14 Maart t/m 31 Maart 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Anna009, 5 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wanda68

    Wanda68 Fanatiek lid

    2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Op dezelfde dag als ik zag ik! Ja geduld is ook echt niet mijn ding :eek:
    Nog even afwachten dus ;)
     
    velena vindt dit leuk.
  2. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik spreek uit ervaring dat blijven testen niet de methode is om te weten of het goed zit of blijft gaan.

    Vorige keer knalde de test streep bij mij nog sneller als de controle streep, en ging het een week later nog mis.
    Hcg is nooit direct uit je lichaam..
    Als ik toen geen echo's had gehad, dan had ik toen nog 3 weken lang in die waan gezeten omdat de testen duidelijk positief bleven.
    Ze werden pas minder duidelijk een week a 2 weken nadat mijn lichaam het had afgestoten.
    En zelfs toen bleef ik symptomen houden omdat het hcg toch nog in m'n lichaam zat.

    Voor mij dus ook een les, dat ik niet door blijf testen.. Want het geeft geen garantie, net zo dat geen bloedverlies niet altijd hoeft te betekenen dat het niet goed zit!
    Je kan soms gewoon pas weken later bloedverlies krijgen, omdat je lichaam dan pas een seintje geeft dat het niet goed zit.

    Teveel testen is gewoon je portemonnee leeg gooien en daarnaast jezelf alleen maar gek lopen maken.
    Het geeft zoveel onzekerheid..
     
    Wanda68 en Marlau vinden dit leuk.
  3. Peach85

    Peach85 Actief lid

    27 apr 2014
    200
    144
    43
    Alphen
    Woooow vivian, mijn zoontje woog 2745 gram. Pff ik moet er niet aan denken.

    Leuk vaatdoek! Wij vertellen het pas met 12 weken.

    De rest weet ik al niet meer. Moest zo veel bijlezen....
     
  4. Beamer

    Beamer Actief lid

    30 mrt 2014
    152
    160
    43
    NULL
    NULL
    #944 Beamer, 23 jul 2017
    Laatst bewerkt: 23 jul 2017
    Hey meiden!

    Zo alles weer een beetje bijgelezen! Dit weekend hebben we het ook aan mijn ouders verteld, en die waren super blij. Alleen m'n moeder ( super lief hoor, daar niet van) aaide over m'n buik. En daar zit onder m'n schaambot wat, en wat zij aaide was alleen mijn vet buik. Nu al ongevraagd er aan zitten kan ik niet zo heel goed tegen :eek: #hormoonmodus uit.

    Verder kwa kwaaltjes nog steeds mega pijnlijke borsten ( stop met groeien :eek:!) En soms als ik opsta felle pijnlijke steken in mijn buik. Ik gooi die steken even onder het groeien en bandenpijn. En moe, geen energie, en geen trek in eten.

    Ook ik tel de dagen af naar de echo, nog 17 te gaan! Hopelijk dan meer zekerheid.

    Oh, en 1 biecht :oops::oops:


    Ik zag bij de prenatal een te schattig lief pakje en dat heb ik gekocht. :rolleyes:
     
    Vivian22, velena, Vaatdoek en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Dat is al best snel een echo @velena. Dat geeft de meeste zekerheid. Meer dan de testen.

    @Vaatdoek ik doe jou naam vandaag echt eer aan. Pff je kan me opvegen en ik ben zo chagrijnig! Arme dochter en vriend.
     
    velena, Jabinca, Vaatdoek en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Haha, eer aan mijn naam, wauw! :roflmao:

    ik had het ook zoooooooo gehad vanmiddag. Zo moe. Had met mijn zoontje even lekker op de bank gelegen.

    En mijn ouders verteld. Mijn moeder moest zo huilen van blijdschap. Zo leuk. Mijn vader vindt het ook geweldig leuk.
    Heb nog een neefje ook van die maar daar komen geen kindjes meer bij, dus ze vinden het zo leuk dat ze nog een keer opa en oma worden.

    Net mijn bh afgedaan en pfff best pijnlijk, maar alleen maar goed.
    Verder totaal niet misselijk. Heel af en toe maar totaal niets dan vorige zwangerschap, best verwarrend en vooral onzeker gevoel.
    Nog 2 weken tot de echo. Pffff
     
  7. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Hihi @Beamer al een pakje gekocht!
    Hier nog maar een paar daagjes tot de eerste echo. Op onze trouwdag, toevallig, want het ziekenhuis heeft het voor ons ingepland :)
     
    Wanda68 en Vaatdoek vinden dit leuk.
  8. caroline1

    caroline1 Fanatiek lid

    15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Weer een dubbel berichtje :eek:
     
  9. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Hier voornamelijk last van moeheid..
    Heb zo'n drang om heel de dag te slapen.
    Begin nu wel meer steekjes onderin te voelen en wat misselijker op een dag.

    Best apart dat dat zo kan verschillen per dag. :eek:
    Zo voel je niks en zo voel je ineens weer iets haha
     
    Vaatdoek en Wanda68 vinden dit leuk.
  10. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Hey dames! Ik lees mee en volg jullie, maar het is zo veel dat ik er nauwelijks meer op weet te reageren!

    We hebben het mijn schoonouders verteld en zijn erg blij. Mijn ouders zie ik niet zo vaak en denk dat ik tot mijn moeders verjaardag wacht over 3 weken. Persoonlijk is wel het leukste natuurlijk.
    Verder heb ik niks te klagen behalve dat mijn vakantie voorbij is en dat ik geen zin heb om te werken! Ik ben er chagrijnig van! Of zijn het de hormonen :$
     
    Peach85 vindt dit leuk.
  11. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Voor de dames hier:

    Hebben jullie ook last of last gehad van menstruatiepijn / buikkrampen rond de 5 weken?
    Heb geen bloedverlies erbij hoor, maar merk gewoon dat er zo'n zeurend krampend gevoel in mijn onderbuik aanwezig is.

    Daarnaast worden mijn borsten ook wel gevoeliger als voorheen.
    Het viel mij gewoon op.. Dat ik nu meer last van krampjes krijg dan voorheen.
    Herkenbaar?
     
  12. velena

    velena Bekend lid

    7 jun 2017
    750
    543
    93
    Vrouw
    @Snies ik heb geen krampjes. Heb mn baarmoeder dit weekend wel gevoeld, beetje druk ofzo (lastig te omschrijven), maar helemaal geen pijn.

    Was vorige week heel ietsje misselijk, maar eigenlijk geen last meer van nu. Vorige week ook veel geslapen, maar gisteren was ik best fit. Gisteren wel in 1 borst voor het eerst gevoeld dat de klieren opgezet waren. Vandaag voel ik dat ook niet meer.

    Kortom, nog erg weinig symptomen hier!
     
    Wanda68 vindt dit leuk.
  13. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @Snies heb ik ook gehad in de vijfde week. Toen een paar dagen niet en nu gisteren weer wel een beetje. Hoort er bij.
     
    Beamer en Snies vinden dit leuk.
  14. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Maakte mezelf ook niet ongerust hoor :)
    Vroeg mij alleen af of het bij anderen ook zo was.
     
  15. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Ik af en toe gehad. Vooral als ik te druk ben geweest merk ik dat ik wat steekjes krijg. Maar niet pijnlijk inderdaad.

    Ik heb ook gevoeligere borsten gekregen, echt sinds zaterdag dat ik mijn bh af deed en dacht ohhh pffffff wat zijn ze zwaaahaaar :)
     
    Peach85 en Snies vinden dit leuk.
  16. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier nu wel rommelige buik maar mijn stoelgang is ook heel goed zeg maar.. herken het wel van me vorige zwangerschappen. Moet allemaal even een goed plekje krijgen he.. maak er maar een mooi paleisje van kleintje.. je moet er notabene nog 8maandjes zitten ❤️
     
    Peach85, Vaatdoek en Snies vinden dit leuk.
  17. Jabinca

    Jabinca Fanatiek lid

    25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Gistr heerlijk geknuffeld met mijn nichtje van 2 maand, heel gemoedelijk kindje.. een meisje zou ook zo leuk zijn! Me oudste vond haar ook geweldig, lief aaien enzo. De ander kroop over de vloer en keek wel wat jaloers haha. Tja ze mogen er alvast aan gaan wennen.. ik kijk ernaar uit. Ik moet vandaag echt ff wat doen in huis dus hoop dat ik fit blijf
     
    Vaatdoek vindt dit leuk.
  18. Vivian22

    Vivian22 Actief lid

    7 apr 2012
    182
    128
    43
    Er werd heel de tijd gezegd dat ze normaal waren. Bij de eerste zaten ze er met schatten 1,5 kilo naast dus toen ik hem er eindelijk uitgeperst had na meer als een uur stond iedereen met open mond dat hij toch zo zwaar was haha ( wat ik dus zelf wel heel de tijd vermoedde omdat er nergens een zachte plek in mijn buik zat, alles was vol)
    En bij de tweede waren de metingen ook normaal maar was mijn buik weer zo vol dus gingen ze wel meer op mijn gevoel af. Maar door koorts ben ik met 38 weken met spoed opgenomen en ingeleid en hij was er in alles bij elkaar 2 uur. 2x persen. Later bleek dat we allebei een streptokokkeninfectie hadden dus maar goed dat ze hem vroeger gehaald hebben (en het lichtere gewicht was mooi meegenomen :D)
     
  19. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    @Snies ik heb ook met vlagen wat krampjes of een zwaar gevoel in mijn buik. Je baarmoeder groeit en alles moet inderdaad een nieuwe plaats krijgen. Bij mij is dat meestal rond de 6 weken voorbij, maar sommigen hebben er veel langer nog last van.

    Pff wat kunnen ze we veel naast zitten zeg! @Vivian22. Hoe kom je eigenlijk aan een streptokokkeninfectie? En heb jij daar nu weer meer kans op?
     
  20. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ik zit te twijfelen of ik de VK ga bellen. Ook met de nieuwe medicijnen blijf ik beroerd, wel minder, maar eten hoef ik echt niet aan te denken.
    Daarnaast nog veel buikpijn, meer dan bij de vorige zwangerschap, maar niet zoveel dat ik me zorgen maar om een bbz of zo iets.
    Ik weet het even niet, VK kan waarschijnlijk ook niet veel, dus ja waarom zou ik dan bellen?
     

Deel Deze Pagina