14 maanden sprong. Ervaringen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Imona, 19 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi dames. Onze man is bijna 14 maanden en sprong 9 komt er aan. Hoe verliep dat bij jullie?

    Alvast even voorbereiden. Haha

    En wanneer ging jullie kindje los lopen? Onze zoon loopt al 2 maanden aan 2 handen en sinds een maand aan 1 vinger. Hij heeft wel een paar losse stapjes gezet tot hij in de gaten had dat hij los liep..
     
  2. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik heb nu 3 kinderen en werkelijk nog nooit een sprong herkend. Ik las laatst (volgens mij hier) dat die sprongen niet bestaan.
    Geen idee dus....

    Mijn oudste 2 liepen rond 14-15 mnd los.
     
    Adrianna en Fristi2012 vinden dit leuk.
  3. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Sprong 9 ging bij ons heel soepel. Ze is 2 dagen uit haar doen geweest, hangerig en veel slapen en om alles en niets huilen en toen was t klaar.

    Onze docher liep met 11 maanden. Heeft t toen tijdje niet gedaan omdat kruipen sneller ging en sinds dat ze 13 maanden loopt ze
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.820
    14.153
    113
    Eigenlijk probleemloos, beetje uit dr doen voor een paar dagen maar niet heel bijzonder. Ging ineens woordjes gebruiken, dat was wel vreemd. Weet je niet beter als dat ze nauwelijks brabbelt (daarvoor hadden wij inmiddels hammy de hamster in huis gehaald) en ineens wordt ze wakker, sta je dr te verschonen en roept ze ineens papa..auto..autorijden en ik antwoord nog vrolijk half slaperig in autopilot...ja papa is autorijden want die moet vandaag werken. Om vervolgens echt zo'n reactie te hebben, wacht ff...wát zei je nou?!?
     
    Peaches17 en Imona vinden dit leuk.
  5. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ik houd die sprongen zelf niet zo in de gaten, maar deze viel me wel op. Mijn zoon is vreselijk chagrijnig geweest: huilen, BOOS, mini-driftbuien, gooien met spullen, alles en niks tegelijk willen. En sinds het klaar is, is hij lichamelijk ineens een stuk behendiger en weer vanouds vrolijk :) Lopen gaat nog wel even duren bij hem, dat verschilt echt enorm per kind dus zou daar niet te veel naar kijken.
     
  6. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Mijn meisje zit er sinds een paar dagen midden in (ze is van 15 mei).
    Veel huilen, niks is goed. Duidelijk laten weten wat ze wel of niet wil. En als ze huilt, huilt ze harder dan normaal.

    Lopen.. dat zit er hier nog niet in.
    Ze kan nog niet heel goed/lang staan.
    Zelf gaan staan kan ze ook nog niet.

    Mijn zoontje ging rond 12/13 maand zelf staan. En liep met 17 maand.
     
  7. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Niks van iets gemerkt rond de 14 maanden hoor.

    Los lopen met 14 maanden
     
  8. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Onze jongste (nu 16 maanden) was wel poepchagrijnig, woest als hij iets niet mocht (nu nog overigens o_O), liet zich achterover vallen etc etc. Hij loopt een paar pasjes los, maar heeft er geen zin in. Hij kruipt liever.
     
  9. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Geinig dat zoveel mensen in die sprongen geloven. Het is een kind he, geen apparaat.
     
  10. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Noem het een sprong. Noem het een fase. Maar het blijkt wel dat elk kind rond dezelfde leeftijd zo'n fase door gaat.
     
  11. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Precies..

    Niks met geloven in sprongen te maken. Ik zie het gewoon gebeuren. Ze zijn niet altijd allemaal even letterlijk zoals ze het beschrijven. Maar sommige sprongen/fases merk ik echt wel.
     
  12. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ik vond de 14 maanden sprong het ergst.
    Ze was totaal haar zelf niet. Waardoor ze erg huilerig was.

    Met 14 maanden liep ze los trouwens.
     
  13. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Als je een gemakkelijke baby hebt die plots enkele dagen niet meer wil slapen, de hele tijd weent of niet alleen wil zijn en dus helemaal uit hun doen, "toevallig" rond de periode van een sprongetje, en daarna terug hun vrolijke zelve worden met nieuwe vaardigheden.. Tja, dan heb je hier idd iemand die erin gelooft. Het is niet omdat er baby's zijn die daar minder of geen moeite mee hebben, dat het niet bestaat.
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.820
    14.153
    113
    wij noemen ze updates, zowel papa als mama zijn nerds ja. Je weet zeker dat ze komen, geen idee wanneer, voordat je systeem weer zo soepel als normaal draait ben je een paar dagen verder vaak en wat je er nou voor terug krijgt is een mysterie.
     
    Imona vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina