17 jaar & zwanger? hoe denken jullie erover

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door lovely5, 4 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovely5

    lovely5 Lid

    31 jul 2008
    30
    0
    0
    opleiding
    Landgraaf
    Ik ben Kim & 17jaar,
    & ik ben nu 6 weekjes zwanger
    in het begin kon ik het echt niet geloven,
    omdat ik er niet echt iets van merkte nog,
    nu begint de buikpijn wel

    er zijn natuurlijk veel mensen die nu vooroordelen over je hebben,
    ik zie dit vooral bij vrienden van mijn vrienden,
    ze denken zon jong meisje dan zwanger dat kan niet dit en dat.
    mensen praten nu eenmaal over je in deze tijd,

    maar ik weet dat ik sterk genoeg in me schoenen sta om dit kindje op te voeden.

    wat vinden jullie ervan om zo jong moeder te worden?
    voor mij is het allemaal nog eventjes wennen.
     
  2. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Wat wil je dat we ervan vinden?
    Ik was zelf ook heel jong, 19 jaar en bewust alleenstaand.
    Ik heb er ook reacties op gehad maar ach IK ben gelukkig :D
    Als je t allemaal op orde hebt, waarom niet? :D
     
  3. Niet meer actief

    Tja,
    Het zou je eigenlijk helemaal niets uit moeten maken wat wij (en anderen..) ervan vinden!
    Het is JOU beslissing, JOU leven en je moet je echt niet (negatief..) laten beinvloeden door de meningen van anderen.

    Gewoon ervoor gaan, en er het allerbeste van maken. En uiteraard er ontzettend van genieten want er is niets mooiers dan het krijgen van een kindje.
     
  4. kimm1988

    kimm1988 Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik was ook 17 toen ik zwanger werd van de eerste....

    vooroordelen zul je toch wel horen en ervaren etc...
     
  5. 4days

    4days Niet meer actief

    Ik vind dat leeftijd niet het belangrijkste is. Wat wel belangrijk is zijn andere dingen, zoals kun je jezelf en baby financieel verzorgen? Heb je een plek waar je met de baby heen kunt? Ben je volwassen genoeg om de verantwoordelijkheid aan te kunnen?

    Dit soort dingen vind ik veel balangrijker, leeftijd is maar een getal, en iedereen is op een andere leeftijd volwassen. En als iemand het met 17 goed voor elkaar heeft en eraan toe is, tja, waarom dan niet? Maar ik zou het egoistisch vinden als iemand besluit een kindje te nemen terwijl ze het kindje helemaal niets te bieden heeft.

    Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens! ;)
     
  6. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik was 18 en zwanger en net 19 toen ik ging bevalen..

    aghh vooroordelen heb je altijd.. en ik wist ook van wie enz.. als ik naar de supermarkt ging trok ik de straks broek bij wijze van spreken aan waar je me buik mooi en goed inzag en ging lachend winkelen ;) ik zag er de lol wel van in.

    leeftijd zegt gewoon niks als jij denk dat je het kan enz, laat ze zeuren en geniet ervan!
     
  7. Alieke

    Alieke Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ik was 17 toen ik beviel van mijn dochtertje. Vanaf het moment dat wij erachter kwamen dat ik zwanger was, dachten wij meteen dat wij er nu voor gaan. Leeftijd zegt helemaal niks, als jij/jullie weten dat jullie het kind kunnen geven wat het kind nodig heeft, wat maakt de rest nog uit?

    Wij wonen nu samen in een huisje en hebben alles wat een "gemiddeld" gezin heeft, toch word ik nogsteeds aan gekeken. Met de tijd leer je daar wel mee om te gaan en reageer je er niet meer op.

    Toen ik bijna hoogzwanger was, was er kermis week bij ons. Alle meiden keken mij aan en ik maakte er een lolletje van: eerst zag ik 1 meisje kijken en smoesde wat met dr vriendinnen en keken allemaal om.Ik riep hard "kijk maar! kijk! ze is zwanger, zie je het!" en ze keken met een rood hoofd meteen de ander kant op :)
     
  8. 4days

    4days Niet meer actief

    Huahahah ze schaamden zich vast dood! :)
     
  9. kimm1988

    kimm1988 Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik heb wel eens gehad dan liep ik met me vriend en onze zoon door de stad en dan zitten mensen echt te kijken... dan lopen wij langs en dan maak ik een opmerking goh ook zeker nog nooit een zwangere gezien... dan kijken ze snel weg...

    op den duur wen je er wel aan en gaat het langs je heen... het gaat erom dat je zelf gelukkig bent en dat is het belangrijkste...
     
  10. 4days

    4days Niet meer actief

    Hmmm k moet zeggen, heb tot nu toe nog nooit echt vervelende reacties gehad, ook geen blikken ofzo... Wel een paar keer gehad dat mensen echt aan mij vroegen hoe oud ik was, omdat ze me best jong vonden lijken. Maar als iemand het gewoon vraagt heb ik er geen probleem mee, 100 keer liever dan dat ze achter je rug lopen te praten of dom zitten te kijken...
     
  11. Melanina

    Melanina VIP lid

    20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    zoals er al gezegt word het ligt helemaal aan de situatie.
    ik zelf moest er niet aan denken toen ik 17 was ik dacht toen ook zwanger te zijn en me wereld stortte in.
    Maar ik woonde nog thuis en zat nog op school en wou die dingen niet opgeven.
    En vond het egoistisch om me moeder dan grooten deels de opvoeding te laten doen.
    Financieel kon het wel want die jongen die werkte gewoon. Maar ook qua volwassenheid was het niks voor mij geweest ik was zelf nog net een puber.
    Ik wou nog te veel met me vriendinnen doen en nergens aan verbonden zijn.

    En ik merk dat nu ik ouder ben anders tegen de dingen aan kijk.
    Mijn leven is een stuk rustiger ik werk heb een huisje en heb een goed gevoel bij me vriend die ik nu heb.

    Dus leeftijd zegt niet alles maar er zijn wel factoren die leeftijd bepalend zijn.

    Ik feliciteer je iig wel met je zwangerschap want daar mag je best trots en blij mee zijn
    Ik hoop dat je veel steun krijgt van je familie want hoe oud je ook bent die heb je toch altijd nodig.
    En leef verantwoord voor je kindje.

    Want ik zie veel jonge tienermoeders die stoer lopen te showen maar ondertussen wel roken en drinken en weet ik het allemaal niet.
     
  12. Alieke

    Alieke Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    :) haha jaa mooi he ;)


    Inderdaad gaan de verhalen en blikken op een gegeven moment langs je heen. Ik liep samen met een vriendin in de stad en zij zegt zo wat zitten die te kijken dan?! Eerst begreep ik niet eens waarom ze naar me zouden kijken, ohja dacht ik;ben zwanger #-o

    Ook met de kermisweek ging er al rond dat ik bevallen was van een zoontje Joop, maar ik liep daar zelf ook nog rond. :|
     
  13. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    die heb je ook in met oudere dames ;) Maar dat zegt toch iet dat hun slechte moeders worden...? of.... wel?
    ------

    Ik was 18 toen ik zwanger werd van onze Sam, ik werkte op en kinderdagverblijf, en ging nog naar school.
    En aan die gezichten had ik toen wat meer scheit aan dan nu.. :oops:

    Gisteren liep ik over straat met mijn vriend en Sam, en IEDEREEEN keek me aan of ik Knetter was :confused: voelde me heel ongemakkelijk! Bah..!
     
  14. 4days

    4days Niet meer actief

    Ik denk dat ze bedoeld roken en drinken tijdens de zwangerschap?
     
  15. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    Cossy dat begreep ik ;) Maar Zie jij geen oudere vrouwen die roken, drinken, wat nog allemaal meer..
    Dat betekend niet dat ze het niet goed gaan doen..! Snapje wat ik bedoel?
    Ik vind het nogal iets dat ze dat zo zegt,, een beetje negatief! :D
    ........
    Ik vind sowieso drinken en roken slecht ;) als je zwanger bent, maar dat betekend niet dat het slechter is als je jong bent ;)
     
  16. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Roken en drinken in zwangerschap doen ook oudere moeders ;)
    Na mn zwangerschappen heb ik ook gerookt en af en toe gedronken en dat moet gewoon kunnen ;)
    Je leven stopt niet na kinderen, ik ga af en toe ook gewoon nog een avond weg.
     
  17. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    Heerlijk toch..!
    Ik ga graag ook een keertje weg met mijn dinnetje..
    al komt dat niet vaak voor hhahah! helaas
     
  18. 4days

    4days Niet meer actief

    Ranjeewha -> Oww op die manier! Dan snapte ik niet wat jij bedoelde idd ;)

    Bamjolan -> Haha nee als je moeder bent ben je niet automatisch voor eeuwig verbannen van drank! :)
     
  19. Alieke

    Alieke Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Drank? wat is dat? :)

    Sinds de kleine meid vroeg op bed ligt en ik heb vakantie, ga ik heerlijk buiten zitten met mijn glaasje bessen. Heeerlijk
     
  20. 4days

    4days Niet meer actief

    Ik weet inmiddels echt bijna niet meer wat drank is, na al die maanden drankloos... Denk wel als de baby er straks is, ik mezelf trakteer op een lekker cocktail! :) Roken deed ik gelukkig al niet, dus dat mis ik ook niet. :)
     

Deel Deze Pagina