaapje. En dan sliep ze wel weer een tijdje goed, meestal ook meteen (ruim) 2 uur.
    Ik heb haar tot ze 2 jaar was wel nog consequent naar bed gebracht. Maar op die leeftijd was t meestal zo'n strijd en meestal viel ze uiteindelijk ook niet meer in slaap, dus toen ben ik dr maar mee gestopt het nog te proberen.
    Wel valt ze nu af en toe nog in slaap in de auto, maar meestal pas in de namiddag. Ik laat haar dan wel gewoon slapen als we thuiskomen, soms slaapt ze dan wel 1,5 uur. En dan leg ik dr 's avonds iets later in bed.

    De positieve kant is dat ze sindsdien 's ochtends wel uitslaapt! Momenteel wordt ze pas rond half 8/8u wakker ipv half 7/7u, heerlijk!
     
  11. Yjc

    Yjc Fanatiek lid

    18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Gelukkig slaapt onze kleine meid (mei '08) nog steeds na de boterham. Natuurlijk slaat ze wel eens een dagje over (zeker als het mij beter uit komt) maar merendeel van de tijd slaapt ze zeker anderhalf uur in de middag.
    Ik hoop dat ze dat voorlopig ook nog blijft doen.

    Als ze niet slaapt dan heeft ze het tegen 5 uur ook echt wel gehad en wordt het eten een drama.
     
  12. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ik heb ouder dan 3 jaar gestemd. Mijn zoontje wordt volgende week 3 en hij slaapt bijna iedere dag nog wel 's middags. Af en toe slaat hij het over (dan kan hij wel 1,5 uur lang op z'n kamer spelen, maar slapen is er dan niet bij); hij wordt dan wel chagrijnig aan het eind van de middag. En de dag erna gaat hij dan wel weer lekker slapen 's middags.
    Slapen duurt ongeveer 1,5 uur, soms (veel) minder, soms meer (max 2,5 uur).
     
  13. summer4life

    summer4life Actief lid

    29 mei 2008
    117
    0
    0
    onze dochter is nu 27 maanden, en die slaapt s middags ook nog wel, 2 uren,soms anderhalf uur. er zit wel eens een dagje tussen dan wil ze eerst niet slapen.maar ze geeft het wel aan als ze moe is.
    een nichtje van mijn dochter, die is drie en slaapt s middags ook nog wel.

    afz
    A
     
  14. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    Mijn dochtertje slaapt nog steeds elke middag, en dit blijft zo tot ze zelf aangeeft niet meer te willen.
    Ze slaapt vaak nog 2uurtjes!
     
  15. kleinvisje

    kleinvisje Niet meer actief

    mijn zoontje van dec. 2008 gaat 4 dagen naar de opvang en slaapt daar 1-1½ uur 's middags. Als hij een dag thuis is wisselt dit afhankelijk van de drukte van de dag. Wat drukker... dan slaapt hij meestal nog wel 1-1½ uur. Soms slaat hij het slapen over maar moet hij van mij wel even "proberen"/ rusten. Anders is het rond etenstijd vaak nogal moeizaam allemaal en bovendien vind ik het belangrijk dat hij zijn rust nog pakt aangezien hij 's nachts ook "maar" slaapt van 19.30-20.00 tot 05.00/06.00 uur en vaak ook nog een keer wakker is.
     
  16. Samba25

    Samba25 Fanatiek lid

    22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn dochter 20 maanden, slaapt meestal nog wel smiddags, alleen merk ik wel dat het steeds langer duurt voor ze in slaap valt. En vandaag is ze op het kdv geweest en heeft ze niet geslapen, ze is nu wel moe en chagerijnig dus eigenlijk kan ze er nog niet zonder maar ja, als ze het niet meer wil.
     
  17. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    het ging geleidelijk, eerst sliep ze zo een 2 a 3 uurtjes en op een gegeven moment werd dat steeds korter.
    met 2 jaar en 3 maanden wou ze helemaal niet meer en we probeerde het nog maar dan werd ze zo boos dat ze begon over te geven, toen zijn we er mee gestopt en sliep sinds dien niet meer smiddags.
     
  18. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ons meisje was er tegen dr 2 jaar ook wel klaar mee zelfs niet ff rusten oid dat was niets voor dr ze heeft teveel power haha. wel liigt ze er standaar om 1900 uur in zelfs nu met dr bijna 5 jaar nog.

    ons manneke slaapt erg veel smiddags soms wel 4 uur achter elkaar moet echt zorgen dat ik hem niet vergeet eruit te halen. en als ik het vergeet krijg je dat savonds weer trug haha hij is nu ook nog ant spoken boven maar jah zal ook wel de zomertijd zijn he
     
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met 2,5 jaar (op de dag precies) wilde Eva écht niet meer slapen, ze zei gewoon opeens: ik ga niet slapen. En daarmee was het klaar, wat ik ook zei, ik kreeg haar niet naar boven. Vanaf een jaar of 2 sliep ze soms niet 's middags omdat we op pad waren en het gebeurde best vaak dat ik haar wel naar bed bracht, maar ze vervolgens ging zingen of spelen. Dat hield ze dan ook makkelijk 1,5 uur vol, dus had ik alsnog een beetje rust :).
    In het begin was het wel lastig voor haar, een hele dag wakker. Dan zette ik haar op haar slaaptijd gewoon even voor de televisie ;). Na een paar weken ging het gewoon heel goed.
     
  20. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Onze oudste is nu 4 en sinds januari naar school. Sinds circa oktober vorig jaar ben ik hem in de middag wakker gaan houden om hem te laten wennen aan hele dagen wakker zijn. Op donderdag ging hij naar de psz en was dan al de hele dag wakker. Nu leg ik hem nog regelmatig op woensdagmiddag en zaterdagmiddag effe op bed om bij te slapen.
    Onze jongste is nu 2 jaar en 9 maanden en slaapt nog vrijwel elke middag, maar protesteert wel veel makkelijker dan onze oudste en weigert dan ook te slapen. Die zal dus wel eerder hele dagen wakker zijn. Vanaf mei gaat hij 2 middagen naar de psz dus dan zal hij ook veel minder middagen gaan slapen. Maar ik merk hier wel dat ze het nog echt nodig hebben. Ze liggen in de avond ook gewoon weer tussen 7 en half 8 in bed. 's morgens is het meestal tussen half 7 en half 8 dat ze wakker zijn.
     

Deel Deze Pagina